مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. فروردين 1393 - 18:28   |   کد مطلب: 11185
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله بر حق است و باطل سرانجام نابود خواهد شد، تاکید کرد تنها با مقاومت و سلاح می توان با خطر رژیم صهیونیستی مقابله کرد.
تنها با سلاح و مقاومت می توان با خطر اسرائیل مقابله کرد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم و به نقل از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم تصریح کرد دولت جدید پس از رنج طولانی تشکیل شد، اگر طرفها به حقایق و واقعیتها اعتراف می کردند، چه بسا این دولت یک سال پیش تشکیل می شد، اما برخی با خصومت ورزی و مانع تراشی در برابر تلاشها و تکیه بر بیگانگان، تشکیل دولت را تاخیر انداختند، اما اکنون دولت تشکیل شده است.

معاون دبیرکل حزب الله در سخنانی در جریان آغاز برنامه موسوم به"انا فی اسرتی" که از سوی شهرداری حاره حریک در بیروت برگزار می شود، اظهار داشت دولت جدید نتیجه تفاهم سیاسی است و باید از از فرصت تفاهم سیاسی برای تعمیم آن باهدف تفام درباره مسائل دیگر بهره برد به ویژه اینکه ما در وضعیتی قرار داریم که نمی توانیم نه بر تحولات منطقه ای و نه بین المللی حساب باز کنیم، امروز منطقه در حالت بی ثباتی قرار دارد و با بحرانهای طولانی روبرو است و حتی بحرانهای جدیدی را به وجود می آورد، بنابراین اگر لبنان را به بحرانها مرتبط کنیم، معنایش این است که به بحرانهای فعلی خود، بحرانهای دیگری را اضافه کرده ایم، اما گر برای تقویت تفاهم سیاسی موجود تلاش کنیم به ما برای پیمودن راه صحیح کمک می کند.

معاون سید حسن نصرالله افزود این تفاهم باید مبتنی بر پنج محور زیر باشد :

محور نخست : اینکه به وجود اختلاف نظر سیاسی درباره برخی مسائل اعتراف کنیم و درباره ساماندهی این اختلاف به تفاهم برسیم و گروهها به یکدیگر احترام بگذارند و نظرات و دیدگاههای خود را با احترام و اخلاق مداری و واقع گرایی بدون خدشه وارد کردن و اهانت به یکدیگر مورد نقد قرار دهیم بر اساس اینکه اختلاف، حق است و این کشور متعلق به همه است و هیچ کس نمی تواند دیگران را از بیان دیدگاهها و باورهایش منع کند.

محور دوم : مصلحت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان در این است که برخی مسائلی که برای مردم اهمیت دارد، حل و فصل شود، ما باید برای پیشبرد امور مردم و تسهیل آن تلاش کنیم و نباید از دولت به عنوان سکویی برای تحقق منافع گروهی به زیان کشور استفاده شود.

محور سوم : برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی و تصویب قانون پارلمانی عادلانه ای که حقوق همه طوایف و گروههای مختلف را در نظر بگیرد، تلاش کنیم که این امور سبب شکل گیری قدرت جدیدی می شود که اسباب اطمینان بخشی به مردم را فراهم می کند.

محور چهارم : باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که استراتژی دفاعی هنوز تصویب نشده است و چارچوبهایی برای بررسی این استراتژی وجود دارد، بنابراین تا هنگام تصویب آن، نیازی نیست که برخی نظر خود را درباره استراتژی طوری بیان کنند که گویی تصویب شده  است و آنگاه به هجمه رسانه ای و سیاسی علیه طرفهای دیگری که به نظرات و دیدگاههای آنها اعتقاد ندارند، بپردازند. ما درباره استراتژی دفاعی اختلاف نظر داریم که البته این مساله را می توان مورد بررسی قرار داد. باید برای رسیدن به نتیجه در این زمینه تلاش کنیم .

با واقعیت عملی به نام قدرت لبنان در مقاومت، ارتش و ملت قرار دارد، روبرو هستیم، باید این قدرت را حفظ کنیم و به آن احترام بگذاریم تا زمانی که راههای دیگری برای جایگزین این قدرت یا تصویب استراتژی دفاعی متفاوت از واقعیت موجود جستجو شود.

ما در مقابل خطر اسرائیل قرار داریم، چگونه باید با این خطرمقابله کنیم؟ آیا با حرف زدن یا از طریق سازمان ملل متحد یا شورای امنیت باید با آن مقابله کرد؟ هرگز، خطر اسرائیل برای لبنان و منطقه را تنها با سلاح و مقاومت باید دفع کرد و تجربه این مساله را اثبات کرده است و اگر مقاومت نبود، لبنان آزاد نمی شد و این حقایق را باید مورد توجه قرار داد و بر اساس آن عمل کنیم.

محور پنجم : اینکه لبنان را به بحرانهای منطقه ای مرتبط نکنیم، یعنی راه حلها را به راه حلهای منطقه ای ربط ندهیم، زیرا بحرانهای منطقه ای، طولانی است و هیچ کس نمی داند این بحرانها تا زمانی ادامه خواهد داشت. اینجا می خواهم نظر همه را به این نکته جلب کنم که همه ما در مقابل دو خطر بزرگ قرار داریم : خطر اسرائیل و خطر تکفیری. باید اولویت را به رویارویی با این دو خطر بدهیم. بنابراین باید برای مقابله با خطراسرائیلی و رسیدن به آزادی مناطق باقی مانده و حمایت از لبنان اقدام کنیم و همچنین با تروریسم تکفیری مقابله کرده و مانع گسترش آن شویم و از لبنان در مقابل آن حمایت و امنیت مردم را محافظت کنیم.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد همه لبنانی ها در این زمینه مسئولیت دارند، ما اطمینان داریم که صاحبان حق پیروز هستند و بنابراین هرگز از اینکه پیروزیهای پیاپی کسب کنیم، غافلگیر نمی شویم. باید ایمان داشته باشیم که در نهایت در تمام پرونده ها، پیروزی از آن ماست، زیرا ما بر حق هستیم و باطل هر چند پس از مدتی نابود و فانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار