مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. اسفند 1392 - 17:48   |   کد مطلب: 11162
آغاز مرحله سوم عملیات ارتش سوریه در منطقه «القلمون»
تکرار سناریو «یبرود» در «رأس العین»/تسلط ارتش بر یک سوم «رأس المعره»
مرحله سوم عملیات آزادسازی القلمون با حمله ارتش سوریه به شهرک رأس العین ساعتی پیش آغاز و سناریو یبرود با فرار تروریست‌ها در آن تکرار شد، در شهرک «دیر المعره»، در غرب یبرود نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، یک سوم آن را آزاد کنند.
تکرار سناریو «یبرود» در «رأس العین»/تسلط ارتش بر یک سوم «رأس المعره»
به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، نیروهای مسلح و ارتش سوریه همان طور که در خبرها آمده بود، ساعتی پیش مرحله سوم عملیات آزاد سازی و پاکسازی منطقه «القلمون» در ریف دمشق را با هدف آزاد سازی شهرک «راس العین» در جوار یبرود آغاز کردند.

راس العین از جمله شهرک‌هایی است که در کنار شهر یبرود و شهرک فلیطه در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد و هدف اول ارتش سوریه در سومین مرحله از سلسله عملیات‌های ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه «القلمون» در نظر گرفته شده است.

براساس تاکید منابع میدانی سوری هدف از عملیات آزاد سازی شهرک راس العین تحکیم مواضع ارتش سوریه در مناطق هم مرز با لبنان و کنترل بیش از پیش مرزهای سوریه جهت جلوگیری از ورود عناصر تروریستی بیان شده و برای تحقق این هدف نیروهای ارتش سوریه پس از محاصره گروه‌های مسلح در راس العین، تپه‌های اطراف این شهرک را تصرف کردند.

این درحالی است که مواضع گروه‌های تروریستی از روز گذشته زیر آتش توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شده است.

همچنین براساس جدیدترین خبرهای به دست آمده از راس العین گروه‌های تروریستی و عناصر مسلحی که در این شهرک سنگر گرفته بودند، چون شرایط را سخت یافته و ملاحظه کردند که توان مقابله با ارتش سوریه را ندارند، در حال فرار به سمت دو منطقه «رنکوس» و «عسال الورد» هستند، تا به این ترتیب سناریو سقوط یبرود بار دیگر برای گروه‌های تروریستی در راس العین تکرار شود.

از سوی دیگر گزارش‌های میدانی رسیده از مناطق عملیاتی القلمون تاکید می‌کند که عملیات ارتش سوریه در شهرک «راس المعره»، در غرب یبرود نیز با موفقیت همراه بوده و نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند، یک سوم این شهرک را تصرف و عناصر مسلح را از آن بیرون کنند.

همچنین درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سویه با عناصر تروریستی اطراف روستای «قسطل» و شهرک «الناصریه» در جنوب شرقی یبرود گزارش شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار