مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1396 - 11:54   |   کد مطلب: 22360
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه فرودگاه همدان به هاب‌پروازهای داخلی غرب تبدیل می‌شود، از راه‌اندازی مجدد پرواز های همدان- مشهد- کیش خبر داد و گفت: مقصد بعدی پروازی این فرودگاه عراق ـ ترکیه- عربستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، امیرخجسته در جمع خبرنگاران بابیان اینکه فرودگاه همدان به هاب پروازهای داخلی غرب تبدیل می‌شود، از راه‌اندازی مجدد پرواز های همدان- مشهد- کیش خبر داد.
وی گفت: مقصد بعدی پروازی این فرودگاه عراق، ترکیه و عربستان است که در صورت اخذ مجوز مسیرهای پروازی خارجی فرودگاه به ۳ مقصد ارتقا پیدا می‌کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد و بر همین اساس سیاست ما به گونه ای است تا با خرید هواپیماهای کوچک صنعت هواپیمایی استان همدان برقرار شود.
امیرخجسته از فعال شدن فرودگاه همدان خبرداد و افزود: پس از پیگیری ها و تلاش‌های صورت گرفته و بنا به دستور وزیر، هواپیمای ATR با ظرفیت ۷۰ نفر برای بر قراری پرواز ها خریداری و در اختیار فرودگاه همدان قرار گرفت.
وی یادآور شد: هدف از افزایش تعداد هواپیماهای کوچک آن است که این فرودگاه بتواند شانس فعال شدن به اقصی نقاط کشور را بار دیگر تجربه کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اعلام اینکه فرودگاه کرمانشاه مدت ۲ سال به دلیل اجرای توسعه در آینده نزدیک تعطیل خواهد شد، بیان داشت: با رایزنی های انجام شده موفق شدیم تمامی مسیر پرواز های غرب کشور از طریق فرودگاه همدان انجام پذیرد و این فرصت خوبی است تا همدان هاب پرواز های داخلی غرب کشور شود.
وی اضافه کرد: شرایط برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به دلیل وجود طول باند بالا و ایمنی کامل برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به فرودگاه سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی آماده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه که همدان استانی با پتانسیل‌های گردشگری در حوزه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، سلامت، علمی و پژوهشی است، گفت: بنابراین برنامه ها باید طوری تنظیم شود که مردم، سفر به مناطق داخلی و ایران گردی را ترجیح دهند.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه گردشگری از جمله اولویت های اصلی استان است، افزود: نیاز است جرقه های این چنینی در تکمیل زیر ساخت های استان و همچین اینگونه اقدامات زده شود تا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.
خجسته از تکمیل فرودگاه تا پایان شهریور خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای برقراری فرودگاه همدان و اتمام پروژه تکنیکال بلاک (برج مراقبت) بودجه هزینه شده است.
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار