مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. فروردين 1393 - 14:30   |   کد مطلب: 11232
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مبتنی بر دانش و نگاه به درون است.
اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش و نگاه درون‌زا است

 

به گزارش صدای دانشجو عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بنیان اقتصاد مقاومتی کاملاً علمی است یعنی با ابتکار و رویکرد علمی و پژوهشی شکل می‌گیرد و برخواسته از دیدگاه روشن و با فرمول علمی است.

وی ادامه داد: نقش شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های علمی و پژوهشی کشور در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ اقتصاد مقاومتی شعار و استراتژی بدون منبع علمی نیست که تصور شود قصد داریم با بستن کمربندها و شرایط انقباضی آن را پیاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نکته دوم رویکرد درون زا به اقتصاد ملی، کاهش وابستگی به اقتصاد خارج و تکیه بیشتر بر منابع طبیعی و انسانی درونی کشور است همچنین اصلاح ساختارهای اقتصادی و برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزاری مولفه مهم دیگری در بحث اقتصاد مقاومتی است.

فیاضی در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی میان اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی وجود دارد، گفت: اقتصاد ریاضتی شرایط اجباری است که گاهی باید به آن تن داد اما شرایط امروز ما شرایط اقتصاد ریاضتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مبتنی بر دانش و نگاه به درون است و اقتصاد ریاضتی در شرایط خاصی همچون جنگ و برای ملت‌هایی که بی دست و پا و بدون منابع هستند، اجرایی می‌شود نه ملتی که دارای منابع سرشار درونی است لذا اقتصاد مقاومتی در ایران جواب نمی‌دهد و مدنظر مقام معظم رهبری نیست.

انتهای‌پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار