مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1392 - 12:16   |   کد مطلب: 10408
سرمقاله سیاست روز/محمد صفری
تلاش برای تخریب مدیریت جهادی
حادثه جانگداز دریاچه پارک شهر تهران را که یادتان نرفته، این حادثه در سال ۱۳۸۱ درست روبه روی ساختمان شهرداری تهران اتفاق افتاد و باعث مرگ چندین دانش آموز دختر شد. در آن زمان هم شورای شهر در دست اصلاح طلبان بود و هم شهرداری تهران!
تلاش برای تخریب مدیریت جهادی

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، این ضرب المثل را حتما خوانده یا شنیده اید که می گوید؛ قربون برم خدا رو ـ یک بوم و دو هوا رو ـ این سر بوم گرما رو ـ اون سر بوم سرما رو.

این تمثیل را برای این خاطر بازگو کردم تا به اصل ماجرا بپردازم.

و اما ماجرا!

در یک حادثه و اتفاق ناگوار ساختمانی در شهر بزرگ و پرترافیک تهران آتش می گیرد و متاسفانه دو تن از شهروندان از طبقه پنجم ساختمان آتش گرفته به بیرون پرت می شوند و جان می بازند. البته که باید پیگیری شود که چرا چنین حادثه ای رخ داده و چرا آتش نشانان نتوانستند این دو عزیز را از حادثه نجات دهند.
در پی این حادثه ناگوار رئیس جمهور محترم به وزیر کشور دستور داد و او را موظف کرد تا در اسرع وقت موضوع را مورد رسیدگی و گزارشی از این حادثه تاسف بار به وی ارائه دهد. دستور پیگیری رئیس جمهور هم جای تقدیر و تشکر دارد و از حساسیت او نسبت به جان مردم و شهروندان خبر می دهد. که البته این رویه باید در دیگر موارد نیز تعمیم یابد. رئیس جمهور حافظ حقوق مردم است و باید هم چنین واکنشی نسبت به اتفاقاتی که در کشور می افتد، از خود نشان دهد.

اما آیا این اتفاق را باید تبدیل به یک تسویه حساب سیاسی کرد؟ و از آن برای فشار به شهرداری استفاده نمود؟

اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران، بسیار تلاش کردند تا بتوانند اکثریت اعضای این شورا، هم طیف و هم عقیده آنها باشد، اما اینگونه نشد. ترکیب شورای شهر تهران باعث شد تا قالیباف برای یک دوره دیگر به عنوان شهردار تهران انتخاب شود. انتخاب محمد باقر قالیباف باعث شد اصلاح طلبان از این اتفاق ناخشنود و ناخرسند شوند. از همان زمان بود که آنها سعی کردند تا قالیباف را به عنوان شهردار تهران تضعیف کنند.

حتما یادتان است در جریان رای برای انتخاب شهردار تهران چه برسر یکی از نمایندگان شورای شهر تهران آوردند و چه فضایی را علیه او ایجاد کردند. خانم الهه راستگو که البته از طیف اصلاح طلب شورای شهر تهران است، در جریان انتخاب شهردار به قالیباف رای داده بود و همین رای او باعث شده بود که هم فکران او علیه وی بسیج شوند، چون تلاش آنها برای انتخاب شدن محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان شهردار تهران بود.

پس از آن، مشکلات بسیاری برای او و خانواده اش درست شد. دخترش جرات مدرسه رفتن نداشت. تعابیر نامناسبی از سوی نمایندگان اصلاح طلب شورای شهر نسبت به وی به کار برده شد، رسانه ها و روزنامه های آنها هم به تخریب او همت گماردند. اما هیچکس به داد او نرسید و از حقوق او دفاع نکرد.

اما ماجرای آتش سوزی وجان باختن آن دو شهروند تهرانی. البته چنین اتفاقات ناگواری در هر سطح و حوزه ای در کشور می افتد که از این گونه موارد نمونه های بسیاری در دست است. به سال های دور اگر بازگردیم، حادثه ناگوار قطار نیشابور در زمان وزارت آقای خرم در دوران دولت اصلاحات، نتیجه آن چه شد؟ آیا وزیر استعفا کرد؟ حادثه جانگداز دریاچه پارک شهر تهران را که یادتان نرفته، این حادثه در سال 1381 اتفاق افتاد اتفاقی که درست روبه روی ساختمان شهرداری تهران باعث مرگ چندین دانش آموز دختر شد. در آن زمان هم شورای شهر در دست اصلاح طلبان بود و هم شهرداری تهران. نتیجه آن اتفاق ناگوار چه شد؟
برخی رسانه های اصلاح طلب موجی را علیه شهرداری تهران به خاطر این اتفاق آغاز کرده اند و در آن بحث استعفای قالیباف را پی گیری نموده اند.

همزمان با آتش سوزی خیابان جمهوری، اتفاقات مهم و ناگوار دیگری هم افتاده است.

این راهکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است برای این که آلودگی هوای تهران برطرف شود! شهروندان تهرانی کجا می توانند بروند خانم ابتکار؟ مردمی که از همین هوای آلوده بیمار می شوند، می توانند خواستار رسیدگی وپیگیر شکایت خود از این بابت باشند؟ سالانه چند هزار نفر به خاطر آلودگی هوا در ایران فوت می کنند؟!

شهرداری تهران چندین بار رسما اعلام کرد که می تواند برای رفع آلودگی هوای تهران کمک حال دولت باشد اما پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرد.

این فضاسازی ها و تخریب ها در راستای مخالفت و مقابله برخی اصلاح طلبان با مدیریت جهادی شهرداری تهران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تهران با ایشان با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سال های اخیر فرمودند؛ «با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل و نقل و تراکم جمعیت در تهران، اما اقدامات شهرداری در بخش های مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستان ها، ساخت بزرگراه ها و پل ها، گسترش مترو و ایجاد فضاهای ورزشی، کاملا برجسته و خوب بوده است.»

حضرت آیت الله خامنه ای رمز این موفقیت ها را مدیریت جهادی دانستند. فضاسازی و تخریب شهرداری تهران مشکلات کلان شهر تهران را دو چندان می کند. دست به کار شدن فوری اصلاح طلبان به تخریب پس از آتش سوزی و ناتوانی آتش نشانان برای نجات آن دو شهروند هم خود جای سوال دارد!

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار