مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. آبان 1400 - 13:22   |   کد مطلب: 24503
قرارگاه دانشجویی شهید همدانی در سومین بازدید میدانی از منطقه قاسم آباد، شهردار و اعضای شورای شهر همدان را با خود همراه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، چندین سال است که از رودخانه فاضلاب قاسم آباد به همت قرارگاه دانشجویی شهید همدانی بازدید هایی به عمل آمده است. اعضای قرارگاه شهید همدانی مجددا بعد از گذشت 4 سال از اولین بازدید که با همراهی نماینده وقت مردم همدان و دادستان سابق از این منطقه انجام شده بود، در راستای رسیدگی به مشکلات، از مسئولین شهری همدان درخواست کردند تا با حضور در محل مشکلات پیش آمده را از نزدیک مشاهده کنند.

عصر روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ دانشجویان مطالبه گر قرارگاه شهید همدانی در بازدید از رودخانه قاسم آباد موفق شدند جمعی از مسئولان از جمله:  سید مسعود حسینی شهردار همدان ، محمود مسگریان رئیس شورای شهر همدان، علی اکبر نظری نائب رئیس شورای شهر، اکبر کاووسی رئیس کمیسیون بودجه شورا شهر، مهدی حیدری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، سعید حاجی بابائی رئیس کمیسیون شهرسازی، علی رحیمی فر عضو شورای شهر، محمد رضا فیض منش شهردار منطقه 3 همدان، را با خود همراه کنند .
 
 
مشکلات عدیده در محل رودخانه قاسم آباد 
بنابر صحبت یکی از اهالی آن منطقه متاسفانه اکنون فاضلاب کوی خضر و آب سطحی شهرک مدنی هم به رودخانه ی مذکور اضافه شده و همین امر سبب رخ دادن مشکلات عدیده ای گشته است.من جمله بالا آمدن سطح آب بخصوص در فصول پربارش و به وجود آمدن بوی نامناسب.
اطراف رودخانه به دلیل عدم رسیدگی و محافظت مملو از نخاله های ساختمانی و زباله های تولیدی محلی ها است.
لازم به ذکر نیست که عبور از این محل نیز بسیار مشکل است.
جدا از مشکلات محیط زیستی این رودخانه، حضور گروهی از معتادان و افراد معلوم الحال در اطراف آن به طور مستمر، سبب نگرانی اهالی شده و روحیه ی ناامنی در آنها ایجاد کرده است. اهالی از نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار رسیدگی به مشکل نگران کننده ی خود هستند.
اینها تنها گوشه ای از مشکلات ساکنین شریف قاسم آباد در این منطقه است.
 
نمی‌خواهیم بدقول شویم
 
شهردار پس از بازدید از رودخانه و مشکلات پیش آمده اذعان کرد: به زودی جلسه ای با حضور مسئولین مطالبه گر برقرار خواهیم کرد و به یک نتیجه ی قطعی خواهیم رسید. وی پس از توضیحات افزود تا قبل از بررسی و نتیجه گیری هیچ قولی نمی‌دهیم تا بتوانیم با تمرکز بیشتر به کار برسیم. 
ریئس شورای شهر در پی بازدید از رودخانه گفت: با وجود چنین مشکلاتی ما همه‌ی تلاش خود را جهت ادای دین به اهالی عزیز می‌کنیم  و در اولین فرصت مطالبات انجام شده را به استحضار می‌رسانیم. در اولین فرصت جلسه ای برقرار خواهیم کرد و به یک جمع بندی نهایی برای رفع این مشکل می‌رسیم.
کاووسی رئیس کمسیون بودجه شورای شهر در جمع بندی نهایی اعلام کرد: با وجود خرج بالای تعمیر رودخانه و مشکلات حاشیه ای آن با همکاری سایر دستگاه ها سعی در رفع مشکل داریم.
 
غیبت دو عنصر مهم در رفع مشکل رودخانه
 
با وجود مشکل آب و فاضلاب که یکی از اصلی ترین موضوعات مورد مطالبه ی قرارگاه شهید همدانی است، مسیولین آب و فاضلاب و آب منطقه ای همدان در این بازدید غائب بوده و حضور پیدا نکرده بودند!
در پایان بازدید قرارگاه شهید همدانی جهت بازتاب بهتر صدای اهالی این منطقه، از همه نهاد های انقلابی و کنش گرهای عدالت‌خواه، خبرگزاری ها و مسئولان : آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان، حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حسینی ، ریس مسکن و شهرسازی استان همدان، ستوده ، مسئول آب منطقه ای استان، صالحی ، مسول بازآفرینی شهری ، جهت بازدید میدانی دعوت کرد.
انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار