مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1403 - 12:52   |   کد مطلب: 25188
وزیر ارتباطات به زیرپوشش ۸ میلیون خانوار ایرانی به فیبر نوری اشاره کرد و گفت:: در بیش از ۲۰۰ شهر پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم به اتمام رسیده و تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، چهار شهر غرب استان تهران صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات، استاندار تهران، فرماندار و امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان شهریار به شبکه فیبرنوری کشور متصل شد.

عیسی زارع‌پور در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان شهریار با اشاره به تلاش مضاعف و مجاهدانه شهید آیت الله رئیسی اظهار داشت: شبکه ارتباطی کشور لایه‌های مختلفی دارد، اما در یک دهه گذشته هیچ گونه سرمایه‌گذاری رخ نداده و فاجعه بود.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، دولت هوشمند، حوزه قضایی کار‌های بزرگی انجام گرفت، افزود: نیاز و زندگی مردم باید مبتنی بر تحلیل و خواست و همراه مردم در حوزه ارتباطات باشد که متأسفانه از فناوری جدید برای ارتباطات مردم در گذشته استفاده نشده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت در گذشته فاقد کیفیت مطلوب بود، تصریح کرد: همدلی ملی و انسجام در سطح کشور منجر شد که زیرساخت‌های ارتباطی مردم در دولت سیزدهم بهبود یابد.

زارع‌پور با بیان اینکه در کشور بر اساس نیاز مردم و حجم استفاده زیرساخت ایجاد نشده بود، گفت: در دنیا ۸۰ درصد ترافیک مصرفی مردم را ارتباطات اینترنت سیار تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به روند آغاز و توسعه فیبرنوری در ۶۰۰ شهر کشور بیان کرد: در بیش از ۲۰۰ شهر پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم به اتمام رسیده و تکمیل شده است.

وزیر ارتباطات به زیرپوشش ۸ میلیون خانوار ایرانی به فیبر نوری اشاره کرد و افزود: سنگ بنایی که دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات به جا گذاشته بی‌نظیر است.

زارع‌پور در ادامه ابراز داشت: طبق برنامه توسعه هفتم تک‌تک ساختمان‌ها باید به شبکه فیبرنوری متصل شود و این قانون است که باید کار به بهترین نحو انجام شود.

وی با بیان اینکه نوسازی لازم در حوزه ارتباطی کشور وجود نداشت و وضعیت چند استان کشور در شبکه بحرانی بود، گفت: این استان‌ها به تجهیزات ارتباطی جدید مجهز می‌شوند تا ظرفیت اشباع شده آن در دسترس مردم قرار بگیرد و اپراتور‌ها نیز به دنبال توسعه شبکه هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگترین کار در شبکه مادر کشور در دولت سیزدهم به اندازه سه دهه پیش از دولت کار انجام شده است، اظهار داشت: ظرفیت شبکه مادر در کشور و در دولت قبل ۳۱ ترابیت بر ثانیه بود که در این دولت به ظرفیت شبکه مادر به ۶۴ ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است که ۷۰ درصد توسعه شبکه و تجهیزات تولیدات داخلی فیبرنوری انجام شده است.

زارع‌پور با بیان اینکه ظرفیت شبکه آی‌پی کشور ۲۹ ترابیت بر ثانیه در ابتدای دولت بود، افزود: این ظرفیت به ۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید و جزو ۵ کشور تولید کننده تجهیزات در حوزه ارتباطات هستیم.

وی با بیان اینکه دو برابر نیاز کشور اینترنت و پهنای باند از طریق مسیر‌های متنوع تأمین شده است، تصریح کرد: ظرفیت مراکز تبادل ترافیک برای سرویس‌های داخلی که بسیار حائز اهمیت است به ۳۰ ترابیت بر ثانیه رسیده است و جهش مطلوبی را شاهد هستیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: آینده‌نگری حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم رقم خورد و تمام مشاغل و زندگی مردم به توسعه ارتباطات و فناوری ارتباط دارد که بر این اساس نسل آینده بدون دغدغه به اینترنت دسترسی خواهد داشت.
منبع: دانشجو

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار