مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1400 - 21:22   |   کد مطلب: 24467
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه :
در جوانی به دنبال الگویی مانند شهید مدنی باشید
همزمان با شهادت شهید مدنی، همدان میزبان نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، حاج علی اکبری، به مناسبت شهادت دومین شهید محراب شهید مدنی در همدان، ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ ، از اتحادیه انجمن های اسلامی استان همدان بازدید کرد.
حاج علی اکبری پس از دریافت گزارش عملکردهای این مجموعه از مسئولین مربوطه دقایقی درمورد شهادت شهید مدنی و جایگاه والای این شهید محراب سخنرانی و سپس با اعضای این مجموعه گفتگو کرد.
وی در ابتدای سخنانش به مربیان و اعضای این تشکل انس با قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را سفارش، و به جایگاه والای بانوان اشاره کرده و گفت: زنان محور اساسی جامعه هستند و ما همه مدیون بانوان ممتازی چون حضرت زینب (س) هستیم که از غروب عاشورا الگوی ما بودند.

وی در ادامه به شباهت زیاد ۵ شهید محراب اشاره کرد و گفت: این ۵ شهید الگوهای ناب و خاصی هستند که جوانی بسیار خوب و هدفمندی را سپری کردند.
سپس افزود:
این شهدا فرصت شناس بودند و در جوانی از اساتید برجسته و شایسته بهره گرفته و ارتباط زیادی با آیات الهی داشتند که باعث خودسازی جدی آن ها شده بود.

نماینده مقام معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تاکید کرد: زمانی که خودسازی جدی صورت بگیرد نقش آفرینی در جامعه موثر خواهد بود و گاهی خداوند با توفیق شهادت این اثر گذاری را بیشتر خواهد کرد.

وی اذعان کرد: باید قبل از چهل سالگی بار معرفتی خود را بست، به طوری که وقتی به چهل سالگی رسیدیم راه کمال را طی کرده و بعد از آن وارد دوره تکمیلی زندگی شویم.

محمد جواد حاج علی اکبری افزود: یکی از اشتباهات راهبردی جوانان این است که این دوره را طولانی و تمام نشدنی می دانند و کارها و اهداف خود را به تعویق می اندازند. یکی از شگردهای شیطان فرصت‌سوزی است، و باعث می‌شود جوانان وقت شان را از دست بدهند.

سپس اذعان کرد:
در دوران جوانی دنبال اسوه و الگوهایی مانند شهید مدنی باشید. علمای دین و ائمه جمعه را هم الگوی خود قرار دهید. اتصال انسان به جان های مطهر شهدا سبب پیشبرد زندگی خواهد بود.
شهید مدنی جوانی بسیار خوبی داشتند و هر کس هم در جوانی با ایشان بوده است اثر گرفته و این اثر را همراه خود دارد، شما هم با روح بزرگوار این شهید انس بگیرید و جوانی تان را پایدار نگه دارید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در پایان به خطر بزرگی که جامعه امروزی را در بر گرفته است اشاره کرد و گفت:
سطحی‌نگری و احساس رسالت اجتماعی کردن یکی از خطرات بزرگی است که افرادی دچار آن شدند افراد با معنویت و آگاهی کم و فقط با یک احساس و بدون غنی‌سازی شخصی به دنبال کارهای اجتماعی می‌روند که ممکن است گروهی مانند خوارج را به وجود بیاورند.
توصیه من به شما عزیزان این است که فرصتی را برای غنی‌سازی فکری و معنوی قرار دهید. سیر و سلوک شما باید موضع اجتماعی پیدا کند و بهترین محل آن در تشکل‌هایی مانند اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی است.
پس از پایان گفت و گو اقامه نماز ظهر و عصر به امامت ایشان انجام شد.
انتهای پیام/ ت

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار