مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. بهمن 1392 - 11:37   |   کد مطلب: 10442
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: برای مسائل استراتژیک باید تشکیلات استراتژیک پیش‌بینی کنیم و حتی باید وزارت اطلاعات به بخش علمی بیشتر بپردازد.
باید تشکیلات استراتژیک راه‌اندازی کنیم/ با برچسب زدن همدیگر را حذف نکنیم

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، فریدون عباسی دوانی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، امروز در چهارمین سالگرد شهادت مسعود علی‌محمدی که در تالای دهشور دانشکده علوم‌پایه دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید زنده‌ها را دریابیم و همدیگر را تحمل کنیم، گفت: با برچسب زدن همدیگر را حذف نکنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای هسته‌ای همدیگر را حذف نکرده بودند و با هم کار بزرگی را انجام می‌دادند، اظهار داشت:‌ خودکفایی امروز ما محصول کار احمدی روشن، رضایی‌نژاد، شهریاری و تهرانی‌مقدم است.

عباسی با طرح این پرسش که در زمان حیات این شهیدان چقدر به آنها کمک کردیم؟ خاطرنشان کرد: توانستم از بمبی که به ماشینیم چسبانده بودند فرار کنم اما باید بگویم که آنها دنبال چه بودند؟ آیا با حذف امثال ما علم در کشور تعطیل می‌شود؟ این همه عالم شهید شدند اما آیا ما رشد نکردیم؟ از این رو هیچ‌گاه علم در کشور تعطیل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما از این ترورها در کشور مرعوب نشدیم، تاکید کرد: دشمن می‌خواهد ما را مرعوب کند، اما ما مرعوب نشدیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه همه می‌توانند به کشور کمک کنند، گفت: بعضی در مسائل استراتژیک نمی‌توانند کمک کنند، اما ما نباید آنها را منکوب کنیم. ضمن اینکه مدیران باید توجه داشته باشند که دوره خطا گذشته است. از این‌رو معتقدم برای مسائل استراتژیک باید تشکیلات استراتژیک پیش‌بینی کنیم و حتی وزارت اطلاعات ما به بخش علمی بیشتر بپردازد.

عباسی تصریح کرد: موضوعات راهبردی مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد، البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که ترورها می‌تواند خاموش باشد. از این‌رو اگر عالمی ایدز گرفت ما باید حساس شویم.

وی تاکید کرد: هر چه دنبال عمق علم برویم با ترور مواجه خواهیم شد و ترورها فقط بمب‌های مغناطیسی نخواهد بود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید به علم و عالم اهمیت دهیم، گفت: علمای ما باید مورد توجه قرار گیرند. باید برای آنها هزینه کنیم اما برای افرادی هزینه می‌کنیم که اگر به خیابان بروند کسی به آنها کاری ندارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار