به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رویترز، شرکت فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد، فروش بالای خودروهای برند پژو در ایران و به دنبال آن بهبود بازار این خودروساز در اروپا سبب شده است تا این شرکت رشد فروش 5.8 درصدی را در سال 2016 میلادی ثبت کند.
این خودروساز، به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن، قصد کرده بود تا فروش در بازارهای نوظهور را برای کاهش وابستگی به فروش خانگی افزایش دهد.
این خودروساز فرانسوی در بیانیهای اعلام کرد فروش جهانی پژو از 2.973 میلیون خودرو در سال 2015 به 3.146 میلیون خودرو در سال 2016 افزایش یافته است.
رشد فروش خودروهای پژو در سال 2016، بهترین عملکرد سالانه این شرکت از سال 2010 رقم زده است و برای نخستین بار از سال 2011، از مرز فروش 3 میلیون دستگاه گذشته است.
فروش خودروهای پژو در اروپا 3.56 درصد که نسبت به سال گذشته کمتر است و در غرب آسیا و شمال آفریقا 112.8 درصد رشد داشته است که رشد در این منطقه ناشی از لغو تحریمهای ایران و افزایش فروش در این کشور بوده است.
در عین حال، فروش خودروهای پژو در چین و جنوب شرق آسیا 16 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/چ
دیدگاه شما