مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. مرداد 1401 - 12:08   |   کد مطلب: 24765
رتبه‌های زیر ۱۰۰ و در بعضی موارد زیر ۵۰ اگر رشته‌های خاصی که متقاضی کمتر دارد را به‌عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند،حقوق دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، در مورد آشنایی با کارنامه آزمون سراسری، نحوه انتخاب رشته و ضوابط و مقررات انتخاب رشته مطالبی را ارائه کرد.

وی از راه‌اندازی سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش خبر داد که احتمال قبولی فرد را در ۳۰۰ رشته بررسی می‌کند.

دکتر مروتی بیان کرد: رتبه‌های زیر ۱۰۰ و در بعضی موارد زیر ۵۰ اگر رشته‌های خاصی که متقاضی کمتر دارد را به‌عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها حقوق داده خواهد شد که تا پایان تحصیل ادامه دارد.

هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در مراسم ششمین دوره روزی با دانشگاه تهران ضمن خیر مقدم به دانشجویان آینده دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به‌عنوان قله دانشگاه‌های کشور، در تمام زمینه‌ها می‌درخشد و نمود بیرونی آن در تمامی عرصه‌ها قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز سرآمد است و علاقه‌مندان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، با ورود به دانشگاه فصل جدی از فعالیت‌ها، رشد و بلوغ اجتماعی خود را تجربه می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: این فعالیت‌های بالغانه نقش و جایگاه شما را در روابط اجتماعی و در مدیرت جریان‌های اجتماعی و در راهبری فعالیت‌های فرهنگی مستعجل می‌کند. دانشگاه تهران دانشگاهی است که بیش از ۱۰۰ نشریه فعال و ۲۰۰ کانون و انجمن علمی دارد.

دکتر بهرامی احسان با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان اظهار کرد: در انتخاب رشته تحصیلی هیجان‌زده عمل نکنید و برای انتخاب به استعدادهای خود رجوع کنید و در این زمینه از مشاوران کمک بگیرید.

وی ادامه داد: به علاقه خود توجه کنید و به اجبار دیگران و تاکید و جوسازی انتخاب رشته نکنید. موفقیت فقط با شتاب برای سرعت‌گیری و پرواز به‌دست نمی‌آید بلکه داشتن برنامه و تداوم شرط ضروری موفقیت است.

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: روز انتخاب رشته در زندگی فردی، حرفه‌ای و خانوادگی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب درست و مناسب رشته و دانشگاه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران نیاز به معرفی ندارد، بیان کرد: برخی از آئین‌نامه‌های مربوط به تسهیلات خاص برای دانشجویان نخبه مربوط به وزارت علوم بوده و برخی از آنها فقط مربوط به دانشگاه تهران است؛ به‌عنوان مثال امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته و گرفتن دو مدرک کارشناسی، تسهیلات برای دانشجویان ساعی و کوشا (که بعد از گذراندن دو نیمسال و با توجه به داشتن شرایط مخصوص، در سال دوم امکان تغییر رشته وجود دارد)، دوره کهاد (که دانشجو علاوه بر گذراندن واحدهای رشته خود، ۱۸ تا ۲۴ از واحدهای رشته‌های دیگر را می‌گذراند و مدرکی را دریافت می‌کند) و آموزش دو وجهی برخی از آئین‌نامه‌های دانشگاه تهران برای دانشجویان است.

وی همچنین در ادامه افزود: استفاده از تمام کتابخانه‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران، فضاهای ورزشی و امکانات فوق‌برنامه، ارائه ایده‌های نوآورانه به پارک‌های علم و فناوری و رشد و تجاری‌سازی ایده‌ها و بهره‌مندی از امکانات بین‌المللی برای شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و دوره‌های کارآموزی خارج از کشور از دیگر امکانات تحصیل در دانشگاه تهران است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در بخش پایان سخنرانی خود خاطر نشان کرد: به رتبه‌های خوب و معدل‌های بالا امکانات ویژه‌ای مثل در اختیار قرار دادن اتاق‌های ویژه برای دانشجویان استعداد درخشان، اعطای کمک هزینه به دانشجویان دارای رتبه‌های علمی و معدل‌های بالای ۱۷ توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران و بنیادهای حامیان دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران داده می‌شود.

فرشته امین دبیر رویداد ششمین «روزی با دانشگاه تهران» در این مراسم گفت: برنامه روزی با دانشگاه تهران از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در راستای اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان برای کمک به آنها برای انتخاب رشته و ارائه اطلاعات لازم برای شناخت دانشگاه تهران، ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آن و معرفی رشته‌های مختلف در دانشگاه و تشریح امتیازات، امکانات و شرایطی که برای دانش‌آموزان نخبه و برتر در این دانشگاه در نظر گرفته شده است، هرساله برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار