مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. شهريور 1400 - 19:48   |   کد مطلب: 24476
بیش از سی دانشجو توسط گروه جهادی شهید سید میلاد مصطفوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان به روستای حسن ابدال جهت فعالیت جهادی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، بسیج دانشجویی با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و صدور فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی به روستاهای دور، هر ساله اردوی های جهادی را در حوزه های عمرانی ، فرهنگی و سلامت برگزار می کند.یکی از اهداف درون تشکیلاتی بسیج دانشجویی در اجرای اردوهای جهادی، ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی و کسب تجربیات برای خود جهادگران است. 

در همین راستا توسط گروه جهادی شهید سید میلاد مصطفوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان  بیست  دانشجوی جهادگر آقا و دوازده  دانشجو جهادگر خانم به روستای حسن ابدال از توابع شهرستان بهار اعزام شدند.

این دانشجویان در حوزه های عمرانی شامل: تکمیل منزل و دیوارکشی مسجد روستا، فعالیت های فرهنگی شامل: فعالیت و آموزشهای هنری برای  بانوان ، فعالیت های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و فعالیت هایی در زمینه سلامت مردم روستا در دو دوره ۶ روزه فعالیت کردند.

این اردوی جهادی با همکاری بسیار خوب دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد همدان و  کانون هلال احمر این دانشگاه برگزار شد. 

فرمانده سپاه ناحیه و فرماندار شهرستان بهار نیز از برنامه ها و اقدامات این جهادگران در دوره اول این اردو بازدید کردند.

در کنار انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی دانشجویان جهادگر بسیجی، مشکل آب روستا که یکی از مسائل مهم و مورد مطالبه مردم  بود نیز مورد توجه جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قرار گرفت.

در روند حل این مشکل با پیگیری های فراوان ، فرم های رضایت از آبفا گرفته شد و اهالی روستا همگی رضایت دادند که برای آن ها  کنتور آب نصب شود، سپس  فرم ها همگی به آبفا تحویل داده و به کمیسیون ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ت

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار