مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. آبان 1395 - 22:10   |   کد مطلب: 18649
نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد دانشگاه پیام نور و بررسی وضعیت علمی و رشته های دانشگاهی این دانشگاه امروز شنبه یکم آبان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

به گزارش صدای دانشجو، نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد دانشگاه پیام نور و بررسی وضعیت علمی و رشته های دانشگاهی این دانشگاه امروز شنبه یکم آبان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار گردید.
این نشست با حضور صفایی، ریاست دانشگاه، ذوقی، مدیر روابط عمومی فرهنگی دانشگاه و مسئولین روابط عمومی دانشگاه های استان همچون، سعید کرمی، مسئول روابط عمومی پیام نور همدان، علی یونسی وقار از مرکز بهار، حسین مقی پور از واحد لالجین، بهروز احمدی از صالح آباد، سوری از واحد تویسرکان، و رضا مهدوی از قروه در جزین برگزار گردید.
صفایی رئیس دانشگاه پیام نور در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به اصحاب رسانه در خصوص درگذشت مرحوم رستمی، شروع بحث خود را با بیان موفقیت های دانشگاه در کسب رتبه های ۲آسیاو رتبه ۶جهانی آغاز کرد و از حضور ۳۰درصد دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه پیام نور گفت.
وی با اشاره به آنکه ۹۵۱ نفر از دانشجویان ارشد از دانشگاه های سراسری، فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور می باشند، افزود که در دانشگاه ۱۳۰ نفر عضو هیئت علمی و ۳۲نفر استادیار و ۳نفر دانشیار هستند، همچنین ۲۳۸ رشته محل در این دانشگاه دایر می باشد.
صفایی گفت: ورودی های امسال در مقطع کارشناسی ۶۶۰۰نفر و در مقطع ارشد ۵۲۱نفر می باشد و در حال حاضر نیز ۱۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این میزان در حالتی است که ظرفیت این دانشگاه برای حدود ۲۲هزار دانشجو می باشد.
وی از امکانات آزمایشگاهی و زیر ساخت بسیار خوب دانشگاه به خصوص در ارتباط با رشته شیمی این دانشگاه سخن گفت و افزود که از تاریخ ۲۴ مهر تا ۲۴آبان ماه افراد می توانند به صرف مدرک خود از هر دانشگاهی به این دانشگاه مراجعه کرده و در رشته تحصیلی که خود مایل باشند ثبت نام کنند.
وی دیگر مزایای دانشگاه پیام نور را عنوان کرد و افزود که دانشجویان می توانند همزمان در دو رشته تحصیل نمایند، همچنین حضور افراد در کلاس های درسی اجباری نیست و می تواننند با مطالعه منابع امتحانی خود در امتحانات شرکت نمایند. وی مزیت دیگر را در خصوص انتخاب محل امتحانی خود توسط دانشجو عنوان کرد و وجود چنین امکانی در سیستم گلستان خبر داد.
صفایی بیان داشت که تا کنون حدود ۴۱هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل مقطع کارشناسی شده اند و از عدم افت تعداد ورودی ها نسبت به سال قبل خبر داد.
وی به دو ویژگی اساسی این دانشگاه نیز اشاره داشت و گفت: در جذب دانشجویان بومی بودن و در انتخاب اساتید نیز همین مورد اولویت داده شده تا از مشکلات در این زمینه جلوگیری به عمل آید.
صفایی ادامه داد: تلاش این دانشگاه در خصوص گسترش و افزایش رشته هایی است که در حال حاضر بازار کار خوبی دارند و در این مورد به افزایش رشته های فنی مهندسی در دانشگاه اشاره داشت.
او همچنین از رتبه اول آموزشی و رتبه نهم علمی پژوهشی در کل کشور خبر داد و از تنها شرکت دانش بنیان تشکیل شده متعلق به این دانشگاه گفت و افزود که از این دانشگاه به دلیل وجود دفتر ارتباط با صنعت، حدود۳۵ نفر دانشجو جذب بازار صنعت شده اند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۵انجمن علمی فعال داریم و بیش از ۱۳اختراع در حوزه کار آفرین از این دانشگاه به ثبت رسیده است. همچنین این دانشگاه مدیریت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را در کل کشور عهده دار است و بیشترین اعزام دانشجو به راهیان نور و فعالیت در طرح ضیافت اندیشه را داراست.
صفایی در انتهای جلسه به موضوع افزایش حدود ۴۰هزار تومان به شهریه دانشجویان اشاره داشت و افزود که این مبلغ از جهت فعالیت های فرهنگی در طول ترم می باشد.

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار