مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. اسفند 1399 - 16:54   |   کد مطلب: 24328
گفت و گویی صمیمانه با "نازنین زهرا شایگان" دانشجوی علوم ارتباطات دانشگاه جهاد دانشگاهی که در جشنواره ملی سخنوری سفیران بشردوستی موفق به کسب مقام سوم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، ایجاد انگیزه و فرصت مطالعه تخصصی علمی جوانان دانشجو، ایجاد شور و نشاط در رقابت سالم جوانان، جلب توجه جوانان به مهارت‌های پنهان در فنون سخنوری، ترویج و توسعه فرهنگ بشر دوستی و استعدادیابی و پرورش جوانان در فنون سخنوری از اهداف جشنواره ملی سخنوری سفیران بشردوستی است که در دو بخش فارسی و انگلیسی برگزار شد.
در مجموع ۳۲۸ اثر برای دبیرخانه جشنواره دوم ارسال شده بود. در این دوره از جشنواره، آثار در دو بخش فارسی و انگلیسی رقابت کردند که ۱۱ اثر به ترتیب اول تا ششم  در بخش زبان فارسی ۴ اثر نیز به بخش زبان انگلیسی  به  جشنواره  راه یافتند.و از تعدادی از آثار هم با عنوان شایسته تقدیر این جشنواره، تقدیربه عمل آمد.

در بین شرکت کننده ها "نازنین زهرا شایگان" دانشجوی علوم ارتباطات دانشگاه جهاد دانشگاهی از استان همدان  در جشنواره ملی سخنوری سفیران بشردوستی موفق به کسب مقام سوم شده است.
خبرنگار صدای دانشجو با او گفتگویی داشته  که در ادامه می خوانید:

خودتان را معرفی بفرمایید و از فعالیت های فرهنگی خود بگویید:

نازنین زهرا شایگان هستم دبیر کانون هلال احمر جهاد دانشگاهی و مشاور جوان  رییس شعبه هلال احمر همدان. دانشجوی رشته  ارتباطات  حوزه  رسانه دانشگاه جهاد دانشگاهی. شعر می سرایم و مجری گری میکنم و قریب به  ۴ساله است که  عضو خانواده  بزرگ  جمعیت  هلال احمر هستم.

چه شد که در جشنواره سفیران بشر دوستی شرکت کردید؟

کسب تجربه  جدید و آموختن  از دلایل  اصلی شرکت در این  جشنواره بود. همچنین این  جشنواره  فرصت خوبی  برای قدم گذاشتن  در دنیای فن  خطابه  و سخنوری بود. قصد داشتم خودم را که سابقه اجرا  در زمینه خطابه و سخنوری دارم محک بزنم.

سفیر بشر دوستی به چه کسی گفته میشود و وظیفه  شما به عنوان سفیر بشر دوستی چیست؟

سفیر بشر دوستی یعنی مروج عشق و مهربانی. مهم ترین کار و مهم ترین نقش من این است که  الگوی مناسبی برای ترویج  فرهنگ  بشر دوستی باشم.

برای حضور در این جشنواره چقدر تحقیق کردید؟ حضور در جشنواره ادبی برای شما سخت و مشکل بود ؟

سطح جشنواره بسیار بالا بود و به خوبی برگزار شد..از آنجایی که به شعر و ادبیات علاقه مند و دارای پسش زمینه قبلی بودم، با علاقه بسیار و با اشتیاق در جشنواره حضور پیدا کردم و تقریبا یک ماه و نیم قبل از جشنواره، زمان خود را به جمع آوری مطالب و مطالعه تخصصی، اختصاص دادم.

و کلام اخر، توصیه ای به جوانان و دانشجویان دارید؟

بله. سعی کنند در هرجایگاهی که هستند  مهربانی را  فراموش نکنند.
 پیامبر اکرم  (ص) می فرمایند:
دوستی مومن  با  مومن برای خدا از بزرگ ترین  شعبه های ایمان  است.
آگاه  باشید که هرکه  دوستی اش  برای خدا  دشمنی اش برای خدا  و منعش برای خدا  باشد از برگزیدگان  است.

انتهای پیام/ ا

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار