مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آذر 1394 - 10:23   |   کد مطلب: 16419
مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان با حضور یکی از اساتید اصلاح طلب دانشگاه بوعلی به عنوان مدعو برگزار شد حاشیه‌هایی به همراه داشت.

به گزارش صدای دانشجو، مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان توسط دانشگاه با حضور مهدی شریفیان به عنوان مدعو برگزار شده بود حاشیه‌های را به همراه داشت.

این مراسم به علت بارش برف و سرمای هوا به منظور شرکت جمعیت بیشتری از دانشجویان در آن با یک ساعت تاخیر در سالن همایش دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

حضور مهدی شریفیان از اساتید اصلاح طلب دانشگاه بوعلی سینا همدان به عنوان سخنران اصلی برنامه بدون اعلام قبلی از حواشی این برنامه بود. این عدم شناخت دانشجویان از هویت سخنران نه چندان معروف به حدی بود که تعدادی از دانشجویان پس از دعوت مجری از او برای سخنرانی با شعارهای مداوم می پرسیدند، کیه؟ کیه؟ کیه؟!

پرداختن به صحبت های جناحی و حزبی توسط سخنران برنامه از دیگر حواشی این برنامه بود. شریفیان در برنامه ای که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شده بود گفت: من به شما توصیه اکید می کنم نگذارید شرایط هشت سال دولت قبلی تکرار شود.

سخنران برنامه که بدون پرداختن به محتوای اصلی روز دانشجو به صحبت های جناحی و حزبی خود ادامه می داد گفت: در دوره تحریم بیشترین فشارها روی قشر دانشجو و روشن فکر بوده، نگذارید این فضا توسط افراد خاصی ایجاد بشود.

 وی ادامه داد: این کشور امروز فقط به شما چشم امید دوخته. باید بخواهیم، اجرا کنیم و با تمام قوت و قدرت در صحته باشیم. من از شما خواهش میکنم در روز دانشجو به پاس خون شهدای دانشجو، به پاس هیئت علمی هایی که در میان ما نیستند. اگر در آینده نزدیک که مجلس ما دارد ترکیبش مشخص می شود، مجلس ما وضعیتش روشن می شود، اگر نجنبیم، اگر نخواهیم، اگر سهل انگاری بکنیم، اگر ترکیبی که مجلس ما امروز دارد، ادامه پیدا بکند، اگر افرادی که مردم دوستشان ندارند، جریاناتی که مردم دوستشان ندارند، افرادی که در این 8 سال 10 سال گذشته تمام همت خودشان را برای تضعیف قدرت های کشور گذاشته اند، اینها همچنان دولت را تضعیف بکنند، دانشگاه ها را تضعیف کنند، شما ها را تضعیف بکنند. مطمئن باشید زیان اصلی به خود شماها خواهد رسید.

وی در ادامه با لحنی تحریک آمیز خطاب به دانشجویان گفت: من مطمئنم اگر شما بخواهید اگر کمک کنید در کشور شایستگان به مدیریت برسند اگر کمک کنید جریان های مشکوک از شما نا امید بشوند این کشور بدون تردید،- خداشاهده با تمام عشقم میگم با تمام اعتمادم میگم- این کشور  در کوتاه ترین زمان ممکن گام های بزرگی خواهد برداشت. فقط یک حرکت سریع و توفنده نیاز هست.

در ادامه صحبت های این استاد ادبیات دانشجویان با شعار مرگ بر آمریکا نسبت به صحبت های شریفیان واکنش نشان دادند.

سطح کیفیت پایین مراسم و سخنرانی نا مرتبط با روز دانشجو موجب اعتراض دانشجویان شده بود و آن ها برنامه امسال دانشگاه را نسبت به سال های گذشته ضعیفتر ارزیابی می کردند.

برنامه های روز دانشجوی امسال دانشگاه های کشور با حضور افراد رادیکال و تندرو در حالی برگزار شده است که مقام معظم رهبری بارها به این نکته اشاره کرده اند که نگذارید فضای دانشگاه ها درگیر مسائل سیاسی شود.

باید از مسئولین دانشگاه صنعتی همدان پرسیده شود که دعوت از سخنرانی ناشناخته، بدون اعلام قبلی توسط دانشگاه، آن هم در روز دانشجو و پرداختن به مسائل انتخابات مجلس پیش رو چه معنایی خواهد داشت؟

در ادامه این مراسم از نفرات برتر علمی و فرهنگی دانشگاه تقدیر به عمل آمد که با توجه به کمبود وقت فقط تعدادی از دانشجویان برای دریافت لوح تقدیر بر روی سن رفتند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

ما که اونجا بودیم...4 نفر مرگ بر امریکا گفتن..... بقیه کلا داشتن دست میزدن........... سعی کنین صادق باشین تو خبراتون.... در ضمن افرین به اون خبرنگارتون....افرین

دیدگاه شما

آخرین اخبار