مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. شهريور 1394 - 17:38   |   کد مطلب: 16004
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برنامه ضیافت دانشجویی برای دومین سال متوالی به صورت متمرکز ویژه فعالان فرهنگی سیاسی دانشجویی در مشهد مقدس برگزار شد.

 به گزارش صدای دانشجو،حجت الاسلام داود خوش باور مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برنامه ضیافت دانشجویی برای دومین سال متوالی به صورت متمرکز ویژه فعالان فرهنگی سیاسی دانشجویی برگزار شد.این فعالان برگزیدگان کانون ها و تشکلات دانشجویی  از جمله بسیج، انجمن و تشکل شهریار،کانون امید،کانون دختران آفتاب ،کانون قرآن و عترت،هیئات مذهبی برادران وخواهران بودند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این طرح تعامل بین کانون ها و تشکل ها بود بیان داشت:هدف از برگزاری طرح  این بود که افراد یکدیگر را بهتر شناخته و درک کنند و به راهکارها و پیشنهادات مدنظر برای تعامل بیشتر دست یابند تا با قدرت و توان بیشتر و برنامه ریزی بهتر کارها را به انجام برسانند.

حجت الاسلام خوش باور در ادامه افزود:بحث مهندسی فرهنگی و سیاسی از اهداف دیگر این طرح بود که فعالان ما در هر حیطه ای که فعالیت می کنند یک سری مهندسی فرهنگی و سیاسی رادر برنامه ای مداوم یک ساله  که در ترم ها گنجانده شده آموزش ببینند .

وی با اشاره به لزوم آنلاین بودن دانشجویان وآگاهی یافتن آنها از مباحث مورد نیاز خود افزود:بر همین مبنا در این 5 روز برنامه های مختلفی داشتیم و از اساتید مجرب دعوت بعمل آمد.از جمله بحث تحلیل مسائل خاورمیانه با حضور آقای دکتر خاجی،بحث اخلاق دانشجویی و عملکرد دانشجویی با حضور حاج آقای وحیدی،بحث تکنیک های عملیات روانی با حضور آقای مشیری،نقد و بررسی مستندی به نام چی بپوشم؟ با حضور حاج آقای زراعیان و سیره در خدمت آقای دلبریان که از جانبازان دفاع مقدس و خانواده شهدا بودند.

وی افزود:2برنامه مناظره و تعامل بین تشکل ها ی فرهنگی سیاسی نیز برگزار شد که هر یک از تشکل ها نماینده ای را برای خود انتخاب کردند و به بحث و بررسی چگونگی تعامل میان کانونها پرداختند.مناظره ای سیاسی نیز با موضوع چرایی و چگونگی خروج از تحریم ها برگزار شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در فضاهای علمی و آکادمیک تصریح کرد:جلسه ای نیز با بحث محاسن و معایب کرسی های آزاد اندیشی در خدمت آقای سهیلی بودیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی خانواده را از مهمترین مقولات فرهنگ ساز دانست و با اشاره به هجمه ها و تبلیغات ضد دینی و ضد فرهنگی غرب در رسانه ها افزود:در خصوص مباحث فرهنگی جلسه ای با حضور آقای دکتر حبشی با موضوع جوانان و ازدواج برگذار شد و مهندسی فرهنگی را در خدمت آقای دکتر معماریان بودیم.

وی افزود :برنامه های زیارتی و تفریحی از جمله کوه سنگی و زیارت شهدا و سخنرانی و دعای توسل در مزار شهدا و پارک آبی مخصوص آقایان نیز انجام شد که با رضایت حداکثری دانشجویان همراه بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان افسران جنگ نرم هستند در پایان اظهار داشت:طرح ضیافت اندیشه برای افسران جنگ نرم جزء معدود برنامه هایی است که در دانشگاه ها انجام می شود که بحمدالله دو سال متوالی است که در دانشگاه علوم پزشکی به همراه دفتر نهاد انجام می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار