مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. فروردين 1393 - 14:31   |   کد مطلب: 11233
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است، گفت: اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از حالت شعاری خارج شود.
زیربنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است

 

به گزارش صدای دانشجو شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص راه‌کارهای اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید کار اجرایی شود تا اینکه هرکدام از مراکز مدیریتی کشور در مورد آن صحبت کنند؛ البته هرکدام از این مراکز شروع به برنامه‌نویسی در این زمینه کرده‌اند ولی این مراکز باید جمع شوند و زیر یک چتر واحد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: نوشتن برنامه برای اجرای اقتصاد مقاومتی دردی را دوا نمی‌کند، باید این موضوع را به‌صورت اجرایی در بیاورند، به‌طور مثال در بخش بهداشت و درمان آنچه خیلی مهم محسوب می‌شود، این است که مراکز و کارخانجات تولید دارو تقویت و حمایت شوند چراکه بودجه زیادی از وزارت بهداشت صرف واردات دارو می‌شود به‌خصوص داروهای بیماران صعب‌العلاج و سرطانی؛ در بسیاری از مواقع نیز کارخانه‌ها این داروها را تولید کرده‌اند ولی باید از آنها حمایت شود که تولید انبوه داشته باشند و این یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: در تولید واکسن‌های پیشرفته باید به‌گونه‌ای عمل شود که ما مجبور به واردات این داروها از خارج از کشور نباشیم. ما زمانی واکسن را صادر می‌کردیم ولی در این دو تا سه سال متوجه شدیم که واکسن وارد می‌کنیم، این اتفاق باعث خروج ارز از کشور می‌شود؛ یعنی آن چیزی که باید در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید شود حمایت از تولید داخلی در هر زمینه‌ای است.

**اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از حالت شعاری خارج شود

میرگلوبیات در ادامه گفت: چند سال است که شعارهای سال در چارچوب مسائل اقتصادی است ولی چیزی که مشاهده نمی‌شود، اقتصاد است؛ اگر در این چند سال مسئولان بر اجرای صحیح شعارهای سال کار می‌کردند ما در شرایط تحریم دچار مشکلات عدیده نمی‌شدیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز اگر مراکز مدیریتی کشور بخواهند در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی شعار بدهند و تبلیغات کنند، فایده‌ای ندارد و باید بتوانند این سیاست‌ها را اجرایی کنند و باید از تولید داخلی حمایت کنند، به‌طور مثال ما در یک شهرک صنعتی حدود 1200 کارگاه و کارخانه داریم که مشکل پیدا کرده‌اند، باید از این‌ها حمایت شود و تسهیلات در اختیار کارخانه‌داران گذاشته شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است، اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور مراکزی وجود دارد که یک سال است دنبال سرمایه در گردش هستند ولی بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار آنها نمی‌گذارند. آن زمان چگونه می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم؟

میرگلوبیات گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی باید از شعار و تبلیغات خارج شود و اجزا و ارکان اقتصاد مقاومتی توسط مدیران توانمند، متخصص و سالم، نه مدیرانی که فقط کار تبلیغاتی‌ می‌کنند، پیاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که تغییرات مدیریتی در دولت جدید صورت گرفته است، مشاهده می‌شود که همه‌چیز در حد شعار است در صورتی که باید سیاست‌ها را عملیاتی کنند و به‌عقیده من می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر مسئولان مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذارند و براساس ضواط کار کنند می‌توانند مسیر را به‌گونه‌ای هدایت کنند که به تمام فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار