مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. اسفند 1392 - 14:00   |   کد مطلب: 10929
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مدیران بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری ۱۰ روز فرصت دارند تا تکلیف بدهکاران کلان بانکی را که بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند، مشخص کنند.
مهلت ۱۰روزه کمیسیون اصل ۹۰ به بانک‌ها درباره بدهکاران ۱۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش صدای دانشجو مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از جلسه این کمیسیون با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس در راستای تعیین تکلیف بدهکاران بانکی جلسه‌ای را اخیراً با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار کرد و در این جلسه مقرر شد که این بانک‌ها طی ده روز آینده تکلیف بدهکاران کلان بانکی را که بالای 100 میلیارد تومان بدهی دارند مشخص کنند.

وی ادامه داد: این بانک‌ها تا شنبه آینده فرصت دارند برای تعیین تکلیف بدهی بدهکاران کلان بانکی به تفاهم و توافق لازم برسند و نسبت به تسویه بدهی واحدهای غیرتولیدی تا 6 ماه و واحدهای تولیدی تا 5 سال، با تحکیم وثایق اقدام کنند، البته باید نحوه تسویه حساب را مشخص و به کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: در مورد مؤسسات مالی و اعتباری هم همین موضوع مقرر شد، البته این مؤسسات از امروز به‌مدت 10 روز فرصت دارند تکلیف بدهکاران کلان بانکی را روشن کنند.

افضلی‌فرد بر همین اساس گفت: بعد از رسیدگی به این پرونده، نوبت به رسیدگی به پرونده بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان می‌رسد. در واقع ما قصد داریم مرحله به مرحله عمل کنیم؛ همچنین اگر بدهکاران و مدیران عامل بانک‌ها به تفاهم نرسند و این پول‌ها به سیستم بانکی کشور بازنگردد، به‌مفهوم سهل‌انگاری در دریافت مطالبات بانکی است که مسئولان بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار