مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. بهمن 1392 - 21:34   |   کد مطلب: 10585
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جلوگیری از محرومیت 30 درصد از داوطلبان دلیل تعویق کنکور کارشناسی ارشد است.
وزارت علوم 1250 میلیارد تومان بدهی دارد/علت تعویق کنکور کارشناسی ارشد

به گزارش صدای دانشجو رضا فرجی‌دانا در حاشیه مراسم تجدیدمیثاق مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، در گفت‌وگو با  فارس در جنوب استان تهران در تشریح علت عقب افتادن کنکور کارشناسی ارشد اظهار داشت: به دلیل شرایط جوی در استان‌های شمالی، سیستان و بلوچستان و ... امکان تردد برای برخی از داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد فراهم نبود و بنا به جمع‌بندی صورت گرفته 30 درصد داوطلبان از شرکت در کنکور محروم می‌شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با توجه به اینکه ان‌شاء‌الله شرایط جوی هفته آینده مساعدتر خواهد بود کنکور را یک هفته عقب انداختیم که این 30 درصد نیز ان‌شاء‌الله با دیگر داوطلبان در کنکور شرکت کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه آیا تغییرات رؤسای دانشگاه‌ها ادامه دارد، گفت: باید آن را در آینده ببینید.

* وزارت علوم با 1250 میلیارد بدهی مواجه است

فرجی دانا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در ارتباط با وضعیت مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز کشور با شرایط ویژه‌ای مواجه است و بسیاری از دستگاه‌ها با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند ما نیز به طور ویژه با این موضوع مواجه هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: دانشگاه‌های سراسر کشور در حال حاضر در هزینه‌های جاری 600 میلیارد تومان و در ارتباط با هزینه‌های عمرانی حدود 600 میلیارد تومان کمبود اعتبار دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوع را به دولت گزارش کردیم و دولت در حال بررسی آن است و امیدواریم دولت با تدابیری که دارد این مشکل حل شود.

فرجی دانا گفت: امروز باید همه با این شرایط مدارا کنیم تا در آینده ان‌شاء‌الله شرایط بهتر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تصریح کرد: میزان کمبود بودجه وزارت علوم تقریبا همان 1250 میلیارد تومانی است که معاون اداری مالی وزارتخانه اعلام کرده و این مبلغ بدهکاری وزارت علوم است و نه اینکه می‌خواهیم این اعتبار را بگیریم و در جای دیگری هزینه کنیم بلکه این مبلغ را وزارتخانه بدهکار است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار