مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1395 - 8:42   |   کد مطلب: 18673
حسین عابدی مهر، معاونت علمی بسیج دانشجویی، در مصاحبه با صدای دانشجو از برنامه ها و اهداف و چشم انداز های قرارگاه شهید احمدی روشن گفته است.

به گزارش صدای دانشجو، حسین عابدی مهر، معاون علمی ناحیه بسیج دانشجویی استان، در گفتگو با صدای دانشجو از برگزاری اولین جلسه قرار گاه دانشجویی شهید احمدی روشن در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

عابدی مهر، هدف برگزاری جلسه را ، توجیح مسئولین و دانشجویان با حضور مسئولان علمی و تشکل های دانشجویی حاضر در جلسه عنوان کرد و در آن اهداف و چشم اندازهای قرارگاه شهید احمدی روشن را در راستای مطالبه گری تخصصی در ذیل معاونت علمی سازمان دانسته که در محور های مختلفی سازماندهی شده است. وی کلید خوردن هسته اولیه و اصلی این قرارگاه را در حدود دو سال قبل در تهران دانست و آن را در ۱۰ کارگروه مختلف بیان کرد که از جمله آن ها در زمینه کشاورزی، نفت و گاز، برجام و موارد دیگر است. معاون علمی ناحیه بسیج، همچنین از فعالیت این قرار گاه از شروع مهر ماه امسال در استان خبرداد و گفت: در این قرار گاه از واحد های علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های مختلفی همچون صنعتی، بوعلی و آزاد، درحال فعالیت می باشند که البته از تشکل های دیگر دانشگاه ها نیز دعوت به همکاری شده ولی بیشتر دانشجویان بسیج اعلام همکاری با قرارگاه را نمودند.

وی از محوریت ۶ عنوان بومی استان برای مطالبه گری سخن گفت که باعنوان های کشاورزی، بهداشت و درمان، تربیت و آموزش، و صنعت و بازرگانی و تاریخ شفاهی مورد بحث و پی گیری قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب از دانشگاه و دانشکده های استان با توجه به تخصص هریک چون دانشکده کشاورزی بوعلی، علوم پزشکی، فرهنگیان، صنعتی و دانشکده فنی کبودراهنگ در بحث مهندسی تقاضای همکاری شده است.

عابدی مهر، سیاست کلی تمامی کارگروه های نام برده را در راستای مباحث فرهنگی و اقتصاد مقاومتی خواند و ازاین نظر اهاف تمامی این کار گروه ها را در پرداختن به این مهم موثر دانست. ایشان فعالیت فعلی قرارگاه را در راستای انجام مباحث بومی تعریف شده عنوان کرد که در بحث بهداشت و درمان هم در شاخه گیاهان دارویی اقداماتی صورت گرفته است و در آینده نیز مباحث و ریشه های جزیی کار گروه ها در بیانیه ای که اتخاذ می شود، پرداخته خواهد شد.

در پایان عابدی مهر، از رونمایی از سایت و اعلام عمومی فعالیت این قرارگاه تا پایان هفته جاری خبر داد. انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار