مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1401 - 10:37   |   کد مطلب: 24751
دانشجومعلمان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان تیرماه خود را وقف جهاد تربیتی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، در راستای تحقق بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سامان دادن کشور با کار جهادی و انقلابی؛ به همت دانشجومعلمان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان، طرح اردوی جهادی هجرت از ۱۸ تیر تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ در ۵روستا از توابع شهرستان اسدآباد استان همدان (روستای احمدآباد، حسام آباد، یوسف آباد، گذرکجین،مزرعبید)  و با حضور ۶۰ نفر از دانشجومعلمان جهادگر برگزار شد.

 
در بازه اول از اردوی جهادی علاوه بر پوشش آموزش و تربیتی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم؛ برنامه های فرهنگی، خدمات های مشاوره ای، اقدامات درمانی و بهداشتی، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و....نیز ارائه گردید.
 
در این طرح، دانشجومعلمان به آموزش و تدریس دروس در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول و دوم پرداختند. 
فعالیت دانشجومعلمان جهادگر در روستاها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر انجام گردید و با استقبال چشم گیر و بی نظیر دانش آموزان، اولیا و اهالی روستا همراه بود.
 
همچنین جشن عید سعید قربان و مراسم دعای عرفه در جوار شهدای گمنام شهرستان اسدآباد برگزار و دیدار با خانواده شهدای هرروستا نیز انجام شد. 
  
لازم به ذکر است که گروه های جهادگر در روستاها به احصاء نظام مسائل مربوط به مدارس و مشکلات مطرح پرداخته و ضمن مطالبه، مجموعه جلساتی نیز با مسئولین این شهرستان داشتند. 
 
از جمله اقدامات جانبی اردو میتوان به برگزار اطعام غدیر خم به خانواده های نیازمند و توزیع چندین پرس غذای گرم اشاره نمود.  
 
گفتنی است پس از‌ پایان این دوره، دانشجومعلمان بومی با هدف جهاد تربیتی، طرح را استمرار بخشیده و با هدف ایجاد یک شبکه گسترده و منظم در سطح شهرستان، به رفع محرومیت زدایی آموزشی و تربیتی در مناطق می پردازند.
انتهای پیام/ج
تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار