مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. اسفند 1392 - 16:30   |   کد مطلب: 10933
همه آنچه حافظ ناظری درباره «بُعد یازدهم» گفت
سمفونی رومی؛ ‌رویا یا واقعیت؟
حافظ ناظری دو سال پیش برای آلبومی مراسم رونمایی برگزار کرد اما هرگز خبری از انتشار آن آلبوم نشد.
سمفونی رومی؛ ‌رویا یا واقعیت؟

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، یکی از آهنگسازهای مطرح موسیقی ایرانی می‌گفت: فلان آهنگساز که فرزند فلان خواننده مطرح است، ‌ چرا وقتی در بین خبرنگاران از پروژه‌ای رویایی سخن می‌گوید، هیچ خبرنگاری درباره صحت این ادعا از او چیزی نپرسید؟ پس کجاست آن پروژه رویایی؟

این آهنگساز اصرار داشت که خبرنگاران باید مراقب ادعاهای هنرمندان باشند تا مبادا آن‌ها بیش از توانشان ادعایی داشته باشند.

نمی‌دانم چرا دیروز که قرار بود به مراسم رونمایی آلبوم حافظ ناظری بروم یاد حرف‌های آن آهنگساز مطرح موسیقی افتادم.

حافظ ناظری دو سال پیش برای آلبومی مراسم رونمایی برگزار کرد اما هرگز خبری از انتشار آن آلبوم نشد. درست روز گذشته بود که بار دیگر حافظ ناظری مراسمی برای رونمایی آلبومی برگزار کرد؛ جالب اینکه این آلبوم‌‌ همان آلبوم دو سال پیش است.

روز گذشته مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم موسیقی «بعد یازدهم» به خوانندگی و آهنگسازی حافظ ناظری برگزار شد. براساس آنچه حافظ ناظری می‌گفت؛ در این آلبوم برخی از چهره‌های برجسته دنیای موسیقی از جمله دیپاک شوپرا و شهرام ناظری حضور دارند.

از نکات جالب این مراسم، مکان برگزار آن بود که برای نخستین بار و در اقدامی مبتکرانه در بلند‌ترین نقطه آسمان تهران برگزار شد. گنبد آسمان بر فراز برج میلاد تهران محل برگزاری این نشست بود.

برخی از خبرنگارانی که در این مراسم حضور داشتند، ‌ با شک و تردید به این رویداد آمده بودند. این شک و تردید در میان خبرنگاران از آنجا نشئت می‌گرفت که تقریبا دو سال پیش نیز، ‌ حافظ ناظری برای این آلبوم مراسم رونمایی برگزار کرد اما هرگز خبری از انتشار این آلبوم در بازار موسیقی نشد.

این تردید وقتی قوت می‌گرفت که در مراسم رونمایی دیروز نیز هیچ خبری از آلبوم «بُعد یازدهم» نبود. خبرنگار‌ها انتظار داشتند که در این مراسم آلبوم موسیقی را از نزدیک ببینند تا تردید‌هایشان برطرف شود اما هیچ خبری از این آلبوم نبود.

تنها در بخش‌هایی از این نشست حافظ ناظری قطعه‌هایی را برای حاضران پخش کرد.

ناظری در این نشست درباره پخش رسمی این آلبوم در ایران گفت: آلبوم «بُعد یازدهم» از بیستم اسفند در ایران منتشر و هم زمان نیز پخش سراسری آن در جهان انجام می‌شود.

این مراسم با عنوان رونمایی و نشست خبری برای آلبوم «بُعد یازدهم» برگزار می‌شد. اما بیشتر به سخنرانی درباره تاریخ موسیقی و بررسی علمی موسیقی شباهت داشت.

طولانی شدن مراسم و تذکرهای پی در پی مسئولان برج میلاد، ‌ حوصله خیلی‌ها را سر برد.

با اینکه بیشتر خبرنگاران رسانه‌های مختلف در این نشست حضور داشتند اما فرصتی بسیار کوتاه در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا پرسش‌هایشان را مطرح کنند. همین مسئله موجب اعتراض برخی از خبرنگاران شد و آن‌ها به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.

یکی از خبرنگاران که نخستین پرسش کننده از حافظ ناظری بود، انتقادهای تندی را به او وارد کرد. علت منتشر نکردن این آلبوم در دو سال پیش، ‌ بی‌پایه بودن ادعاهای این آهنگساز درباره نوآوری در آهنگسازی و شباهت بسیار قطعه‌های پخش شده به موسیقی هند، ‌ مواردی بود که این خبرنگار مطرح کرد. البته حافظ ناظری هم برای هر کدام پاسخ‌هایی داشت.

نشست خبری این آلبوم خیلی زود به پایان رسید و خبرنگاران با پرسش‌های بسیاری در ذهن، ‌ برج میلاد را ترک کردند.

شاید خیال خبرنگارن تا زمانی که آلبوم به طور رسمی منتشر نشود، آشفته بماند. هنوز پرسش‌های بسیاری در ذهن علاقه مندان به موسیقی وجود دارد.
شاید معمای نخستین اثر رسمی حافظ ناظری تا بیستم اسفند برای همیشه حل شود.

اما خوشبختانه باید به آن آهنگساز پیشکسوت موسیقی بگوییم که خوشبختانه خبرنگاران ما هوشیار هستند و همیشه حواسشان به همه چیز هست. این خبرنگارن روز گذشته این موضوع را به اثبات رساندند.

نکته مهم‌تر اینکه؛ شنونده‌های موسیقی ایرانی بیش از همه هوشیار هستند و درباره هر کسی تنها براساس آثارش تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط

دیدگاه شما

آخرین اخبار