مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. بهمن 1392 - 6:45   |   کد مطلب: 10520
اولین استعفا در دولت روحانی، دیدار استراتژیک روحانی و اردوغان در سعدآباد و بررسی بودجه سال ۹۳ از مهم‌ترین رخدادهای هفته گذشته دولت یازدهم بود.
دولت در هفته‌ای که گذشت

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، آنچه می‌خوانید گزارشی از برخی اقدامات دولت در هفته جاری همچون انتخاب استاندار خراسان رضوی، بررسی بودجه سال 93 و برخی رویدادهای مهم هفته گذشته است.

ارائه گزارش مبارزه با ویژه‌خواری به رئیس‌جمهور

 

اسحاق جهانگیری از ارائه گزارش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره ویژه‌خواری به روحانی خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور که برای سفر یک روزه به قم عزیمت کرده بود، در خصوص اتمام مهلت یک ماهه رئیس‌جمهور برای مبارزه با ویژه‌خواری اعلام کرد: گزارشی در این خصوص تهیه و برای روحانی ارسال شده اما کارهای دیگری نیز باید در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین تأکید کرد: در این دوره اصرار داریم که برای سلامت دستگاه‌های اجرایی یک نظارت درون‌ قوه مجریه ایجاد کنیم تا پیشگیری انجام شود؛ برای تحقق پیشگیری از فساد در دستگاه‌های اجرایی باید سیستم دولت هوشمند ایجاد شود.

پیش از این جهانگیری در بخشنامه‌ای همه دستگاه‌های اجرایی کشور را موظف کرد، تا ظرف یک هفته گزارش تخلفات ویژه خواری را ارائه دهند که این زمان هفته گذشته به اتمام رسید و در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی این موضوع نیز بررسی شد.

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند، پس از ابلاغ بخشنامه، برای تهیه و ارسال گزارش تخلفات صورت گرفته و اقدامات خلاف قانون در مورد دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر شناسایی و مجازات ویژه خواران و صاحبان درآمدهای غیر موجه به دفتر معاون اول رئیس جمهور با رعایت طبقه‌بندی اقدام کنند.

انتخاب استاندار خراسان رضوی در اختیار دولت است

 

اما استاندار خراسان رضوی که قرار بود هفته گذشته انتخاب شود، باز هم مشخص نشد؛ سید کاظم میرولد معاون سیاسی وزیر کشور  در مورد انتخاب خراسان رضوی گفت: تصمیم در این مورد در اختیار دولت است و می دانم دولت در این زمینه مصمم است و روی افراد مختلف در حال فکر است.

12 حزب روز سه‌شنبه با وزیر کشور دیدار می‌کنند

 

محمدجواد حق شناس عضور شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از دیدار 12 حزب با وزیر کشور سه‌شنبه هفته آینده در وزارت کشور خبر داد و گفت: وزیر کشور برای سه‌شنبه هفته آینده از 12 یا 13 حزب دعوت کرده که نشست مشترکی را در وزارت کشور برگزار کنند.

وی تصریح کرد: در این جلسه احتمالا نشست قبلی احزاب و دولت و همچنین برگزاری نشست مشترک احزاب و رئیس‌جمهور تا قبل از پایان سال مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بخشایش عضو کمیسیون ماده 10 احزاب درباره جزئیات نشست روز سه‌شنبه برخی احزاب با وزیر کشور، گفت: در این دیدار که در واقع «کمیته ریش‌سفیدی» با حضور نمایندگان احزاب است، درباره راه‌اندازی خانه احزاب و یارانه احزاب صحبت می‌شود.

به دلیل فشار خون بالا از سمتم استعفا دادم

 

روز پنج شنبه نخستین استعفای دولت یازدهم صورت گرفت و رئیس سازمان میراث فرهنگی نامه استعفای خود را به روحانی تقدیم کرد و رئیس‌جمهور نیز آن را پذیرفت.

علی اکبر نجفی رئیس سابق سازمان گردشگری با بیان اینکه بنده به دلیل فشار خون بالا استعفا دادم، گفت: رئیس جمهور با بزرگواری استعفای بنده را پذیرفت؛ البته در میدانی که حجم کار کمتری داشته باشد با دولت همکاری خواهم کرد.

روحانی رییس‌جمهور در حکمی محمدعلی نجفی را به سمت مشاور رییس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد.

انتصاب سلطانی‌فر به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

 

 

 

پس از استعفای نجفی، رئیس جمهور در حکمی مسعود سلطانی فر را به سمت "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" منصوب کرد.

جهانگیری:هیچوقت استعفا نمی‌دهم

 

 

اما پس از استعفای نجفی برخی رسانه ها خبر از استعفای معاون اول رئیس جمهور دادند که وی شایعه استعفای خود را تکذیب کرد و گفت که من هیچ وقت استعفا نمی‌دهم.

نشست مشترک مجلس و دولت برگزار شد

 

سومین نشست مشترک مجلس و دولت یازدهم چهارشنبه گذشته به میزبانی  مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این جلسه، حسن روحانی رئیس‌جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان و اعضای کابینه یازدهم حضور یافتند.

روحانی: توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه فعالیت‌های تروریستی را عقیم می‌کند/ اردوغان: در مقابله با تروریسم دوشادوش ایران هستیم

 

 

 

چهارشنبه گذشته نخست وزیر ترکیه در سفری یک روزه به تهران با مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و همتای ایرانی خود دیدار کرد.

حسن روحانی در دیدار رجب طیب اردوغان گفت: توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه، فعالیت‌های تروریستی را عقیم خواهد کرد.

رییس‌جمهوری با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما در مسائل مهم منطقه‌ای با یکدیگر اشتراک نظر داریم که مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و کمک به مردم سوریه از این موضوعات است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای نیز با اشاره به اینکه حساسیت دو کشور در مقابله با تروریسم مشترک است، گفت: گروههای تروریستی که تحت پوشش اسلام فعالیت می‌کنند ارتباطی به اسلام ندارند. در کجای اسلام آمده است که افراد بیگناه را به وحشیانه‌ترین وضع بکشند.

وی تاکید کرد: ما در مقابله با گروههای تروریستی دوشادوش ایران همکاری‌های خود را گسترش خواهیم داد.

شدیداً نیازمند محصولات ایرانی هستیم

 

اردوغان در ایران با بیان اینکه صنایع ترکیه روزبه‌روز و با سرعت زیاد در حال پیشرفت است، گفت: شدیداً نیازمند محصولات انرژی به ویژه گاز طبیعی ایران هستیم.

*تقدیر از مواضع رئیس جمهور

 

 

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار جهانگیری طی سخنانی بیانات رئیس‌جمهور در اجلاس داووس را بسیار خوب دانست و گفت: رئیس جمهور ریشه بحران‌ها و مشکلات منطقه را به خوبی تبیین کرد.

اتمام بررسی بودجه در تلفیق/ تصویب کلیات تغییرات بودجه 93

 

کمیسیون تلفیق کلیات تغییرات لایحه بودجه سال 1393 کل‌کشور در بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای را با 73 درصد آرای موافق اعضای این کمیسیون، به تصویب رساند.

ایران چیزی بیش از حقوق خود بر اساس مقررات NPT نمی‌خواهد

 

 

 

سه شنبه گذشته نیز گروه متنفذین به ریاست کوفی عنان مهمان روحانی بودند.

رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه ایران هیچ چیز بیش از حقوق خود براساس مقررات NPT نمی‌خواهد، گفت: تمام فعالیت‌های ما صلح‌آمیز بوده و صلح‌آمیز خواهد ماند.

در این دیدار کوفی عنان با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در تحولات و امنیت منطقه اظهار داشت: جهان باید راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا کرده و کشتار را متوقف کند.

وی افزود: ما از دیدگاه های جنابعالی در مورد سوریه و نحوه مشکلات آن کشور بسیار خرسندیم.

دریافت 1000 پیشنهاد در تدوین نسخه نهایی منشور حقوق شهروندی/ منشور شهروندی به صورت بخشنامه یا لایحه ارائه می‌شود

 

 

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگویی در هفته گذشته با فارس درباره زمان ارائه سند حقوق شهروندی به رئیس‌جمهور گفت: حدود 10 نفر از کارشناسان به صورت تمام‌وقت مشغول بررسی 1000 نظر و تحلیلی هستند که ارائه شده و هدفمان اتمام کار کارشناسی در پایان بهمن و ارائه آن به رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره به پایان رسیدن زمان ارائه نظرات اظهارداشت: اگرچه 5 بهمن پایان زمان دریافت نظرات ارائه شده بود اما سایت همچنان در اختیار کاربران قرار دارد و نظرات مردم را دریافت می‌کنیم.

وی گفت: به زودی طبقه‌بندی و دسته‌بندی پیشنهادات را در جدولی با ذکر نام مخاطبین ،خدمت رئیس‌جمهور ارائه می‌دهیم.

امین‌زاده درباره ضمانت اجرایی منشور حقوق شهروندی نیز اظهارداشت: شکل ارائه این سند برای ما بسیار مهم است تا که بتوانیم ضمانت اجرایی آن را تضمین کنیم؛ اما اینکه به صورت لایحه در مجلس ارائه شود و یا بصورت بخشنامه از سوی رئیس‌جمهور باشد به قطعیت نرسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار