مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. خرداد 1401 - 11:45   |   کد مطلب: 24710
همایش حس پروانگی به همت معاونت خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، همایش حس پروانگی به همت معاونت خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و امتداد راهیان نور دانشجویی ۱۴۰۰، با حضور سردار مهدی فرجی مشاور ارشد فرمانده سپاه ، حمید پورحسینی فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان و جمعی از زنان همدانی پشتیبان دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

آزاده شادکام، معاونت خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان در رابطه با هدف برگزاری این همایش گفت: زنان نقش های متعددی در دفاع مقدس ایفا کردند که قابل تعمیم به زنان و دختران امروز و بانوی معاصری است که می خواهد در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ایران گام بردارد.

وی اذعان کرد: حضور زنان به جهت پشتیبانی جبهه ها شکل دیگری از حضور آنها در این دوران بود و ارتباط با نسل های گذشته انقلاب می تواند الگوی بسیار خوبی برای دختران و زنان امروز در پیدا کردن جایگاه خود در انقلاب اسلامی باشد.

سردار مهدی فرجی طی سخنرانی در این همایش با بیان ویژگی های شگفت آورعملیات بیت المقدس گفت: متاسفانه در رسانه ها نقش بی نظیر سپاه و رزمندگان همدان در عملیات آزادسازی خرمشهر نادیده گرفته شده و به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

سپس اذعان کرد: نباید گذشته پرافتخار ایران را در دفاع مقدس فراموش کنیم، نقش پیشکسوتان و بزرگانی مانند شهید شهبازی و شهید همدانی نباید فراموش شود و باید سعی کنیم واقعیت های دفاع مقدس را مرور کرده و به آینده کشور امیدوار باشیم.

وی با اشاره به نقش پر رنگ زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ ما مدیون بانوان ما است و بخش زیادی از دفاع مقدس را مدیون بانوان هستیم.

در این مراسم از خادمین شهدای راهیان نور و بانوان پشتیبان در دفاع مقدس استان همدان تقدیر شد.

سپس  نقاشی سیاه قلم سردار شهید حاج حسین همدانی که در مراسم به صورت زنده توسط گروه هنری نسیم شهدا طراحی شده بود به رسم یادبود به خواهر این شهید بزرگ  تقدیم شد.

 

در بخش دیگر این همایش طاهره مظاهری و زیبا شعبانی دو تن از  بانوان جهادگر همدانی حاضر در جبهه های پشتیبانی جنگ ایران و عراق به روایت خاطرات مجاهدت زنان در دفاع مقدس پرداختند.

این همایش با اجرای بخشی از خاطرات بانوی مقاوم فرنگیس حیدرزاده توسط گروه تئاتر و پخش نماهنگ راهیان نور ۱۴۰۰ استان همدان به پایان رسید.

 

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار