مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. شهريور 1400 - 15:32   |   کد مطلب: 24457
گفتگوی زنده اینستاگرامی با موضوع چگونگی انتخاب شهردار همدان، توسط دفاتر دانشجویی جامعه اسلامی و با همراهی سه نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، تاکنون روند انتخاب شهردار همدان در شورای شهر، از چندین مرحله گذر کرده است و در حال حاضر ۴ نفر از کاندیدها در انتظار انتخاب توسط اعضای شورا و قبول مسئولیت به سر می‌برند. دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های همدان با برگزاری پخش زنده اینستاگرامی، چالش های چگونگی انتخاب شهردار را با حضور سه تن از اعضای شورای شهر طی دو شب متوالی بررسی کردند.

 

محمد مهدی دارابی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا درگفتگو با خبرنگار صدای دانشجو  در توضیح هدف برگزاری این گفتگوها گفت:
هدف اصلی از برگزاری این گفتگوهای زنده، ایجاد شفافیت در روند انتخاب شهردار است. تا معیار افرادی که از طرف مردم انتخاب شده اند دقیق تر و جزئی تر مشخص شود.

وی ادامه داد:
به جهت بررسی و شفاف شدن پاسخ دو سوال به سراغ اعضای شورا در پخش زنده رفته ایم:
در مرحله اول این سوال مطرح است که هرکدام از اعضای کاندید و مدنظر با چه معیاری انتخاب شده اند؟ و از چه فیلترهایی عبور کرده اند؟
سوال بعدی ما بررسی علت کناره گیری یکی از کاندیداهاست. متاسفانه مشخص نیست این کاندید به میل خود از رقابت کنار رفته یا با صلاح دید اعضای شورا؟

 

 

اولین جلسه این گفتگو در یکشنبه ۷ شهریور ساعت ۲۱:۳۰، با حضور سعید نظری نائب رئیس شورا، دارابی دبیرکل جامعه اسلامی بوعلی و عین آبادی دبیر کل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد برگزار شد.
نظری در این نشست به تسریع زمان انتخاب شهردار نسبت به شورای قبل اشاره و آرای خود در مراحل مختلف رای گیری شهردار همدان را شفاف کرد. وی انقلابی بودن تمامی اعضای شورا را از امتیازات ویژه این دوره شمرد.

 

دومین جلسه این گفتگو در ۸ شهریور ، ساعت ۲۱:۳۰ با حضور  مهدی حیدری و حمید بادامی اعضای شورای شهر و محمد مهدی دارابی دبیرکل جامعه اسلامی بوعلی و عین آبادی دبیر کل جامعه اسلامی دانشگاه آزاد برگزار شد.

در ابتدای پخش زنده، بادامی در مورد روند انتخاب کاندیدها در شورا توضیح داد و گفت: 

حدود ۶۰ نفر برای شهردار همدان معرفی شدند. و برخی نه سال تجربه ی لازم برای شهرداری را نداشتند که طبق قانون کنار گذاشته شدند و تعدادی از کاندیدها نیز رزومه و مدارک خود را ارائه نکردند یا هنگام ارائه مدارک ناقض بود که در نهایت این تعداد به ۲۵ نفر رسید و با غربالگری های صورت گرفته این تعداد به ۱۹ و سپس ۸ نفر کاهش یافت.

در این بین افشاری، صوفی و آیینی به دلایلی که علنی یا غیر علنی بیان کردند انصراف داده و برای تکمیل لیست سه نفر مجددا به آن اضافه شدند.

 

 سپس حیدری  و بادامی  رای خود را شفاف کرده و ملاک ها و شاخص های مد نظر خود را جهت انتخاب شهردار تشریح کردند.

بادامی در مورد دلایل رد خویش در کمیسیون های شهرداری گفت:
با توجه به اینکه در کمیسیون گردشگری و فرهنگی، ابتدای کار شناختی از پتانسیل و توانمندی اعضای جدید نداشتم انصراف دادم و در سایر کمیسیون ها هم به دلایلی مانند نبود تجربه و رزومه و تحصیلات مرتبط رد صلاحیت شدم.

وی در پاسخ به دلایل انصراف سوال برانگیز یکی از کاندیدهای شهردار، صوفی، اذعان کرد: علت این موضوع کنش های سیاسی و دیدگاه های آقای صوفی بود.
سپس تاکید کرد: در شورای شهر نباید دیدگاه حزبی داشت و اقدامات افراد برای شهر همدان کفایت میکند.

 

 در ادامه مهدی حیدری به برخی از اقدامات شک برانگیز شورای شهر ششم پاسخ داد و در رابطه با تببین چگونگی انتخاب شهردار و ملاک های آن عنوان کرد: ۲۰ آیتم اصلی با مشورت مسئولان ، فعالان و کنش‌گران این هسته به دست آمده سپس در مورد تک تک کاندید ها اعمال شد و در نهایت به کاندید هایی که اکثریت این ویژگی ها را داشتند رای داده شد.

 حیدری همچنین از برنامه ی شفافیتی که با  بادامی تدوین کرده اند خبرداد و گفت: ان شالله تا دو ما آینده آماده شده و به مسئولان شهرداری‌ برای تصویب و اجرا ارائه میگردد.

وی با بیان اقدامات صوفی گفت: برخی ابهامات وجود دارد که به صورت کامل رفع نشده، همچنین صوفی در تماسی که با یکی از مسئولان داشتند انصراف خود را به طور رسمی بیان کردند.

یکی از سوالاتی که دارابی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا، از اعضای پرسید این بود که:
 چرا باید بسیاری از شفافیت ها بعد از انتخاب مسئولان صورت گیرد و آیا امکان این که در دوران نامزدی یا قبل از رای گیری برنامه و کارنامه شفاف شود وجود ندارد؟!

 اعضای شورای حاضر در این گفتگو، در پاسخ به این سوال گفتند:
 جزییات برنامه ای که مکتوب شده به درخواست خود اعضا علنی نشد و تا زمانی که خود اعضا رضایت کامل نداشته باشند مکتوب شده ی برنامه ها قابل انتشار نیست، اما کلیت برنامه ها در لایو صفحه شورای شهر همدان موجود است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار