مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. دى 1392 - 17:32   |   کد مطلب: 10034
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رأی مردم تزئینی نیست گفت: بیان طرح انحلال مجلس از سوی دولت توسط حجاریان ریشه در یک نوع تفکر بسته استبدادی دارد.
اصلاح‌طلبان بدنبال عبور از قانون هستند/طرح انحلال مجلس ریشه در تفکر استبدادی دارد

به گزارش صدای دانشجو آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با فارسضمن توهین آمیز دانستن اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره انحلال مجلس توسط دولت اظهار داشت: ادعایی که حجاریان مطرح کرده است مدل نظام انگلیس است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برپایه نظام مردم سالاری دینی شکل گرفته است، تصریح کرد: مطرح شدن چنین طرح‌هایی در فضای فعلی با هدف زمینه سازی برای عبور از قانون اساسی صورت می‌گیرد.

کعبی با بیان اینکه این اظهارات توهین آمیز با رویکرد تضعیف کردن جنبه نظارتی مجلس بر دولت بیان شده است، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم مردم انتخاب شدند و این رای تزئینی نیست که حجاریان به این شیوه آن را نادیده بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان مجلس ششم که برخی از نمایندگان در مقابل نهادهای قانونی ایستادند به هیچ وجه موضوع انحلال مجلس مطرح نشد و بیان این مطلب در شرایط فعلی از سوی حجاریان ریشه در یک نوع تفکر بسته استبدادی دارد.

کعبی با بیان اینکه نمونه این استبدادگری را در جریان انتخابات سال 88 از سوی اصلاح‌طلبان تندرو شاهد بودیم، گفت:‌ بیان این طرح نه تنها در راستای تقابل با رای و اراده مردم است بلکه توهین مستقیم به خواست مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌ها به دنبال نوعی دیکتاتوری اجرایی هستند، گفت:‌ اظهارات حجاریان نه تنها با قانون اساسی ما سنخیتی ندارد بلکه با مبانی نظام ما نیز سازگار نیست و اینها می‌خواهند با این اقدامات راه را برای عبور از قانون برای خود باز کنند.

کعبی تاکید کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی شاهد برگزاری حداقل 4 انتخابات شوراها،خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس هستیم که هر کدام آن‌ها بیانگر اراده مردم و احترام نظام جمهوری اسلامی به اراده مردم است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین درپایان با اشاره به اظهارات صادق زیبا کلام مبنی براینکه «حجاریان باید سلب نظارت استصوابی از شورای نگهبان را پیگیری ‌کند» اظهار داشت: شورای نگهبان حافظ رای مردم در مقابل استبداد است و چون مدعیان شعار دمکراسی شورای نگهبان را مقابل استبدادگری خود می‌بینند چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.

 

به گزارش فارس، سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار