به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 6. آذر 1400 - 10:17   |   کد مطلب: 24525
عضو بنیاد ملی نخبگان: آیت الله خامنه ای كاملا از موضوعات پرداخته شده استقبال كرده و رويي خوش نسبت به مسائل گفته شده نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مهسا معتقد، نخبه همدانیست که به عنوان یکی از استعدادهای برتر علمی در دیدار نخبگان با رهبری حضور داشت. در ادامه گفتگوی صمیمانه خبرنگار صدای دانشجو را با این پژوهشگر جوان می خوانید.

 

لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید و از دست آورد هایتان بگویید:
مهسا معتقد دانشجوي دكتري توسعه كشاورزي دانشگاه تهران هستم. عضو بنياد ملي نخبگان و برگزيده علمي اين بنياد، بيش از ٣٠ مقاله داخلي و خارجي در ژورنال هاي علمي معتبر دارای رتبه يك كارشناسي و كارشناسي ارشد در دانشگاه بوعلي سينا و رتبه يك دكتری دانشگاه تهران در بين هم ورودي هاي رشته ام مي باشم.
لازم به ذكر است كه پس از فارغ التحصيلي در مقطع كارشناسي بلافاصله با سهميه استعدادهاي درخشان در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه بوعلي سينا پذيرفته شدم كه به لطف الهي اين مقطع را با موفقيت به پايان رساندم.
در سال ١٣٩٦ در مقطع دكتری در دانشگاه تهران پذيرفته شدم كه در اين مقطع به عضويت بنياد ملي نخبگان در آمده و مورد حمايت اين بنياد ملي قرار گرفتم.
همچنين دارای ٢ كتاب كه يكي از آنها تاليفي و چاپ انتشارات دانشگاه تهران و ديگري ترجمه و چاپ انتشارات جهاد دانشگاهي است. كتاب ديگرم نیز كه مستخرج از رساله دكتری است در دست تدوين بوده و داراي ٦ طرح پژوهشي مي باشم. 
همچنين داراي مدرك ديپلم زبان هستم و مصاحبه اي با شبكه استاني البرز به عنوان جوان نخبه و موفق در سال ١٣٩٩ داشتم.
 
از تجربه و فضای حاکم در جلسه دیدار با رهبری برایمان بگویید:
 با توجه به اولين تجربه بنده كه در چنين محفل مهمي حضور پيدا ميكردم حس و حال عجيبي داشتم، حس عجيب به معناي انكه شور و اشتياق زيادي داشتم. فضاي حاكم برجلسه بسيار صميمانه و بدور از هرگونه سختگيري هاي معمول در ملاقات هاي رسمي بود.
 
آیت الله خامنه ای چه واکنشی نسبت به گزارش ها و مطالبات نخبگان به عنوان اعضای فعال جامعه داشتند؟!
ايشان كاملا از موضوعات پرداخته شده استقبال كرده و رويي خوش نسبت به مسايل نشان دادند. پس از سخنراني هاي صورت گرفته حتي در همان هنگام به مسئولين مربوطه دستور فرمودند كه مشكلات مطرح شده را در اسرع وقت پيگيری نمايند و همچنين به دليل ذيق وقت به نخبگاني كه فرصت سخنراني پيدا نكردند اشاره داشتند كه مسائل خود را كتبا به بنده ارائه دهيد كه مسئولين بيت رهبری با آغوش باز نامه ها را دريافت كردند.
پس از پايان جلسه نیز  فضايي دلنشين و صميمانه با مسئولين مربوطه گپ و گفتهايي صورت گرفت و وعده هايي اميدواركننده داده شد كه اميدوارم در حد حرف نباشد و محقق گردد.
 
چه اهدافی درعرصه ی علم و کنش‌گری و حوزه فعالیتتان دارید؟
هدف بنده از تحصيل، خدمت به كشورم ايران و هم وطنانم است كه با حضور در اين جلسه با رهنمودهای رهبری و تاكيدات ايشان در بكارگيری نخبگان در كليه دستگاه های اجرائي اميد بنده بيشتر و بيشتر شد.
 
در جهت توسعه ی کمی و کیفی رشته ی مورد مطالعه ی شما در استان همدان چه اقداماتی صورت گرفته است؟!
برخورد مسئولین با پیشنهادات شما به چه صورت می‌باشد؟! 
 با توجه به برخورد سنتي به مسائل در بخش كشاورزي، پرداختن به مسائل مدرن و مكانيزه در اين حوزه با مشكلات عديده اي روبروست. 
سازمان ها و ادارات و روساي اكثر حوزه هاي مربوط به كشاورزي به استفاده از روش هاي نوين در اين حوزه آشنايي كافي و وافي ندارند و متاسفانه افراد منتخب براي مديريت در اين حوزه از تخصص كافي برخوردار نمي باشند و اين عدم آگاهي باعث ايجاد ناكارآمدي در اين حوزه شده  و از نظرات و پيشنهادات نخبگان در اين حوزه استفاده نمي گردد.
 
 با توجه به اینکه در هفته ی بسیج به سر می بریم آیا شما در این تشکیلات هم فعالیت دارید؟؟
هم اكنون بنده عضو هسته علمي تحقيقاتي شمسا بسيج دانشجويي استان همدان مي باشم كه در اين طرح علمي به شناسايي و احصا مسايل عمومي استان همدان پرداخته مي شود كه در نهايت بايد براي آنها راهكارهايي انديشيده شود. در فرمايشات مقام معظم رهبري در جلسه آن روز هم تاكيد فراوان بر مسئله محوري و ارائه راهكارهاي منطقي و دقيق بود.
 
به عنوان یکی از نخبگان این مرز و بوم چه توصیه ای به جوانان و دانشجویان دارید؟!
 پيشنهادم اين است كه در كنار تحصيل و تلاش در حوزه كسب علم، حتما به كسب تجربه در حوزه ها و رشته هاي تخصصي خود بپردازند و در كنار علم عمل را فراموش نكنند و در مسير خود توكل بر خدا و اميد به آینده را پيشه كنند.
 
 
انتهای پیام/ج
تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار