مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مرداد 1395 - 21:34   |   کد مطلب: 18463
اختتامیه دور طرح ولایت استانی که به مدت 10 روز در دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی برگزار شده بود، صبح روز جمعه هشتم مرداد ماه با حضور سردار ابوحمزه فرمانده سپاه استان همدان، برگزار گردید.

به گزارش صدای دانشجو در این دیدار فرمانده سپاه استان همدان، ضمن اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، نسل جوان را نسلی با توانایی های بالقلوه و بالفعل خواند که طبق فرمایش رهبر انقلاب، اگر این توانایی درست شناخته شود، یک ایجاد فرصت خواهد بود.

وی شناخت اسلام ناب و تفاوت آن ازاسلام آمریکایی را از جمله مطالبات جدی امام از نسل نو خواند و اصل و اساس همه زمینه های فکری را بر این دو وابسته دید و همچنین اشاره داشت که مبنا و معیار اصلی باید بر حسب اسلام ناب بوجود آید.

 در پیرو این گفتار اسلام نبوی و فاطمی را در سه عرصه؛ عقلانیت، معنویت، و عدالت دانسته و افزود که در عرصه عقلانیت، علم کلام و بحث های اصول دین مطرح می شود که باید به شکل عقلانی بررسی گردد، همچنین در عرصه معنویت  به فضایل و رذایل توجه می شود که اصولا در بحث اخلاق ارتباط انسان با خدا و سایر موجودات مورد توجه است. در آخر هم عرصه عدالت است که به مسائل فقه و عبادت و فضای اسلامی  در حوزه های مختلف بر محور عدالت تکیه دارد.

وی دانشجویان را به مطالعه مبانی فکری و سیاسی امام و رهبری سفارش کرده و تا بتوان به دیدگاه عمیق و نافذ در بر مبانی اسلامی رسید.

سردار ابوحمزه، تهذیب نفس ومعنویت و تسلط یر درون را از مطالبات دیگرامام خوانده و در این میان بیان داشت که برای انسان سه قوه غضبیه، شهویه و خیالیه وجود دارد که اگر با بهره گیری از عقل و شرع براین 3قوه مسلط باشد، آن گاه کارها وحرکات وی در جهت خیر و صلاح خواهد بود و در غیر اینصورت نمی تواند انسان موفقی در هیچ زمینه ای باشد.

وی، از جمله راه تسلط بر سه قوه را جهاد اکبر و جهاد مباره با نفس معرفی کرد و علت تغییر رفتار برخی که زمانی یار امام بودند و الان در مقابل ایشانند را در عدم موفقیت دراین مسئله دانست.

ابوحمزه، با اشاره به ایثارگری های شهدای مدافع حرم، ایشان را عبد صالح خدا معرفی کرد و بر این اساس نکته اصلی مقدم بر همه دوره ها را در بندگی خدا و دوری از طاغوت درون و بیرون مطرح نمود.

 در انتها، فرمانده سپاه استان همدان، سخن خود را با این فرمایش رهبری به پایان رساند که فرمودند؛ گناه نکنید، نه در خلوت و نه به صورت آشکار و در صورت انجام گناه سریعا توبه کنید، به انجام واجبات و مستحبات پرداخته و به خصوص در انجام نافله شب تلاش کنید تا بتوانید بر نفس خود غلبه داشته باشید.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار