مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1392 - 8:28   |   کد مطلب: 10496
هیأتی رسمی از لبنان برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر به لیبی رفت و در همین حال نخست‌وزیر لیبی گفت که از سوی برخی نمایندگان پارلمان این کشور تهدید به قتل شده است.
پیگیری‌دوباره سرنوشت امام‌موسی‌صدر

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس و به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، برخی از تحولات لیبی در زیر آمده است:

ارتش لیبی پایگاه هوایی نزدیک سبها را از شورشیان طرفدار قذافی بازپس گرفت

نیروهای ارتش لیبی سه شنبه شب توانستند پایگاه هوایی تمهند در شهر سبها را که از دو هفته پیش در اشغال شبه نظامیان طرفدار رژیم معدوم قذافی بود، پس بگیرند.

یک منبع نظامی لیبی گفت: نیروهای ارتش با مقابله شدید عناصر مسلح رو به رو شدند که به درگیری بین دو طرف و آتش گرفتن برخی ساختمان‌ها و تجهیزات پایگاه منجر شد.

در این عملیات نیروهای ارتش با پشتیبانی 500 دستگاه خودروی حامل سلاح های خفیف و متوسط به پایگاه حمله کرده و در جریان درگیری 12 تن از افراد مسلح را دستگیر کردند.

عناصر مسلح در برهه اخیر به دنبال سیطره بر این پایگاه نظامی در منطقه‌ای هستند که بیش تر ساکنان آن را هواداران رژیم سابق شامل می‌شوند.

منابع نظامی لیبیایی گفتند: نیروهای ارتش لیبی برای عملیات نظامی گسترده در چندین منطقه جنوب لیبی و پیگرد شبه نظامیان طرفدار قذافی آماده می شوند.

از دو ماه پیش جنوب لیبی از شهر مرزق در غرب تا الکفره در شرق شاهد تنش‌های شدیدی است و ساکنان این مناطق با کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و دارو به دلیل ادامه درگیری‌های مسلحانه و مسدود بودن راه‌ها مواجه هستند.

سفر هیئتی رسمی از لبنان به لیبی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

النشره گزارش داد هیئتی رسمی از لبنان برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش به لیبی رفت.

ایوب حمید عضو فراکسیون آزادی و توسعه در مجلس لبنان نیز از جمله اعضای این هیئت است.

این هیئت قرار است با نوری ابوسهمین، رئیس کنگره ملی (پارلمان) لیبی ملاقات کند.

زیدان: نمایندگان کنگره ملی مرا تهدید به قتل کردند

نمایندگانی از کنگره ملی لیبی علی زیدان، نخست وزیر این کشور را تهدید به قتل کردند.

نخست وزیر لیبی گفت: نمایندگانی در کنگره ملی مرا تهدید کرده‌اند که اگر اقدام به کناره گیری از قدرت نکنم، مرا ترور می‌کنند.

علی زیدان اشاره‌ای به هویت نمایندگان مذکور نکرده است.

نخست وزیر لیبی در نشستی خبری در مقر وزارت برق این کشور در طرابلس گفت: باید جایگاه نخست وزیری خارج از چانه‌زنی‌های سیاسی بین فراکسیون‌های سیاسی کنگره ملی باشد.

زیدان در عین حال آمادگی خود را برای کناره گیری از قدرت در صورت موافقت حد نصاب قانونی 120 تن از جمع 196 نماینده کنگره اعلام کرد.

پارلمان لیبی در بیست و یکم ژانویه گذشته در تصویب لایحه سلب اعتماد از زیدان به خاطر نرسیدن به حد نصاب لازم تعدادی آرای مثبت، ناکام ماند.

نخست وزیر لیبی همچنین گفت: اگر مصلحت ملی در کناره گیری من باشد کنار می‌روم.

بر اساس جدول زمانی به تصویب زسیده در کنگره ملی لیبی کنگره ملی تا دسامبر 2014 روی کار خواهد بود.

زیدان گفت که پنج تن از وزرای حزب اسلام گرای عدالت و سازندگی را راضی کرده است تا زمان تعیین جانشین برای آنها در کابینه بمانند.

این پنج وزیر که متصدی وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت و گاز، مسکن، ورزش و برق هستند در اعتراض به مخالفت زیدان با درخواست نمایندگان حزب عدالت و سازندگی در کنگره ملی برای استعفای وی به خاطر شکست در برقراری امنیت در لیبی استعفا داده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار