مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. ارديبهشت 1395 - 10:20   |   کد مطلب: 17640
محمد رضا علی آبادی در یادداشتی به چرایی مخالفت غرب با ایران در موضوع هسته ای پرداخته است.

به گزارش صدای دانشجو، در چند سال اخیر مسئله هسته ای ایران در صدر خبرهای جهان قرار داشته و دارد. چند روز پیش با گزارش نسبتا مثبت البرادعی در مورد فعالیت هسته ای ایران ،از هیاهوی  آمریکا  و همراهان همیشگی اش علیه ایران کاسته شد. سوالی که از این منظر در ذهن هر انسان واقع بفینی شکل می گیرد این است که:  آیا واقعاً ایران دارای تکنولوژی هسته ای  اینقدر خطرناک است که آمریکا از آنسوی  دنیا  برای  حفظ جهانیان (و نه فقط مردم آمریکا) از خطر ایران هسته ای  به خاورمیانه لشکر کشی کند؟ آیا  دشمنی آمریکا  و هم پیمان هایش  با ایران فقط بخاطر ترس آنها از تولید بمب هسته ای توسط ایران است؟ آیا حضور آمریکا در خاورمیانه و اشغال کشورهای مسلمان  برای  جلوگیری از تروریسم است؟

در پاسخ می توان به روشنی و وضوح دریافت که  هدف آمریکا از حضور در خاورمیانه  نگرانی از  خطر تولید بمب هسته ای توسط ایران  نیست  بلکه تنها خطر احساس شده توسط غربی ها  بیداری  هرچند آرام  جهان اسلام  است که در قلب آن ایران می تپد. غربی ها به روشنی می دانند که ایران خطری هسته ای برای جامعه جهانی  محسوب نمی شود و کسانی که از این  نظر خطر به القوه  محسوب می شوند خود آنها می باشند. و در راس آنها آمریکا که از سلاح هسته ای  علیه  ژاپن استفاده کرده است. هراس  غربی ها از بیداری  جهان اسلام برای چیست؟

از بعد تاریخی جواب سوال بسیار روشن است. قرن ها جهان اسلام در مقابل آنها ایستاده و از ایدئولوژی، حاکمیت  و ثروت  خود  در مقابل هجوم صلیبیون دفاع کرده است و در طی چند قرن اخیر که منابع زیر  زمینی (نفت و گاز) شناخته شد و غربی ها به وجود ذخایر سرشار زیر زمینی در خاورمیانه که قلمرو کشورهای اسلامی بود پی  بردند سعی به یغما بردن  این منابع کردند که متاسفانه کشور ما از اولین قربانیان این حرکت بود آنها از ضعف حکومتهای حاکم بر ایران استفاده کرده و به استعمار و غارت منابع کشور ما دست زدند  یکی از روش های آنان برای ضعیف نگه داشتن حکومت ها  ایجاد تفرقه و نفاق در بین جامعه بود و برای این که به  مقصود خود برسند و  بطور کامل و بی خطر به غارت خود ادامه دهند و از انسجام  ملی کشور جلوگیری کنند و همچنین دیگر مستعمرات خود را از خطرات احتمالی حفظ کنند، دست به  جدا کردن قسمتهایی از ایران زدند که سیاست کاملا موفقی بود چرا که هرگز قسمتهای جدا شده به ایران بازگردانده نشد.

پس از ایران نوبت به امپراطوری عثمانی رسید که پس از غلبه بر این حکومت سیاست تقسیم اراضی کشور مغلوب و ایجاد تفرقه های قومی مذهبی بین مردم مناطق تقسیم شده و قرار دادن حکومتهای وابسته به خود آنان و بدتر از آن برپا کردن حکومت غاصب صهیونیست  در قلمرو  جهان اسلام  و با تاسیس و حمایت از فرقه های منحرف  همچون بهائیت و وهابیت  سعی خود را برای جلوگیری اتحاد  ملت های اسلامی به منتهی درجه رسانند  و  بیش از هشتاد سال  نیست که توانستند این قدرت جهانی را  از حرکت باز دارند  و با  استعمار جدید و توسعه یافته  خود هنوز در حال چپاول  ثروت ها و منابع کشورهای اسلامی هستند.

در زمان کنونی در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت منطقه ای است که با تکیه بر  ملت و هویت اسلامی خویش سعی در نشان دادن چهر ه ای  مناسب از ملت ایران و اسلام و ایدئولوژی آن می باشد و همچنین انقلاب اسلامی ایران باعث شده است تا موج بیداری و اتحاد جهان اسلام  تحت تاثیر  انقلاب اسلامی آغاز شود این در حالیست که ایدئولوژی های غربی به مانند سوسیالیست، لیبرالیست، مارکسیست، همه با شکست مواجه شدند و ندای حقانیت  اسلام باعث موج گسترده گرایش مردم کشورهای غربی به اسلام شده است و این مهمترین عامل هراس جوامع غربی به ویژه آمریکا و  انگلیس است.

آنان برای از میان برداشتن جمهوری اسلامی ایران هشت سال بطور ناجوانمردانه  جنگی نابرابر را بر ایران تحمیل کردند که با ایستادگی دلاورانه فرزندان ایران اسلامی ناکام ماندند. اما پس این نیز از تلاش باز نه ایستادند و با همان سیاست قدیمی و موفق خود سعی در ایجاد تفرقه و هدف بزرگتر خویش تجزیه ایران کردند، تحریک قومیت های کرد، بلوچ، آذری، عرب  از سوی آنان از این جمله می باشند. غافل از اینکه این اقوام و بسیاری از اقوام دیگر ایرانی سالیان طولانی است که با اتحاد و همبستگی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. در حالی که این بار  سیاست موزیانه آنان  شکست خورد هنوز هم در پی توطئه های  جدیدتر برای سیطره بر ایران می باشند. آن چیز ی که به راحتی  دیده می شود دروغ گویی و تبلیغات کذب آمریکا و  انگلیس در مورد برنامه هسته ای ایران است  بعضی کشورها مانند فرانسه و آلمان نیز برای اینکه  امتیازاتی از آمریکا بگیرند و اقتصاد رو به افول  خود را سر و سامانی دهند با آنها همراهی می کنند.

در وضعیتی که آمریکا در  تمامی مرزهای ایران مستقر شده است و دائما ایران را تهدید می کند بعضی از حکام دست نشانده کشورهای  منطقه نیز  مبلغ و جار چی آمریکا شده اند که نشان از دست نشانده بودن آنها و مستعمره  غرب بودن کشورشان  است. دلیل دیگر که آمریکا با دست یافتن ایران به فناوری هسته ای و غنی سازی اورانیوم  بشدت مخالف است و بقیه کشورهای غربی و همچنین روسیه و چین ( که در این موضوع در حال امتیاز گرفتن از هر دو طرف می باشند)  نیز  بطور علنی یا غیر علنی ا ز آن حمایت می کنند این است که تقریبا نزدیک به نیمی از ذخایر اورانیوم جهان در استرالیا و کانادا قرار دارد که دوست و متحد و نزدیک آمریکا ست و قسمتی نیز در کشورهای خود آنان یا مستعمرات  نوین  آنان قرار دارد و تحت کنترل خود آنهاست  و  با علم به این که در سالهای آینده  انرژی هسته ای بصرفه ترین نوع انرژی خواهد بود  با  کنترل  کامل انرژی جهان  خواهند توانست سلطه خود را برای سالیان دراز  بر جهانیان به خصوص مسلمانان  تحمیل کنند امری که  متاسفانه  بعلت متحد نبودن مسلمانان  در شرایطی که بیشترین ذخایر زیرزمینی در ممالک اسلامی است  تا کنون  هیچ استفاده  بالقوه ای برای جهان اسلام نداشته است.  از اینرو است که ایران خطری جدی برای ادامه سلطه آنان محسوب می شود .

محمدرضا علی آبادی

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار