مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. اسفند 1392 - 17:59   |   کد مطلب: 11017
لاریجانی پس از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی:
ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی شیطنت نظام سلطه است
رئیس مجلس گفت: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این‌گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.
ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی شیطنت نظام سلطه است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط اکنون خیلی تغییر کرده است، افزود: برخی کشورهای اروپایی که فکر می‌کردند با فشار بر ایران می‌توانند تغییری ایجاد کنند، نگاه‌شان تغییر کرده است.

وی افزود: خیلی به هیاهوی آمریکا نباید توجه کرد، مهم این است که در صحنه عمل چه رخ داده است، آیا توانسته‌اند مانع پیشرفت ایران بشنوند؟ این صحنه‌ها را همه می‌بینند و این نشان‌دهنده تغییر شرایط است.

رئیس مجلس با اشاره به شیطنت‌های برخی کشورها در سازمان ملل علیه ایران، تصریح کرد: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این‌گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.

لاریجانی درباره سوریه و موضوعات مربوط به آن نیز، گفت: دیدگاه آفریقای جنوبی و ایران بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و تنها گفت‌وگوهای سوری- سوری قابل حل است و این نگاه مشترک ایران و آفریقای جنوبی، هم‌اکنون مورد توافق بسیاری از کشورهاست.

وی همچنین درباره مسائل هسته‌ای ایران، خاطر نشان کرد: مذاکرات مربوط به 5+1 در حال انجام است و آفریقای جنوبی با حمایت از حق غنی‌سازی ایران تأکید کرده که با درک این شرایط به حمایت خود از حق هسته‌ای ملت ایران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار