مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1392 - 6:26   |   کد مطلب: 10512
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در صورت شکست مذاکرات شیوه‌های دیگری برای حل مسأله هسته‌ای ایران که می‌تواند شامل حمله نظامی نیز باشد اتخاذ خواهند شد.
شکست مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند منجر به اقدام نظامی شود

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم و به نقل از جروزالم‌پست؛ ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد حل و فصل "بحران کنونی با ایران، در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک" احتمالاً شامل اقدام نظامی خواهد بود.

وی گفت: "این به‌معنای پیش‌بینی اقدام فوری نظامی نیست. این بیشتر یک اعلامیه کلی است مبنی بر اینکه اگر در عرض شش ماه یا یک سال یا هر زمان دیگری، نتوانیم به‌طریق دیپلماتیک این مسأله را به سرانجام برسانیم، متعهد به حل آن هستیم. و این امر را کاملاً صادقانه بگویم شامل اقدامات مخاطره‌آمیزتر است".

اوباما در پنجمین سخنرانی سالیانه خود در کنگره این کشور اعلام کرده بود که مذاکرات بین ایران و گروه 1+5، بهترین فرصت جهان برای اجتناب از "خطر جنگ است".

وی اعلام کرده بود که در صورت شکست مذاکرات اولین کسی است که تحریم‌های اضافی علیه ایران را اعمال خواهد کرد و از اشاره به گزینه نظامی اجتناب ورزیده بود.

هارف در ادامه سخنان خود گفت: "من نمی‌گویم که در عرض شش ماه آتی و اگر به توافق نرسیدیم وارد جنگ می‌شویم. از نقطه نظر کلی، اگر از نظر دیپلماتیک این مسأله حل و فصل نشود از طرق دیگر حل خواهد شد".

وی افزود: "سناریوهای کمی از این امر منتج خواهند شد: یا ما این بحران را از طریق دیپلماتیک حل می‌کنیم و یا به‌شیوه‌ای دیگر. عقل سلیم می‌گوید  که این شیوه دیگر می‌تواند شامل اقدام نظامی باشد".

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار