مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. خرداد 1395 - 11:02   |   کد مطلب: 18035
در آخرین جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان عنوان شد؛
بسیج دانشجویی در خط مقدم مطالبه گری قرار دارد
خجسته نماینده مردم همدان و فامنین مهمان آخرین جلسه شورای تبیین بسیج دانشجویی بود.

به گزارش صدای دانشجو، در آخرین جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان امیرخجسته نماینده مردم همدان و فامنین بهه عنوان مهمان برنامه حضور پیدا کرد و به پرسش های دانشجویان پاسخ گفت.

پیش از شروع جلسه دانشجویان با خجسته، سجاد ریحانی مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور که در جلسه حضور پیدا کرده بود به تشریح وضعیت دانشگاه های کشور و وظیفه دانشجویان بسیجی در شرایط کنونی پرداخت.

ریحانی حضور موثر و فعال دانشجویان در عرصه های انقلاب اسلامی، برای گذر از پیچ تاریخی ای که در آن قرار داریم را ضروری دانست.

در این جلسه ابتدا طیب فریادرس مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان به وظیفه دانشجویان در دانشگاه ها اشاره کرد و مطالبه گری این قشر از مسئولان را از وظایف اصلی دانشجویان بسیجی عنوان کرد.

وی در ادامه در مورد اهمیت کار برای تحقق شعار سال صحبت کرد و اعلام کرد بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی در دانشگاه های استان طرح های خوبی برای ارائه دارند که اگر مورد حمایت قرار بگیرد می تواند برای اقتصاد استان اثر بخش باشد.

فریادرس برگزاری چنین جلساتی که برای ارتباط مستقیم دانشجویان و مسئولین برگزار می شود را مفید دانست و عنوان کرد تا کنون نیز ما دو دیدار دیگر با حضرات آیات محمدی و موسوی اصفهانی نمایندگان مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری داشته ایم .

در ادامه برنامه خجسته پیرامون وضعیت کشور و منطقه صحبت کرد و ایران را جزیره ای آرام در دریایی طوفانی عنوان کرد. وی نقش سپاه و حزب الله در ایجاد امنیت در منطقه را اساسی دانست و حضور ایران در درگیری های منطقه را به دلایل دینی و عقلی پدیده ای صحیح دانست و اشاره کرد که اگر مستشاران ما در عراق و سوریه حضور نداشتند ما باید با داعش در ایران می جنگیدیم.

خجسته امنیت ایران را ناشی از حضور مستشاری ایران در محور مقاومت دانست و عنوان کرد امروز در منطقه هم چون دوران دفاع مقدس کفر در مقابل اسلام ایستاده و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غیر قابل انکار است.

خجسته در ادامه کار و فعالیت جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضرورت اصلی کشور عنوان کرد و بیان داشت ما در عرصه ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور ضررهای بسیاری را متحمل شده ایم و قطعا یکی از اقدامات جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق می باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در شورای اسلامی رفتار آمریکا و غرب در برجام با ایران را قابل پیش بینی دانست و عنوان کرد ما تا زمانی که نگاه به داخل نداشته باشیم نمی توانیم برای اقتصاد مقاومتی اقدام موثری انجام دهیم.

در ادامه برنامه دانشجویان سوالاتی را از خجسته مطرح کردند و وی نیز به سوالات ایشان پاسخ گفت.

چیستی برنامه خجسته در مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی، پیش بینی وضعیت و آینده رفتار مجلس با مسئله برجام، ترکیب سیاسی مجلس، نحوه حمایت و ارتباط وی با تشکل های دانشجویی، عملکرد وی در دور نهم مجلس و ... از موضوعاتی بود که دانشجویان از خجسته پرسیدند.

در حاشیه برنامه نیز ناصر قوامی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان در گفتگو با صدای دانشجو عنوان کرد: بنا داریم به صورت مرتب و دوره ای در فضای صمیمی و دوستانه جلساتی را با مسئولین استان برگزار کنیم و مطالبات و خواسته های جنبش دانشجویی استان را از نزدیک با ایشان مطرح کنیم.

قوامی گفت: امروز دانشجویان بسیجی در خط مقدم مطالبه گری قرار دارند و جلسات ما با مسئولین استان محدود به نمایندگان مجلس نخواد بود و در ادامه جلسات از فرمانداران، مدیران و سایر مسئولین استانی نیز دعوت می شود تا در جمع دانشجویان حضور یابند.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و ایجاد زمینه های لازم برای تحقق این امر از مهم ترین مطالبات دانشجویان از مسئولین استان در سال جاری می باشد.

در ادامه گزارش تصویری این برنامه را خواهید دید.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار