مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. ارديبهشت 1396 - 21:30   |   کد مطلب: 20452
فصل انتخابات لازم است از گنجینه هایی رونمایی شود تا از شعار های ما نمیتوانیم دور شویم فصل انتخابات لازم است از گنجینه هایی رونمایی شود تا از شعار های ما نمیتوانیم دور شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر سعید جلیلی عصر امروز با  مردم انقلابی همدان در سالن ولی عصر دیدار کرد.

سعید جلیلی در ابتدای این سخنرانی ضمن اشاراتی به سرمایه های نیروی انسانی، گفت: سرمایه نیروی انسانی جوان دارای قابلیت های مختلف است،اما چرا کشور ما باوجود داشتن چنین سرمایه هایی از وضع مطلوب فاصله دارد، رهبر در ابتدای سال اشاره داشتند به حماسه اقتصادی که باید رقم بخورد اما در پایان سال گفتند که این مهم به وقوع نپیوسته است.

جلیلی همچنین حضور مردم در انتخابات را جهت رسیدن به پاسخ معتبر تعبیر کرد و افزود؛ چرا بعد از گذشت چهار سال مردم پاسخ لازم خود را در عمل ندیدند، اهمیت این موضوع برای این است که می خواهیم برای چهار سال دیگر افق روشن تری را مشخص کنیم.

وی افزود: فصل انتخابات لازم است از گنجینه هایی رونمایی شود تا از شعار های ما نمیتوانیم دور شویم. تفکر انقلابی دست روی نقاطی می گذارد که نقاط قوت و رشدی است که کشور و ظرفیت ها و استعداد هایی که امید را در کشور زنده می کند، راشامل است. الان باید پاسخگو باشند که در این چهار سال چه نقاط قوتی داشته است؟!

چطور نتوانسته از ظرفیت ها آن طور که باید استفاده کند تا نتیجه مقبولی داشته باشد. کشوری که سالی ۸۰۰هزار ازدواج جدید داشته در این زمینه چه کرده است؟ باید گزارش دهد ۷۰۰هزار میلیارد خلق نقدینگی چه شد؟ کجا رفته است؟!

مسئله اینست که آیا واقعا نمیشده یا شما نتوانسته اید که البته تفکر ما اینست که شما نتوانسته اید، دلیل آنست که رویکردی که دارید رویکرد قوی نیست و نگاه به واقعیت ها نیست، و رویکردی تخیلی است.باید بتوانید با توانایی های کشور آشنا باشید و آن را مدیریت کنید.

اینکه گفته میشود سایه جنگ را برداشته ایم، سایه کدام جنگ بر سر ملت بوده است، وقتی ملت آرامش را لمس میکند که دغدغه بیکاری نداشته باشد، این غیر از یک تفکر انقلابی محقق نمی گردد.

 

جلیلی ادامه داد: ملاک انتخاب باید براساس درس از گذشته باشد، نه تهدید آینده. اگر در تفکر انقلابی گفته می شود ما می توانیم این تنها یک تفکر نیست، یک واقعیت است، لازمه دیپلماسی اقتدار است.اتکا باید به صنعتگر داخلی باشد نه آشپز اتریشی.اینها نتوانستند موفقیت را برای کشور بدست بیاورند.

کشور ما امروز فرصت هایی دارد که خود ریاست جمهوری سابق آمریکا گفته بود در سوریه موفق نشدیم چون در مقابل ما ایران بود.

تفکر انقلابی می تواند در عرصه های مختلف کشاورزی، معدن، صنعت، فناوری های جدید ارتباط مؤثر داشته باشد باید توضیح دهند  ۲۲۰هزار میلیارد تومن که هزینه شده به چه علت بوده، این افزایش هزینه های دولت چه دستاوردی داشته است.دولتی که نتواند حتی اداره هزینه های خود را داشته باشد!

اینکه گفته می شود اشتغال این یک امر ممکن است  چرا غلط است؟! حاضر به ارائه لایحه به مجلس نمیشود، کس دیگری اینکار را انجام می دهد  حتی ابلاغ  هم نکرد، این نگاه همان نگاهی است که می گوید نمی توانیم.

وی  بااشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته بیان کرد: در بخش های مختلفی سرمایه گذاری کردید ولی در بخش نتیجه که نیازمند بود به یک مدیریت قوی متوقف ماند. ظرفیت تولید پتروشیمی کشور که در سال ۹۱سه ونیم هزار میلیون تن تولید شده امسال شده ۲۱۲ هزار میلیون تن، در صورتی که هر یک میلیون تن تولید مواد پتروشیمی می تواند ۲۰۰هزار شغل ایجاد کند.

اینکه ما از آقای رئیسی حمایت میکنیم بدین علت است که ایشان تفکر انقلابی را خواهند داشت چرا که ارزیابی داشته باشیم در هر مسئله ای که تفکر انقلابی در آن دخیل بوده به موفقیت دست یافتیم اما هرجا فساد و نارسایی دیده شده ازاین تفکر فاصله گرفته ایم.شما تا زمانی که تبعیض را حل نکرده اید نمیتوانید با فقر و فساد مبارزه کنید، امروز هر معوقه بانکی دری از تسهیلات و وام را به روی مردم بسته است

ایشان در پایان به سه وظیفه بزرگ نیروهای انقلابی اشاره کرد و افزود: اولین وظیفه نیروی انقلابی تلاش در جهت اغنا مردم نسبت به واقعیات کشور به شکل صحیح است نه اینکه تنها در یکی دو جلسه شور انقلابی ایجاد کنید.وظیفه دوم آنست که گفتمان انقلاب اسلامی و راه حل هایی که برای نیاز های مشروع مردم لازم است بشناسیم و به دیگران بشناسانیم و به عنوان وظیف آخر آنکه نکات خطا را بیان کنیم

انتها پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار