مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1399 - 21:24   |   کد مطلب: 24283
عباس صوفی شهردار همدان و هیئت رییسه اعضای شورای شهر در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۲۴ با نمایندگان جمعی از تشکل های دانشجویی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شهردار همدان با حضور هیئت رئیسه شورای شهر همدان، فتحیان نسب معاونت شهر سازی؛ دکتر مولوی نائب رئیس شورای شهر به همراه دو تن از اعضای شورای شهر، قراباغی و کاووسی، عصر دوشنبه ۲۴ آذر با نمایندگان بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دانشجویی دیدار کرد.

در ابتدای جلسه دانشجویان مطالبه گر سوالات خود از شهردار را آغاز کردند.

دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی مصطفی احمدی، پرسید: بنا بر چه استدلال و دیدگاهی تصمیم بر تاسیس دفتر یونسکو که طبق گفته رهبرمعظم انقلاب قطعا تحت نفوذ قدرتهای غربی هستند درهمدان شد و تاسیس این دفتر چه آورده ای برای فرهنگ و علم آموزش می تواند داشته باشد؟ و اگر خبر تاسیس این دفتر بین المللی رسمی نیست و قطعیت ندارد چرا منتشر می شود؟

عرفان احسانی دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن، مطالبه خود را در رابطه با تعیین قانون شورا جهت تایید صلاحیت، سیاست زدگی پارلمان های شهری و طرح جامع شهری مطرح کرد و از شهردار خواست در مورد تفکیک زمین باغ های دره مراد بیگ وعقد قراردادهای کانکس های بلوار ارم شفاف سازی کند.

احسانی درادامه پرسید: علت سکوت حضرات شورای شهر در رابطه با طرح جامع شهری و تغییرات پیش رو چیست؟

در ادامه دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا، دارابی، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که مسئولان استان صرفا برحسب تجربه انتخاب می شوند نه تخصص.

دارابی در ادامه از اهمیت کشاورزی در استان همدان سخن گفت و پرسید برنامه شما برای بخش کشاورزی شهر چیست؟

سهرابی از قرارگاه شهید همدانی با مطرح کردن این موضوع که متاسفانه با وجود مقرر شدن بودجه و اعتبار  پیشرفتی در مورد پروژه سایت موزه میدان امام خمینی دیده نشده پرسید: علت متوقف شدن این پروژه چیست؟

سهرابی به گودبرداری پروژه اسکای مال و ایجاد مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی برای بیماران اعصاب و روان ، مشکلات ترافیکی، مشکلات عفونی و حتی امکان ریزش ناگهانی بیمارستان پرداخت و پرسید: با وجود دیده شدن مشکلات گود برداری عمیق در این قسمت مثل دیدن آب و برخورد با تخته سنگ سخت و با وجود گزارش تخلف آیا هنوز هم ، تصمیم ادامه این پروژه صحیح است؟

سپس دبیر قرارگاه احمدی روشن به مطالبه گری در مورد پل های غدیر و شهید همدانی،حمل و نقل بین شهری،تبعیض بین مناطق بالا شهر و پایین شهردر تردد شهری، فرم نامتوازن محلات حاشیه شهر، عدم تعمیر پل های عابر پیاده وعدم وجود فضای ورزشی مناسب برای بانوان پرداخت.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی،صفایی نیز مسئله توریستی گردشگری استان همدان و عدم وجود اماکن تجاری تفریحی و مشکلات جاده غارعلیصدر را بیان کرد.

رحیمی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا پیشنهاد احداث پارک بانوان در یکی از شهرکهای استان را داد و با تشکر از عملکرد خوب در حوزه ساخت معابر مناطق 3 و 4 و حاشیه شهر خواستار نظارت بیشتر شورای شهر در این زمینه شد.

مرتضی امیری از دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد: تاکنون اشاره کمی به پروژه اسکای مال و بخش صنفی پزشکی شده است، کادر درمانی بیمارستان سینا که در حال مبارزه با اپیدمی کرونا هستند با مشکلات زیادی رو به رو شدند.

صابر مددی از قرارگاه شهید همدانی در مورد پروژه اسکای مال صحبت های خود را ادامه داد و پرسید: وضعیت ترافیکی آن منطقه با پیشبینی روزانه چهل هزار بازدید کننده در آینده چگونه حل خواهد شد؟

مددی از شورای شهر پرسید: اگر نمی توانید مخالفت خود را با طرح ها اعلام کنید چه جایگاه حقوقی در تصمیم گیری های شهر دارید؟

پس از طرح سوالات توسط دانشجویان، صوفی به پاسخگویی به سوالات و مطالبات مطرح شده پرداخت.

شهردار در ابتدا مطالبه گری را حق مردم دانست و اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در جهت رضایت مندی مردم انجام شده اما برخی از مشکلات به وضع اقتصادی جامعه برمی گردد.

عباس صوفی  در پاسخ به سوالات طرح جامع شهری گفت: متولی طرح جامع مسکن و شهرداری است اما ما هم دفاع از طرح جامع را حق خود می دانیم. بنده یکی از مدافعان سرسخت طرح الحاق روستاها به شهرهستم. و با دلیل ثابت خواهم کرد که با اقدامات مهندسی می توان جلوی رانت دراین طرح را گرفت و اتفاقا وصل نشدن روستاهای چسبیده به شهر، باعث رانت شده بود.

شهردار همدان در ادامه به زیبا سازی شهر با ساخت ۳۰ محیط چمن مصنوعی در سرتاسر شهر، تبدیل تپه پیسان به پارک خبر داد و در رابطه با ساخت پل شهید همدانی گفت: ۲۴ آذر،آسفالت پل شهید همدانی به اتمام رسید و روز بعد نیز بتن ریزی نیز تمام میشود.

وی در ادامه به خرید نرم افزار جامع شهرداری در جهت فنآورانه اشاره کرد و همچنین از ساخت و احداث آبیاری قطره ای مخازن ساخته شده در بوستان ارم،سعیدیه،فرهنگیان و...خبر داد.

سپس در پاسخ به دکه ها و سوییت های احداث شده در بلوار ارم گفت: فروش این دکه ها به صورت فراخوان و مناقصات بوده و در این بین هیچ ضرری متوجه بیت المال نیست.

در آخر شهردار همدان در پاسخ به سوالات پروژه اسکای مال گفت: پروژه اسکای مال، مجوز قانونی دارد و تمام موارد واگذاری ها بر اساس فراخوان است.اگر چه یک سری مسائل و مشکلات در روند اجرای پروژه پیش آمده اما پاسخگوی مشکلات ایجاد شده در حوزه خودمان هستیم.

عباس صوفی در پایان صحبت های خود اذعان کرد: خوب است دانشجویان مطالبه گر باشند و از مسئولین مطالبه گری کنند. من هم خواهان ادامه جلسات و نشست ها مطالبه گری با شما دانشجویان و در رابطه با توسعه شهر و استفاده از ظرفیت های شهری،مشتاق پیشنهادات و راهکار های شما هستم.

در ادامه جلسه هیئت رئیسه شواری شهر همدان به روشن سازی طرح پروژه اسکای مال پرداختند.

کاووسی، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر به زمین پروژه اسکای مال اشاره کرد و گفت این زمین در ابتدا جهت اداره کل زندان ها بوده سپس فروخته و به سازمان مخابرات واگذار شده است. مجوز صادره برای اجرای طرح برای گود برداری از کف به طول ۵ طبقه است.

مولوی نیز موافقت صد در صدی خود را مبنی بر ساخت پروژه اعلام کرد و گفت: این طرح در جهت نو سازی شهر سازی و در جهت آرامش مردم است.

در آخر مطرح شد تاسیس دفتر یونسکو مصوب شورای شهر نیست واعضایی که قطعی بودن تاسیس دفتر را اعلام کردند از جانب خودشان صحبت کردند نه شورای شهر.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار