مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آذر 1394 - 10:04   |   کد مطلب: 16392
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا :
برنامه های هفته پژوهش یک هفته زودتر انجام می شود
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا :هفتۀ پژوهش درهمدان یک هفته زودتر از هفتۀ پژوهش کشوری برگزار می گردد.

 به گزارش صدای دانشجو،دکتر حسن ختن لو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا  گفت: هفتۀ پژوهش در سال 1394 در استان همدان یک هفته زودتر از هفتۀ پژوهش کشوری برگزار می گردد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد استانی هفتۀ پژوهش به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا افزود: تا بحال 6 جلسه منسجم و متمرکز با حضور همۀ اعضای ستاد استانی تشکیل شده که علاوه بر آن 50 ساعت نیز کمیته های تخصصی با تشکیل جلسات متعدد، امورات محوله خود را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دادند.

دکتر ختن لو هم چنین کمیته های تخصصی ستاد استانی را 7 کمیته به عناوین علمی – پژوهشی، اجرایی، تجلیل از پژوهشگران برتر ادارات و سازمان ها، تجلیل از دانش آموزان برتر پژوهشگر، نمایشگاهی، وحدت حوزه و دانشگاه و فناوران و ایده های برتر نامبرده و خاطرنشان کرد: در مجموع جلسات کمیته ها و هم چنین جلسات ستاد استانی، 32 نفر به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه ها، 10 نفر به عنوان فناوران برتر، 10 نفر به عنوان پژوهشگران برتر ادارات و سازمان ها و 6 نفر هم به عنوان دانش آموزان برتر پژوهشگر انتخاب شدند که طی مراسمی در روز یکشنبه 22/9/1394 در سالن همایش های علوم پزشکی، از همۀ این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا هم چنین از برنامه های این هفته در استان همدان، از برپایی " نمایشگاه محصولات پژوهش و فناوری دانشگاه ها، ادارات و سازمان ها در یک سال اخیر" از تاریخ 14/9/1394 تا 18/9/1394 در محل نمایشگاه بین المللی همدان خبر داد و افزود: در هفتۀ پژوهش سال جاری نگاه به دانش آموزان پررنگ تر شده که حتی برای این منظور بزرگ ترین غرفۀ نمایشگاه استانی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و هم چنین در این هفته یک روز را به عنوان "روز درهای باز دانشگاه" برای حضور دانش آموزان در دانشگاه در نظر گرفت شده تا بیش از پیش بتوانیم آنها را با مفهوم پژوهش و خلق ایده برای فناوری آشنا کنیم.

ختن لو افتتاحیه این نمایشگاه را به صورت رسمی در روز یکشنبه 15/9/1394 در سالن ابن سینا در محل نمایشگاه بین المللی همدان اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور استاندار همدان و رؤسای دانشگاه ها و ادارات استان برگزار خواهد شد. وی نگاه ویژۀ ستاد استانی هفتۀ پژوهش به حوزه های علمیه را از برنامه های امسال این ستاد دانسته و افزود: دربین پژوهشگران برتر سال جاری 2 نفر، یکی از پژوهشگران حوزه های علمیۀ برادران و دیگری از حوزه های علمیۀ خواهران به عنوان پژوهشگران برتر حوزه معرفی شده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا با اعلام حضور 10 فناوری قابل فروش از دانشگاه بوعلی سینا در نمایشگاه کشوری فن بازار تهران در هفته پژوهش کشوری امسال، این اتفاق را در سال های اخیر بی سابقه دانسته و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان گر رشد علمی و نگاه پژوهش محور این دانشگاه می باشد.

دکتر ختن لو ضمنا ارائه پوسترهای پژوهشی توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه بوعلی سینا در دانشکده ها را از جمله دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار