مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. خرداد 1403 - 23:49   |   کد مطلب: 25116
دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی منطق اداره دینی داشت و ما یک الگوی تمام‌عیار مدیریتی دینی را از شهید جمهور دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سید احمد عبودتیان امشب در پیش‌نشست تخصصی رویداد بزرگ استانی سیادت جمهور در تالار قرآن اظهار کرد: نخستین مساله در پیشبرد امور مربوط به درک عظمت حادثه شهادت است یعنی عظمت حادثه باید مورد واکاوی قرار گیرد.وی یادآور شد: مردمی‌ترین نماینده ولی فقیه، رئیس جمهور، یک وزیر موفق کابینه، جوان‌ترین استاندار به عنوان نماد یک مدیریت جوان، پرکار و انقلابی، سردار موسوی به عنوان نماد پاسداران جان بر کف و سه خلبان به عنوان نمایندگان ارتش جمهوری اسلامی، جمعا یک نماد از حاکمیت بودند.دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ترکیب را کمتر طی این سال‌ها داریم گفت: شهید جمهور نشان داد که می‌شود رئیس جمهور بود و شهید شد.وی با بیان اینکه بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی تاریخ دهه اول انقلاب برای ما تداعی شد گفت: ما با عقل رسانه نگاه می‌کنیم و حرکت می‌کنیم در حالی که شهید رئیسی چیزی که یقین قلبی نداشت مطرح نمی‌کرد. عبودتیان با تاکید بر اینکه مردم بوی امام خمینی(ره) را از آیت‌الله رئیسی استشمام می‌کردند افزود: ایشان شهید راه تحقق دولت اسلامی شد، خدا این‌ چنین خونی را هدر نمی‌دهد. وی در بخش دیگر با اشاره‌ به اینکه ما در مرحله دولت‌سازی هستیم و هنوز دولت اسلامی شکل نگرفته است تصریح کرد: برای تحقق این دولت مدیران و کارگزاران باید اسلامی و ساز و کار اداره نیز اسلامی باشد.دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور با بیان اینکه ساز و کار اسلامی یعنی مردم امور را به دست بگیرند و این سخن مقام معظم رهبری است تاکید کرد: تلاش آیت‌الله رئیسی نیز در راستای تحقق دولت اسلامی بود؛ او هم در زمان حیاتش خدمت صادقانه کرد و هم با شهادتش.
وی با تاکید بر اینکه شهادت رئیس جمهور فرصتی برای بازشناسی جامعه بود تصریح کرد: حداقل ۳ میلیون تهرانی به جز افرادی که از شهرهای دیگر بودند به تشییع پیکر شهدا آمدند، یک‌میلیون و ۲۰۰ نفر در تبریز، ۲ میلیون نفر در مشهد و چند صد هزار نفر در استان‌های دیگر در تشییع پیکر شهدای خدمت شرکت کردند. عبودتیان به حضور نماینده ۶۸ کشور در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت اشاره کرد و افزود: برخی کشورها حتی جلوتر از ما اعلام عزای عمومی کردند. وی با تاکید بر اینکه شهادت رئیس جمهور نشان داد ساختار جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند است ادامه داد: آرامش و امنیت در فضای کشور و مرزها این روزها به خوبی نشان داده شد. دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور با بیان اینکه شهیدرئیسی همه را متوجه ولایت فقیه کرد گفت: این همان اقدامی است که حضرت عباس(ع) در برابر امام حسین(ع) انجام داد و همه عَلم‌ها را معطوف به امام کرد. وی در بخش دیگر از سخنانش متذکر شد: کشور ۱۰ سال کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشت اما دولت آیت‌الله رئیسی در سه سال رشد اقتصادی را به چهار درصد در حوزه غیر نفتی و ۵.۶ درصد با در نظر گرفتن نفت رساند. عبودتیان همچنین يادآور شد: وقتی آیت‌الله رئیسی وارد عرصه خدمت شد، بعضی شهرها کمتر از ۱۰ روز ذخیره گندم داشتند، ۵۰ درصد نقاط کشور درگیر تنش آبی بودند که این موارد حل شده و خیلی از مشکلات دیگر هم در حال حل شدن است. وی تصریح کرد: شهید رئیسی در رفتار و گفتار معتقد به خدا بود، ما مدیریت دینی را از ایشان دیدیم؛ آنجایی که پیمان می‌بست مردانه پای پیمان بود، چون خدا را قبول داشت، مردم را خلیفه‌الله می‌دانست بنابراین اعتبار دیگری برای انسان‌ها قائل بود.
دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهید جمهور پای حرف مردم می‌ماند و گوش می‌داد و حتما به خاطر می‌سپرد و پیگیری می‌کرد عنوان کرد: او رضایت خدا را در خدمت به خلق خدا می‌دانست و با راه انداختن کار مردم، شاد می‌شد.وی با بیان اینکه شهید جمهور افرادی که در دایره ولایت بودند را دوست داشت خاطرنشان کرد: ا‌و دولت را سیاستگذار، پشتیبان و ناظر در امور می‌خواند به نحوی که وقتی دولت می‌خواست جای مردم باشد، عصبانی می‌شد. عبودتیان با تاکید بر اینکه شهید رئیسی نظارت مردم را اولی‌ از نظارت بروکراتیک می‌دانست متذکر شد: با مردم صادق بود و قول بی‌جهت نمی‌داد چراکه اعتقاد داشت باید در وعده دادن صادق بود بنابراین هر وعده‌ای که می‌داد تا تحقق آن پیگیری می‌کرد.
وی با بیان اینکه اولویت شهید جمهور مطالبات مردم بود گفت: درخواست‌های مردم را می‌گرفت و با پروژه‌های اجرایی دولت تطبیق می‌داد که چقدر همخوانی دارد. دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهور در بخش دیگر از سخنانش يادآور شد: شهید جمهور منطق اداره دینی داشت و ما یک الگوی تمام‌عیار مدیریتی دینی را از آقای رئیسی دیدیم. وی با اشاره‌ به اينکه تیم محافظ آیت‌الله رئیسی به تیم حفاظت جان مردم تبدیل شده بود گفت: همچنین تیم حفاظت خود را وادار به پیگیری کار مردم کرده بود. عبودتیان با بیان اینکه شهید رئیسی انسانی حکمرانی می‌کرد و با مردم خستگی‌اش در می‌رفت اظهار کرد: او الگوی مدیریتی خود را تکثیر می‌کرد و به استان‌ها می‌رفت تا استانداران نیز همین الگو را انجام دهند. وی با تاکید بر اینکه شهید جمهور اتحاد بین دستگاه‌ها برقرار کرده بود و جبران کم‌کاری‌های دیگران را در برنامه داشت، چراکه مردم برای او محترم بودند خاطرنشان کرد: اعتقاد داشت که مردم باید بیایند میدان و این موضوع انقلاب را حفظ می‌کند، از سوی دیگر خودش را سرباز می‌دانست. دستیار ویژه مردمی‌سازی رئیس جمهوردر بخش دیگر از این نشست‌ با اشاره‌ به اینکه هر کجا که مقام معظم رهبری سفر کرده و قول داده بودند مسائل را با جدیت بررسی می‌کرد افزود: رئیس جمهور شهید خود را سرباز دولت اعلام می‌کرد و گفتمان امام و رهبری را دنبال می‌کرد. وی در بخش پایانی یادآور شد: امیدوارم در روند انتخابات ریاست جمهوری رفقای جبهه انقلاب به وحدت برسند به ویژه که نظر رهبری بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.
منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار