مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. بهمن 1392 - 9:25   |   کد مطلب: 10429
"کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رئیس بنیاد متنفذین به‌همراه "مارتی آهتی ساری" رئیس‌جمهور پیشین فنلاند و دیگر عضو این بنیاد، بامداد روز یک‌شنبه وارد تهران شدند.
کوفی عنان وارد تهران شد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از  تسنیم، "دزموند توتو" اسقف اعظم آفریقای جنوبی و "ارنستو زدیلو" رئیس جمهوری پیشین مکزیک که از دیگر اعضای بنیاد "متنفذین" شمرده می‌شوند نیز قرار است تا ساعاتی دیگر وارد تهران شوند.

براساس گزارش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این هیئت در زمان حضور در ایران در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، تصویب قطعنامه اخیر پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان علیه خشونت و افراط گرایی در سازمان ملل متحد و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش جهانی با مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار و رایزنی خواهند کرد.

هدف از سفر سه‌روزه این هیئت به کشورمان که با دیدار از مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) آغاز می‌شود، تأکید بر نقش منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات و گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل است.

"متنفذین" گروهی از رهبران مستقل و بانفوذ جهان است که نلسون ماندلا رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی در سال 2007 میلادی این افراد را گرد هم آورد تا از تجربه جمعی و نفوذ آنان برای گسترش صلح، عدالت، حقوق بشر، مبارزه با بی‌عدالتی، فقر و جنگ در سراسر جهان بهره گیرد.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار