
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران صبح امروز ( سهشنبه 31 فرودین) در مقابل دفتر رئیس دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بنابراین گزارش، به گفته معترضان این تجمع در اعتراض به سکوت رئیس دانشگاه تهران در برابر بیقانونیهای صورت گرفته در دانشگاه، انتشار و نصب تصاویر سران فتنه در محیط دانشگاه و همچنین سکوت رئیس آن در مقابل توهین به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
دانشجویان و معترضان در این تجمع با در دست داشتن دستنوشتهها و سر دادن شعارهایی خواستار رسیدگی به مسائلی که موجب اعتراض آنهاست، شدند.
شعارهای «مرگ برفتنهگر»، «حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی»، «ریاست فتنهگر استعفا»، «پاسخگوی اهانت به ولایت فقیه چه کسی است؟» در این تجمع سر داده شد.
شایان ذکر است، دانشجویان اعلام کردند تا زمانی که نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در جمع آنها حاضر نشده و به سوالاتشان پاسخ ندهد این تجمع را ادامه میدهند.
انتهای پیام/ م

به گزارش صدای دانشجو، شاید شما هم به این فکر افتاده اید تا زمانی را لازم دارید که بازگشتی به خود داشته باشید یا تامل و خلوتی داشته باشید تا بتوانید مسیر خودسازی و رشد را بهتر طی بکنید.
اعتکاف دانشجویی یکی از بهترین فرصت ها برای این کار است، بهتر است زودتر دست به کار شویم و خود را آماده کنیم.
بعد از ثبت نام اولین کار این است که وسایلمان را جمع کنیم، سعی کنیم بار زیاد با خود حمل نکنیم، مسواک، لباس راحتی، حوله، قرآن کوچیک و مفاتیح شاید از وسایل ضروری باشند.
قلم و دفتر، چفیه خوب، و کتاب مفید برای مطالعه هم خوب است با خود ببریم.
اصل در مراسم اعتکاف خلوت برای تفکر و تامل هست اما در عین حال زندگی جمعی را هم تمرین می کنیم.
بنابراین بسته به اوقات و نیازهایمان اوقاتی را به تنهایی و اوقاتی را به همراهی با دوستان اختصاص بدهیم. به غیر از زمان های برنامه های عمومی فرصت هایی داریم که میتوانیم به دعا و نیایش، سکوت و تفکر مطالعه و اعمال قضا شده اختصاص بدهیم.
اما در اوقات سکوت و تفکر می توانیم به مسئولیت های اجتماعی، اتفاقات دنیای بیرون از اعتکاف، مسیر حرکت، خود، نواقص و بی راهه ها، خلقت آسمان ها و زمین، دنیا و آخرت و محاسبه نفس فکر بکنیم.
اما ما که دانشجو هستیم وظیفه های سنگین تری نسبت به دیگران داریم که ما در این بخش چند پیشنهاد ویژه برای شما داریم.
خوب است به نیت برکت در وقت های مرده درس یا کتب دینی بخوانیم، نگاهی نو به مفاتیح بیندازیم و درس های زندگی و معارف جدید کسب کنیم.
با نماز، قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و صحیفه فاطمیه انس بیشتری بگیریم. به مطالعات معرفتی عقب افتاه بپردازیم. اعتکاف از اوقاتی هست که در آن می توانیم اعتیاد به فضای مجازی موبایل و لپ تاپ را ترک کنیم.
بحث های کارشناسی سیاسی را بگذاریم برای بعد، و بقیه دوستانمان را به این مراسم معنوی دعوت بکنیم.
ضمنا بدانیم که بسته جامع اعتکاف توسط قرارگاه شهید باقری و سامانه کالک منتشر شده است که می تواند اعتکاف ما را پررونق تر بکند.
برای دانلود دفترچه جامع می توانید اینجا کلیک کنید.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، بسته ی ایده بخش شنبه های اقدام و عمل قرارگاه شهید باقری منتشر شد .
شنبه های اقدام و عمل نام طرحی است که با همکاری واحد های کالک و اقتصاد مقاومتی قرارگاه شهید باقری قصد دارد تا خرداد 95 در قالب آن به ایفای نقش دانشجویان در راستای تحقق شعار سال بپردازد که شامل اسناد عملیاتی همراه با بسته پشتیبان متناسب با فضای دانشگاه است .
در ۵ هفته آینده همراهتان هستیم با:
شنبه های اقدام عمل
شنبه 28فروردین: ما و اقدام عمل
شنبه 4اردیبهشت: فساد و اقدام عمل
شنبه 11اردیبهشت: اقدام عمل استانی 1
شنبه 19اردیبهشت: اقدام عمل استانی 2
شنبه 26اردیبهشت: دانشگاه و اقدام عمل
نحوه ارائه این بسته به این صورت است که چهارشنبه قبل از اجرای هر هفته، ایده بخش مرتبط با آن در سامانه کالک منتشر می شود و مجموعه ای از ایده ها، پشتیبان ها، تجربیات دانشگاه ها، کارگاه ها و محصولاتی از این دست را به دست عزیزان فعال تشکل های داشجویی خواهد رساند تا فرصت کافی برای دانشگاه ها جهت تامل و پیگیری برگزاری انواع مختلف برنامه هایی که در بسته ذکر شده فراهم شود
.
برای استفاده از این بسته ابتدا pdf آن را دانلود کنید. قسمت های آبی رنگ داخل متن، لینک به صفحات وب می باشد که محصول متناسب با آن را ارائه داده است.
دانلود بسته شماره اول شنبه های اقدام وعمل : ما و اقدام عمل
لینک دانلود اول : http://kalk.ir/doc/package/243/
لینک دانلود دوم: http://q-b.ir/content/2899
در پایان ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که اینها تنها ایده های کمی از انبوه ایده هایی می باشد که می توانیم برای فرهنگ سازی میان انبوه دانشجویان دانشگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی به کار ببریم و ایده های بسیار دیگری وجود دارند که خود شما عزیزان می توانید برای برگزاری آنها را جستجو کرده و اجرا نمایید. ایده هایتان را برای هر چه غنی تر شدن بسته به کالک و یا مرکز اقتصاد مقاومتی قرارگاه شهید باقری بفرستید و همچنین تجربه های برگزاری این بسته را در کالک تجربیات برای استفاده سایر دوستانتان بارگزاری نمایید. همچنین دو کانال تلگرام کالک به آدرس https://telegram.me/kalk_ir و کانال اقتصاد مقاومتی قرارگاه شهید باقری به آدرس https://telegram.me/eqtesadmoqavemati برای استفاده در اختیار شماست.
همچنین در بسته ای که مشاهده نمودید تنها بخشی از محصولاتی که واحد اقتصاد مقاومتی قرارگاه شهید باقری جمع آوری نموده بود را دیدید. برای دریافت کامل مجموعه اقتصاد مقاومتی قرارگاه که شامل 6 دی وی دی است با تلفن 88381556 و ۰۹۳۹۵۰۰۵۵۱۲ تماس بگیرید و درخواست کنید تا دوستان شما در قرارگاه برای شما ارسال نمایند.
منتظر بسته شماره دوم با نام فساد واقدام و عمل باشید .
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از رجانیوز؛ نماینده مردم تهران گفت: ما در کمیسیون ویژه برجام به آقای نهاوندیان اصرار میکردیم که طرف مقابل نمیگذارد شما دلار وارد کنید؛ تراکنش دلاری اصلا امکان ندارد اما در جواب به ما گفت که شما شبنامه خواندید که این حرفها را میزنید
حجتالاسلام نبویان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مخفیکاری دولت در عرصه های مختلف اظهار داشت: دولتمردان ما مخصوصا شخص آقای روحانی و همینطور آقای ظریف برخلاف قانون از ابتدا در مسئله هستهای بر مخفیکاری اصرار داشتند وعلاوه براینکه برای ملت ایران هیچ وقت توضیح نمیدادند که جزئیات این کار چیست برای نمایندگان مجلس نیز چنین توضیحاتی داده نمیشد.
نبویان با بیان اینکه دولت طبق قانون باید گزارش مسائل اصلی و قراردادهایی که انجام میدهد به مجلس ارائه دهد گفت: مخفیکاری دولت فقط منحصر در مسائل هستهای نیست؛ بلکه قرارداد پژو و همینطور قراردادهای نفتی که بسته شد، ما به عنوان یک نماینده اصلا از جزئیات آن هیچ اطلاعی نداریم؛ این عدم شفافیت یک ویژگی در روال این دولت است که نه برای مردم اعتباری قائل است و نه برای نمایندگان مجلس و قوانین آن.
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: طبق بند 3 قانونی که مجلس مصوب کرده دولت موظف است اگر طرف مقابل به هر بهانه دیگر غیر از هستهای مثل تروریسم و حقوق بشر تحریم جدید وضع کند جلوی اجرای برجام را بگیرد اما بعد از قرارداد وین بیش از 10 مورد تحریمهای جدید علیه ایران ایجاد شد که طبق این قانون باید دولت برخورد کند اما تا کنون هیچ کدام از دولتمردان پاسخگو نیستند.
نبویان درخصوص عملکرد هیئت نظارت بر اجرای برجام هم عنوان کرد: هیئت نظارت بر اجرای برجام به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد اما دولت به ما نمایندگان مجلس تاکنون توضیح نداده که اعضای آن چه کسانی هستند.
نماینده مردم تهران ادامه داد: ما از راه دیگری و به صورت شخصی بدست آوردیم که اعضای این هیئت از مجریان بوده و از چهرههای شاخص آن آقایان روحانی و لاریجانی هستند؛ همچنین افراد مذاکره کننده مثل آقایان ظریف و صالحی که قرارداد هستهای را با مخفیکاری تمام و با مشکلات عدیده و خسارتهایی که داشت منعقد کردند از دیگر اعضای این هیات هستند.
نماینده مردم تهران درمجلس در خصوص عدم فعالیت مشخص هیات نظارت بر اجرای برجام بیان کرد: در این خصوص چندبار هم مراجعه کردیم اما هیچ گزارش درستی به مجلس ندادهاند و طبق قانون این هیئت باید گزارش میداد؛ همینطور آقای ظریف هم باید طبق قانون به مجلس میآمد و گزارش میداد که وقت آن سپری شده ولی تاکنون گزارش نداده است.
نبویان درباره چرایی این رفتار دولت تصریح کرد: اصرار بر قانونگریزی در این دولت خیلی زیاد است و دولتمردان اصرار دارند قوانین موجود را به هیچ وجه عملی نکنند؛ اگر واقعا جای دفاع داشت میآمدند دفاع میکردند مقابل آن هم این همه خسارتهایی که در موضوع هستهای ملت ایران دید هیچ چیز بدست نیاوردیم و تا الان هیچ تحریمی برداشته نشده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما در کمیسیون ویژه برجام به آقای نهاوندیان اصرار میکردیم که طرف مقابل نمیگذارد شما دلار وارد کنید؛ تراکنش دلاری اصلا امکان ندارد اما در جواب به ما گفت که شما شبنامه خواندید که این حرفها را میزنید؛ اکنون مشاهده میکنیم که چند روز پیش هم که فردی از هند آمده بود صراحتا گفت که ما پول ایران را در بانکهای خودمان محفوظ نگه میداریم و هیچ پولی از کشور ما آزاد نشده و تا کنون هیچ گامی اساسی در این خصوص برداشته نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: توصیه میکنم دولت منافع حزبی و سیاسی خود را کنار بگذارد و دنبال منافع ملت باشد و کلاه خود را قاضی کند که در این قرارداد هستهای چه مقدار از منافع ملت از دست رفته است و واقعیتها را به مردم بگوید.
نبویان با بیان اینکه چرا دولت اصرار دارد خلاف واقع به مردم بگوید عنوان کرد: هرجا یک رسانهای بخواهد اندک انتقادی علیه قوه مجریه داشته باشد دولت به شدت با آن برخورد میکند؛ در این راستا چندی پیش از یکی از معاونتهای صدا و سیما سوال کردم که چرا در برنامههای ویژه خود هر کدام از افراد تیم هستهای مثل آقای عراقچی یا صالحی میآیند و صحبت میکنند که آن هم خلاف واقع است، یکبار هم منتقدین را بیاورید، این فرد صراحتا بیان کرد امکان ندارد؛ چراکه یکبار در بخشی از اخبار صداوسیما، صحبتهای جان کری در مورد برجام پخش شد و فردای آن روز نماینده ای از دولت تماس گرفت و صراحتا گفت که بودجه فروردین ماه سازمان که باید واریز میشد را قطع کردیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان تاکید کرد: دولت که از پول شخصی خود به صداوسیما نمیدهد بلکه این پول مملکت است لذا باید بودجه به صداوسیما دهد تا این سازمان فعالیت کند و این سوال مطرح است که چرا اصرار دارند هیچ انتقادی مطرح نشود.
انتهای پیام/ م

شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان، از نیروهای یگان ویژه فاتحین بسیج بود که بیست و یکم آبان سال نود و چهار به همراه سه تن از دیگر همرزمانش در حاشیه جنوبی شهر حلب کشور سوریه به شهادت رسید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش طی سخنانی اظهار داشت: روز مبارک ارتش جمهوری اسلامی ایران که امسال تقارن پیدا کرد با میلاد پر برکت امام جواد و مولایمان امیرالمومنین (ع) را به همه خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، ملت بزرگ ایران و به ویژه فرماندهی کل نیروهای مسلح تبریک و تهنیت عرض میکنم.
وی افزود: در ماههای اولیه پیروزی انقلاب و هفتههای پایانی سال 57 و آغاز سال 58 جامعه و کشور ما با یک توطئهای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود.
رئیس جمهور ادامه داد گروهکهایی که خود را انقلابی مینامیدند و میخواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آنها و برخی از فریب خوردهها سخن خود را اعلام میکرد موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.
روحانی تاکید کرد: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد و توطئهای که علیه اقتدار ملی و علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود آن امام بزرگوار، حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را میدید و در برابر آن با قدرت موضع گیری میکرد.
روحانی با بیان اینکه امام در آن ایام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد افزود: اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابانهای تهران و همه شهرهایی که ارتش درآنجا حضور داشت، ارتش به خیابان آمد و با شعار ارتش فدای ملت که مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ میدادند ملت فدای ارتش، با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.
وی ادامه داد: اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و شروع جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهکها در غرب کشور و شمال غرب و جنوب غرب به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد.
وی گفت: ارتش حضور پیدا کرد و قدرت خود را نشان داد و همه گروهکها و اربابان آنها نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه ارتش آزمایش خود را در روز 19 ،21 و 22 بهمن به نمایش گذاشت اضافه کرد: ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال 57 و ماههای اولیه 58 در برابر توطئههای نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و 31 شهریور سال 59 ظاهر و آشکار شد، حکمت سخنان امام آن روزی که نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش در برابر متجاوزین ایستادگی کرد و افتخارآفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازیها، نامجوها، فکوریها، فلاحیها، ستاریها، باباییها، شیرودیها و کشوریها به صحنه آمدند و با نثار خونشان فدارکاریشان از کشورمان حراست و حفاظت کردند.
رئیس جمهور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان امام راحل و وصیت امام راحل و تدبیر فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد. نه ارتش جناحی و نه ارتش حزبی و نه ارتش این گروه و آن گروه است، ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام، نظام اسلامی و کل ملت ایران است.
روحانی تصریح کرد: این ارتش از میهن،نظام، قانون ، ملت، حیثیت و جان ملت و منافع و مصالح ملی دفاع میکند همان کلامی که امام فرمود یا یک فرد در ارتش میماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا میکند و سومی ندارد. اگر میخواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است نباید به حزب و جناحی وابسته باشد، فرمود وابستگی به جناح و حزب به معنای نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که البته این کلام راجع به کل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با همین صراحت سخن گفتند.
وی تصریح کرد: ملت ما امروز افتخار میکند که ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزههای دینی و اسلامی و ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای کشور و جغرافیایی این کشور و مرزهای سیاسی و فرهنگی کشور و ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت میکند، اگر ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزین نمیایستادند امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.
روحانی افزود: اگر امروز میبینیم که قدرتهای استکباری و مزدورانشان در منطقه نمیتوانند چشم طمعی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و نگاه خیانتآمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این کشور است.
وی با بیان اینکه اقتدار به معنای قدرت مشروع است، گفت: اقتدار به معنای قدرت مقبول است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم و مقبول از ان و افکار عمومی مردم و مورد اعتماد مردم هستند.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به کشور امنمان و ایران با ثباتمان افتخار میکنیم به خاطر داشتن ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است اگر امروز در منطقه ناامنمان و سراسر ایران امنیت وجود دارد و کارآفرینان به سمت ایران حرکت میکنند و میخواهند با ایران کار اقتصادی، علمی و فناوری انجام دهند اولین شرط امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلحمان امروز به نمایش منطقه و جهان گذاشته شده است.
روحانی ادامه داد: در واقع آن خونها و ایستادگیها و شهیدان و خانوادههای عزیز آنها فرزندانشان، پدرانشان، همسرانشان بدانند که خون آن ها تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه یک هدف واحد را دنبال میکنیم تصریح کرد: دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال میکنند، هدف ما امنیت ملی و اقتدار این کشور و ثبات و توسعه در این کشور است، در یک دست ما کتاب و منطق و تدبیر و عقلانیت و در دست دیگر شمشیر را بر دست داریم و این دو را در کنار هم میبینیم.
وی افزود: قدرت نرممان و قدرت سختمان و قدرت سرد و گرم ما این ها همه در کنار هم هستند، اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد آن دست قطع شود و آن تجاوز دفع شود دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.
روحانی اضافه کرد: همان طور که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ما دفاع کردند دیپلماتهای ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی و بلکه در برابر قدرتهای جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار و با همان اوصافی که مقام معظم رهبری برای مذاکره کنندگان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما دست متجاوزین را از کشور ما قطع کردند و سرزمین ما را از وجود متجاوزین پاک کردند، دیپلماتهای ما هم در صحنه جهانی از حقوق ملت ما دفاع کردند. قطعنامههای ظالمانه را ملغی کردند و از حق ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی مدافع بودند. تا جایی که امروز حتی دشمنان ما هم میگویند قدرت و توان نظامی و قدرت موشکی ایران نه ربطی به برجام دارد و نه ربطی به قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. خود آنها هم معترفند که در مذاکرات مبنا این بوده که قدرت نظامی ایران حفظ و تقویت شود و در برابر انواع توطئههایی که وجود دارد.
رئیس جمهور تاکید کرد: آنکه میگوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه میگوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی میکنیم و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی میکند و ما دارای رهبر واحد و دولت واحد، قانون، ملت واحد هستیم و همه در کنار هم هستیم ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد اما قطعا اهداف ما یکی است.
روحانی ادامه داد: ما قطعا در مسیری حرکت میکنیم که پایان آن مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح ملی و اقتدار ملی باشد.
وی خاطرنشان کرد: من در این جا به صراحت اعلام میکنم همانطور که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی ما و قدرت سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان ما و کشورهای جهان اسلام نیست، ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان میدانیم و قدرت خودمان را هم قدرت کشورهای اسلامی میدانیم
روحانی ادامه داد: در آنجای که سران کشورهای اسلامی حضور داشتند گفتم آن روز که بغداد در برابر تروریستها در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت و دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازههای بغداد و حرمهای مطهر و عتبات دفاع و ایستادگی کرد ان روز که دمشق در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بوده که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت این کشور و حرمهای مطهر دفاع کردند.
رئیس جمهور گفت: بنده همچنین در آنجا گفتم که اگر فردا پایتخت شماها هم در خطر قرار بگیرد توسط تروریسم و یا صهیونیسم، آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد اگر شما تقاضای کمک کنید، آن جمهوری اسلامی ایران است.
روحانی تاکید کرد: دشمن فکر نکند در میان ملت ما و در میان دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، ما همه انگشتان یک دست هستیم. ما همه اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور مان و منافع مان دفاع میکنیم و به توطئه گران میگوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی و شرقی و شمالی و غربی ما است بلکه قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی است و قدرت ما به معنای بازدارندگی فعال است.
وی افزود: البته که در برابر تهدید، ما هم تهدید میکنیم، البته که در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد اما منطق ما صلح و اخوت و برادری است به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام، از خداوند اقتدار بیشتر نیروهای مسلح مان، وحدت بیشتر نیروهای مسلحمان و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی کل قوا آرزو میکنیم.
انتهای پیام/ م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامهای به جعفری دولتآبادی دادستان تهران از « انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران» به دلیل نصب تصاویر سران فتنه در تابلوی اعلانات منتسب به آن تشکل و همچنین طبق ماده 514 قانون مجازات اسلامی انتشار متونی که حاوی توهین به مقام معظم رهبری است و همچنین از رئیس دانشگاه تهران به دلیل سکوت در برابر نصب غیر قانونی تصاویر سران فتنه شکایت کرد.
در ابتدای این نامه آمده است: مدتی است که دانشگاه تهران از سیاستهای قانون گریزانه مراجع ذیصلاحِ اعمالِ قانونِ داخل دانشگاه، بالاخص ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نیلی، رنج میبرد و همچنین بیم آن میرود که در صورت عدم توقفِ این سیاستهای قانون گریزانه، دانشگاه تهران وارد فضایی تشنج آمیز گردد و بدیهی است که مضرات این تشنجهای احتمالی، دانشگاه و بالاخص دانشجویان این دانشگاه را با مشکلات عدیدهای مواجه سازد و به فضای علمی این مرکز آموزش عالی لطمات جدی وارد سازد.
این تشکل دانشجویی تاکید کرد: از اواسط سال تحصیلی گذشته فعلی خبردار شدیم که نصب تصاویر سران فتنه و به طور مشخص تر آقایان « موسوی، کروبی و خاتمی» در مراکز آموزش عالی با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دستور مستقیم دادستانی تهران ممنوع اعلام گردیده است و همچنین با استعلام از مراجع قانون گذار به ویژه اظهارات معاون اول قوه قضاییه جناب آقای محسنی اژهای در همایش « دانشگاه سدی در برابر فتنه» که توسط « انجمن اسلامی دانشجویان مستقل» برگزار شد به صحت گزاره فوق پی بردیم.
در ادامه این نامه تصریح شد: حال که حدودا حتی هفت ماه از سال تحصیلی 94-95 میگذرد مکررا شاهد نصب تصاویر نامبردگان بوسیله برخی تشکلهای معلومالحال دانشگاه در نقاط مختلف دانشگاه تهران هستیم و پس از اعتراضات متعددِ صورت گرفته در برابر این عمل «خلاف قانون» با استدلال عالیترین مقام مسئول دانشگاه یعنی آقای دکتر نیلی مواجه شدیم که اظهار داشتند: « چنین قانونی که مورد استدلال شما است وجود ندارد و تا کنون ابلاغ نگردیده است و دانشگاه ملزم به اجرای قوانینی که ابلاغ نشده نیست».
در قسمت دیگری از این نامه آمده است: لازم به ذکر است که «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران» نسبت به مواردی که در سطرهای بعدی نام برده خواهد شد شکایت داشته و خواستار رسیدگی در اسرع وقت به این موارد میباشد.
1) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از تشکل« انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران» به دلیل نصب تصاویر سران فتنه در تابلوی اعلانات منتسب به آن تشکل و همچنین طبق ماده 514 قانون مجازات اسلامی انتشار متونی که حاوی"توهین به مقام معظم رهبری"می باشد شکایت داشته و خواستار برخورد با تشکل مذکور می باشد.
2) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از « ریاست دانشگاه، آقای دکتر نیلی به دلیل سکوت در برابر نصب غیر قانونی تصاویر سران فتنه (با بهانه عدم وجود قانون در این زمینه)در تابلوهای اعلانات ویژه تشکل «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران» شکایت داشته و از جنابتان تقاضای برخورد قانونی با نامبرده را خواستار است.
3) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از ریاست دانشگاه، آقای دکتر نیلی به دلیل عدم برخورد قانونی با تشکل انجمن اسلامی دانشجویان بابت انتشار متون حاوی توهین به مقام معظم رهبری شکایت داشته و خواستار برخورد قانونی با نامبرده میباشد.
در ادامه این نامه تصریح شد: بیم آن میرود که حمایتهای متعدد ریاست محترم دانشگاه تهران از قانون گریزی مجموعههای داخل دانشگاه تبدیل به رویهای ناپسند در زیر پا قرار دادن قوانین گردد. فلذا از حضرتعالی به عنوان مرجع اعمال قانون خواهشمندیم در مورد مذکور ورود پیدا کرده و تدابیر لازم را جهت جلوگیری از ادامه روند این بیقانونیهای صورت گرفته اتخاذ فرمایید.
این تشکل دانشجویی در ادامه این نامه تاکید کرد: بدیهی است که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خواستار عمل به مرّ قانون کشور میباشد و از هیچ تلاشی در راستای اجرای قوانین فروگذار نخواهد کرد.
در خاتمه خطاب به دادستان تهران تاکید شد: لازم به ذکر است که تصاویر تابلوهای اعلانات حاوی عکسهای سران فتنه و همچنین تصاویر متون « توهین به مقام معظم رهبری» در پیوست همین نامه به محضرتان ارائه میگردد.
انتهای پیام/ م

به گزارش صدای داشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت : با توجه به اینکه متاسفانه چند استان کشور ما دچار سیلزدگی شدهاند، 11 گروه جهادی بسیج دانشجویی 11 استان برای کمک به سیلزدگان اعلام آمادگی کردند و در صورتیکه دولت، حلال احمر و مسئولان مربوطه اعلام کنند این 11 گروه دانشجویی جهادی برای اعزام به مناطق سیل زده آماده هستند.
وی گفت: استانهای تهران، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، خراسان شمالی، فارس، البرز، لرستان و خوزستان استانهایی هستند که این 11 گروه جهادی از آنها برای اعزام به مناطق سیلزده اعلام آمادگی کردند.
مفرد با بیان اینکه حضور گروههای جهادی در مناطق حادثهدیده تشریفاتی و تبلیغاتی نیست، تاکید کرد: گروههای جهادی بسیج دانشجویی سابقه مثبت و خوبی را در کمکرسانی به مناطق محروم و حادثهدیده دارند، این گروهها و دانشجویانی که در این گروهها حضور دارند، در حوادث اخیری که در کشور رخ داده نشان دادهاند میتوانند کمکهای بسیار زیادی از توزیع غذا و امدادرسانی گرفته تا ویزیت مصدومان را به مردم مناطق حادثهدیده داشته باشند.
مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در خاتمه با بیان اینکه در این 11 گروه جهادی در حدود 2 هزار دانشجو حضور دارند، گفت: امیدواریم دولت و دستگاههای مرتبط با این مسئله ظرفیت عظیم گروههای جهادی بسیج دانشجویی را در نظر بگیرند و از این ظرفیت استفاده کنند، دانشجویانی که در قالب گروههای جهادی به مناطق حادثه دیده اعزام میشوند ضمن کمکرسانی به حادثهدیدگان میتوانند موجب دلگرمی مردم این مناطق شوند.
انتهای پیام/ م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیهالسلام با اهدای «یک پیاله آلبالوی فاسد» به حجت الله ایوبی، اعتراض خود را نسبت به بعضی از فیلمهای در حال اکران و حال و هوای این روزهای سینمای ایران، اعلام کرد. البته در ایام جشنواره فجر نیز این بسیج دانشجویی با ارسال نامهای خصوصی بعضی انتقادهای مطرح به فضای سینمایی کشور را به ایشان اعلام کرده بود که متأسفانه بازخوردی دریافت نشد.
متن نامه ارسالی همراه با «یک پیاله آلبالوی فاسد» به شرح زیر است:
جناب آقای ایوبی، ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور؛
سلام علیکم؛
هدیهای که به شما تقدیم میگردد ثمره مدیریت جنابعالی است. با صرف نظر از معدود بارقههای امید، حال و هوای غالب این روزهای سینمای ایران حقیقتا نه در شأن انقلاب است و نه در شأن سازمان سینمایی کشور، البته راههای توجیه برای این وضعیت همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت.
جناب آقای ایوبی، به شما پیشنهاد میکنیم که همراه خانواده محترمتان از بعضی از فیلمهای روی پرده این روزهای سینما بازدید فرمایید.
انتهای پیام/ م

به گزارش صدای دانشجو، عبدالصمد گنگوزهی، برادر معلم شهید حمید رضا گنگوزهی، در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو با اشاره به حضور مسئولان در شهرستان خاش بعد از شهادت برادرش، گفت: از همه آنهایی که آمدند تشکر می کنیم. دست همه درد نکند. آقای وزیر آمدند و قول دادند که کمک هایی بکنند.
وی افزود: همسر برادر شهیدم کارشناسی دارد. ان شاءالله بنابه وعده آقای وزیر قرار است استخدام آموزش و پرورش شود. بحث شهادت برادرم هم با مساعدت بنیاد شهید امیدواریم تا آینده نزدیک درست شود. همان طور که برادرم به وعده و عهدش وفا کرد، امیدواریم آقای وزیر هم به قول شان عمل کنند.
عبدالصمد گنگوزهی با اشاره به ویژگی های حمیدرضا گنگوزهی، ادامه داد: برادر من یک آدم صادق، درست کار، متعهد، امانت دار و فداکار بود. فداکاری با زندگی برادرم عجین شده بود.
وی در پایان گفت: استان سیستان و شهر خاش محرومیت هایی دارند. امیدواریم با خون شهید اوضاع بهتر شود. زبانم از بیان محرومیتها قاصر است.
انتهای پیام/ م