مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. فروردين 1393 - 11:29   |   کد مطلب: 11260
یکی از رهبران "جنبش الاحرار" بحرین؛
انقلاب بحرین به اشغالگری «سپر جزیره»‌ پایان می‌دهد
یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین با بیان اینکه ملت بحرین به انقلاب خود اعتقاد راسخ دارد، تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه بحرین، انقلابی را آغاز کرده است که تا تحقق همه مطالبات مردمی و پاکسازی کشور از اشغالگری «سپر جزیره» ادامه می‌یابد.
انقلاب بحرین به اشغالگری «سپر جزیره»‌ پایان می‌دهد

 

به گزارش صدای دانشجو "جعفر الحسابی" یکی از رهبران جنبش الاحرار بحرین در گفتگو با تسنیم با تاکید بر اینکه مذاکره و گفت‌وگو با آل خلیفه، دیگر سودی به حال ملت بحرین ندارد، خاطر نشان کرد: کار انقلاب بحرین از مذاکره و گفت‌وگو گذشته است و ملت بحرین با رژیمی که مردم را به قتل می‌رساند و رهبران مذهبی و سالخورده ملت را به زندان‌ها می‌افکند، هیچ گفت‌وگویی ندارد.

مشروح این گفت‌وگوی اختصاصی به شرح زیر است:

تسنیم: ملت بحرین وارد چهارمین سال از انقلاب خود شده است. به عنوان اولین سوال از آخرین رخدادها و تحولات بحرین برایمان بگویید؟

الحسابی: طی سه سالی که از آغاز انقلاب بحرین گذشته است، تظاهرات اعتراض‌آمیز ملت بی‌وقفه ادامه داشته و مردم طی همه تظاهرات‌ها با صراحت اعلام کرده‌اند که پرچم مبارزه با استبداد و استعمار را زمین نمی‌گذارند و انقلاب خود را تا دستیابی به پیروزی نهایی ادامه می‌دهند. مردم بحرین طی سه سال گذشته همواره با حضور در خیابان‌ها و سردادن شعارهای سرنگونی "آل‌ خلیفه"، به همه جهانیان اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر نیستند به زندگی در زیر سایه یک نظام استبدادی و برآمده از یک قدرت استعماری ادامه دهند.

تسنیم: آیا منظور شما این است که خاندان آل خلیفه دست نشانده یک قدرت استکباری هستند؟ ممکن است در این باره بیشتر توضیح دهید؟

الحسابی: سالیان درازی پیش از این، بحرین یکی از مستعمرات انگلیس بوده است و این کشور غربی زمانی که از بحرین خارج شد طی یک معاهده نظامی، قدرت این کشور را به خاندان آل خلیفه محول کرد. خاندان آل خلیفه طبق مفاده آن معاهده نظامی نسل اندر نسل بر بحرین فرمان راند‌ه‌اند. انگلیسی‌ها نیز طبق مفاد همان معاهده، تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا به هر شکل ممکن از سقوط خاندان آل خلیفه و آسیب رسیدن به منافع خود جلوگیری کنند. با وجود همه اینها، رژیم آل خلیفه از داشتن مشروعیت مردمی در بحرین ساقط شده و برای اینکه بتواند همچنان به حیات خود در این کشور ادامه دهد دست خود را به خون شمار بسیار زیادی از آحاد ملت آغشته کرده است؛ اما این رژیم دست‌نشانده باید بداند که مردم بحرین برای انقلاب خود خون‌های بسیاری داده‌اند و هیچ گاه از راهی که آغاز کرده‌اند، عقب‌نشینی نخواهند کرد.

تسنیم: با تداوم انقلاب ملت بحرین آیا تغییری در سیاست‌های یک بام و دو هوای جامعه بین‌الملل در قبال انقلاب این کشور پدید آمده است یا خیر؟

الحسابی: اتخاذ سیاست‌های یک بام و دو هوای جامعه بین‌الملل و به ویژه کشورهای آمریکا و انگلیس در قبال انقلاب ملت بحرین همچنان به قوت خود باقی است. این دو قدرت استکباری نه تنها راه مخالفت با انقلاب ملت بحرین را در پیش گرفته‌اند، بلکه با همه انقلاب‌های عربی و اسلامی در منطقه به مخالفت برخاسته و تا کنون به اشکال گوناگون تلاش کرده‌اند تا این انقلاب‌ها را به نفع خود مصادره کرده و یا نسبت به تغییر مسیر آنها اقدام کنند. البته ناگفته نماند که دست قدرت‌هایی مانند آمریکا و انگلیس در حوادث کشور بحرین بسیار فراتر از این حرف‌هاست. دخالت این کشورها در امور داخلی بحرین به قدری است که می‌توانیم از این دو قدرت استکباری به عنوان عوامل اصلی اوضاع بحرانی بحرین نام ببریم.

تسنیم: آیا برای اثبات ادعاهای خود دلایلی در اختیار دارید که نشان دهند این دو قدرت فرامنطقه‌ای در کشورهای منطقه‌ای و از جمله بحرین مشغول دخالت هستند؟

الحسابی: این قدرت‌های استکباری از محکوم کردن رژیم‌های مستبد منطقه خودداری می‌کنند و این مساله به خودی خود نوعی حمایت از این رژیم‌ها به شمار می‌رود. علاوه بر اینها، در مورد نوع دخالت کشورهای غربی در کشور بحرین می‌توان به امضای توافقنامه‌های نظامی مخفیانه از سوی این کشورها با رژیم منامه اشاره کرد که هر چند این موافقتنامه‌ها در اوایل در سکوت رسانه‌ای و بدون حضور رسانه‌ها منعقد می‌شدند؛ اما بعدها ابعاد رسانه‌ای پیدا کرده و اهداف و نیات اصلی کشورهای استکباری هویدا شدند. مشارکت کارشناسانی از آمریکا و انگلیس در سرکوب تظاهرات‌های مردمی در بحرین نیز یکی دیگر از موارد آشکار دخالت در امور داخلی بحرین است. از آغاز انقلاب بحرین تا کنون همواره کارشناسانی از "اسکاتلندیارد" انگلیس در کنار رژیم منامه حضور دارند و دادن مشاوره به خاندان آل خلیفه برای سرکوب انقلاب ملت بحرین را در پیش گرفته‌اند. فروش انواع و اقسام اسلحه و تجهیزات نظامی به رژیم منامه نیز از دیگر مواردی است که در کارنامه‌ اتخاذ مواضع کشورهای غربی در قبال انقلاب ملت بحرین به وضوح مشاهده می‌شود.

تسنیم: آل خلیفه از خرید این همه اسلحه و تجهیزات نظامی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

الحسابی: بیشترین تسلیحاتی که آل خلیفه از کشورهای غربی خریداری می‌کند در مواردی مانند گاز اشک‌آور و تفنگ‌های شکاری خلاصه می‌شود. نیروهای امنیتی رژیم منامه از این تسلیحات برای تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان و سرکوب تظاهرات‌های مردم استفاده می‌کنند تا به این وسیله ملت معترض و انقلابی بحرین را به خانه‌هایشان باز گردانند.

تسنیم: نقض قانون اساسی از سوی آل خلیفه یکی دیگر از مواردی است که ملت انقلابی بحرین به آن اعتراض دارد. لطفا در این باره نیز توضیحاتی ارائه بفرمایید.

الحسابی: اول اینکه باید بگویم قوانین وضع شده از سوی آل خلیفه، ارزشی ندارند. رژیم آل خلیفه از زمان به قدرت رسیدن بر بحرین، قوانین بسیاری را وضع کرده و از آغاز انقلاب بحرین تا کنون نیز چندین بار نسبت به نقض این قوانین اقدام کرده است. به عنوان مثال، در بخشی از این قوانین، برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز یکی از حقوق ملت بحرین معرفی شده است؛ حال آنکه رژیم منامه این قانون را از پایه و اساس نقض کرده و نسبت به سرکوب همه تظاهرات‌ها به شکل یکسان اقدام می‌کند. رژیم آل خلیفه، رژیمی است که حقوق مردم را محترم نمی‌شمارد و دستان خود را به خون ملت آغشته کرده است؛ از این رو، چنین نظامی به هیچ وجه شایسته اعتماد ملت نیست و دیر یا زود باید از میان برود.

تسنیم: با همه این اوصاف، آینده انقلاب بحرین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

الحسابی: آل خلیفه هر از گاهی مردم را به گفت‌وگو فرا می‌خواند؛ اما این رژیم باید بداند که کار انقلاب بحرین از مذاکره و گفت‌وگو گذشته است. ملت بحرین با رژیمی که مردم را می‌کشد و رهبران مذهبی سالخورده را به زندان‌ها می‌افکند، هیچ گفت‌وگویی ندارد. رژیم منامه، خواسته‌ها و مطالبات قانونی مردم را طائفه‌ای و گروهی می‌خواند و طی سه سال گذشته انواع و اقسام جنایت‌ها را در حق ملت مرتکب شده است؛ از این رو ملت بحرین اعتراض و انقلاب را حق خود می‌داند و به چیزی جز برقراری یک نظام دموکراتیک رضایت نمی‌دهد. مردم بحرین به انقلابی که آغاز کرده‌اند اعتقاد راسخ دارند و انقلاب خود را تا تحقق همه مطالبات مردمی و پایان بخشیدن به اشغالگری آل سعود و نیروهای موسوم به «سپر جزیره» ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار