مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آذر 1399 - 14:27   |   کد مطلب: 24267
جمعی از دانشجویان استان همدان ظهر امروز با تجمع در کنار مزار پاک شهدای دانشگاه علوم پزشکی همدان، اعتراض خود را به ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاههای همدان ظهر امروز ( دوشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۹ ) در محکومیت ترور شهید فخری زاده در کنار مزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی همدان تجمع کردند.

حضور حجت الاسلام نظیری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در تجمع دانشجویان 
حجت‌الاسلام نظیری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان  نیز در تجمع دانشجویان شرکت کرده، طی سخنانی ترور بزدلانه شهید فخری زاده را محکوم کردند و گفت:
هرکدام از ما نماینده ی  جمع بزرگ انقلابی هستیم که با شرکت در این تجمع  می‌خواهیم نشان بدهیم که با رفتن شهید فخری زاده ها  نه تنها این مسیر متوقف نخواهد شد بلکه با قدرت و استحکام و با تلاش بیشتر جامعه دانشجویی مومن و انقلابی ما این مسیر ادامه خواهد داشت ان شاالله.
رییس سازمان تبلیغات ادامه داد:
یکی از تکالیف ما در این انقلاب این است که در کنار شور انقلابی به دنبال فهم درست ماموریت و جهت گیری خودمان در فضای انقلاب باشیم، هرکس متناسب با ماموریت و اهداف خود باید نقشش را پیدا کند.
حجت‌الاسلام نظیری خاطر نشان کرد:
پیامی که این شهدا داشتند این است که رسالتمان را در جهت پیشرفت انقلاب اسلامی پیداکنیم و هرگز در این مسیر توقف نکنیم.
مدیر کل سازمان تبلیغات با اشاره به پیام منتشر شده رهبر معظم انقلاب در پی شهادت شهید فخری زاده گفت:
پیگیری های اشاره شده، و پیشرفت علمی وظیفه و رسالت شما عزیزان است.دشمن از حرکت کشور در مسیر علمی نگران است و از پیشرفت ما در صحنه ی قدرت بین المللی میترسد. استکبار جهانی به دنبال ایجاد مانع در حرکت جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد:
امروز انقلاب اسلامی به یک جهاد همه گیر تبیینی نیاز دارد. همه ی ما طلبه ها و شما دانشجویان باید از آرمانهای انقلاب و حرکتهای رو به جلوی انقلاب دفاع کنیم.
بهترین دلیل و روشن ترین دلیل حرکت رو به جلوی ما همین شهادت هاست.
وی سخنان خود را با توصیه به مطالعه و حفاظت از سند گام دوم انقلاب ادامه داد و گفت:
عزیزان باید بیانه گام دوم را هرروز بخوانیم و مباحثه کنیم و برای خودمان برنامه ی عملی از آن خارج کنیم و به دستورات رهبری مانند ایجاد امید عمل کنیم.
حجت الاسلام نظیری در ادامه با اشاره به جهادهای مردمی در شرایط کرونا گفت: شاید به ظاهر فکر کنیم بازگشت فرهنگی داشته ایم اما کرونا نشان داد هنوز ارزشهای اصیل اسلامی مانن ایثار و جوانمردی و انفاق که در کمکهای مومنانه شاهدش بودیم در مردم وجود دارد.این مردم تربیت شده در مکتب امام هستند و این حرکتهای ارزشمند از آثار انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه با انتقاد به مسئولین اذعان کرد:
برخی از مسئولان ما تلقی درستی از نظام ارزشهای انقلاب اسلامی ندارند ! و باید برگردند به صحبتهای امام عزیز ما.
دشمن به دنبال شکست و تضعیف ایستادگی و مقاومت مردم ماست و تنها راه برون رفت از مشکلات و ایستادن در مقابل دشمن حفظ همین روحیه ی ایستادگی مقاومت و تکیه بر داشته ها و ظرفیت‌های درونی و ناامیدی از جبهه‌های استکبار است.
این همان نظام ارزشهای اسلامی است که همه باید به درستی در جامعه تبیینش کنیم تا تمام مردم ما نیز به این نتیجه برسند.
 سپس در پایان سخنرانی خود گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که این نظام اسلامی به عنوان الگو مطرح شود .
 
در پایان تجمع نیز بیانه ای از طرف سیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور قرائت شد که متن بیانیه به شرح زیر است:
به نام خدا
بیانیه  تشکل بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور
به مناسبت شهادت دانشمند هسته ای-دفاعی  کشورمان، شهید فخری زاده
 
﴿أُذِنَ لِلَّذِینَ یقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ﴾ (الحج: ۳۹)
   هنوز داغ شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی بر دل های مردم سرفراز ایران اسلامی سرد نشده که در سالروز شهادت شهید هسته‌ای شهریاری، شهادت یکی دیگر از دانشمندان برجسته صنعت هسته ای و دفاعی، جناب آقای محسن فخری زاده قلوب ملت مسلمان ایران را جریحه دار کرد. بدون شک این اقدام وحشیانه سردمداران نظام سلطه نشان از عجز و زبونی آنان در مقابله با پیشرفت های ایران اسلامی و حرکت به سمت قله ایران قوی است. منطقه غرب آسیا آبستن حوادث بزرگ است و معادلات قدرت در حال چرخش تاریخی به نفع جریان مقاومت است. پس طبیعی است که دشمن صهیونیستی-آمریکایی از همه توان خود برای مقابله با محور مقاومت یعنی ایران استفاده کند و با خیالی خام حرکت ملت را کند نماید. در این راستا بسیج دانشجویی با توجه به وظیفه تبیینی و مطالبه گری که بر عهده دارد مواردی را با ملت شریف و مسئولین کشور در میان می‌گذارد.
1.  در شرایطی که وادادگی دستگاه دیپلماسی و رئیس و وزیر آن، دشمنان ملت را آن قدر وقیح و گستاخ کرده است که دست به اقدامات وحشیانه می زنند با توجه به اقدامات خرابکارانه دشمن در چند ماه اخیر و هم چنین شهادت دکتر فخری زاده روشن است که مقامات امنیتی از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات، همچنین دیگر دستگاههای امنیتی و انتظامی باید پاسخگو باشند و سریعا و صریحا در پیشگاه ملت عذر تقصیر خواسته و تدابیر لازم را برای عدم تکرار آن در دستور کار قرار دهند.
2.  از آنجا که دولت به خاطر رویکرد ذلیلانه « مذاکره به هر قیمت » و نفوذ تجربه شده در ارکان آن، سعی در تداوم وضع موجود دارد، از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود تا با در نظر گرفتن دقیق این جنایت، هر چه سریعتر در خصوص توقف کلیه همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کوتاه کردن پای جاسوسان آن از این مرز و بوم قوانین مربوطه را تصویب و با #نظارت_موثر بر دولت، موجبات اجرای آن را بوجود بیاور
3.  از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که با عاملان این جنایت برخورد قاطع داشته باشد. همچنین مجازات ترک فعل مسئولین دست اندرکار را درنظر گرفته و به آنها رسیدگی بکند. روشن است که  اقداماتی نظیر این جنایت، بدون استفاده از شبکه نفوذ در داخل کشور امکان اجرا شدن ندارند و قوه قضاییه باید با شناسایی عوامل نفوذ و قطع ید آنان، امید را در دل های مردم زنده نگه دارد.
4.  به جهت نا امیدی از اقدام رئیس و اعضای دولتی شورای عالی امنیت ملی، از نیروهای نظامی کشور انتظار می‌رود تا اقدام متقابل با این حادثه را در دستور کار خود بدهند و به نمایندگی از خواست ملت و امر امام جامعه نقش موثرتری به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی ایفا نمایند. همچنین با سلسله اقدامات تلافی جویانه هم وزن و البته سنگین تر به توهم دشمن مبنی بر گزاره « ایران پاسخ نمی‌دهد » پایان دهند.
5.  از جامعه نخبگانی کشور انتظار می رود که با ادامه دادن مسیر شهدای علم و دانش از جمله این شهید عزیز، جای خالی او را پر کرده و ایران قوی را به نمایش بگذارند. دشمن با ترور افراد شاخص علمی کشور، به دنبال جلوگیری از پیشرفت علمی آنان است که همه نخبگان علمی وظیفه دارند دشمن را مایوس کنند.
   در پایان خطاب به رهبر عزیزتر از جانمان عرضه میداریم که اماما! دانشجویان بسیجی در رشته های مختلف دانشگاهی خصوصا علوم مرتبط با زمینه های دفاعی و هسته ای که میتوان از آنها با عنوان « علوم اقتدار آفرین » نام برد تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهید و رساندن ملت ایران به آرمان در دسترس « ایران قوی » خواهند کرد.
والسلام علیکم و رحمه الله.
انتهای پیام/ح
تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار