مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1393 - 12:49   |   کد مطلب: 11268
قیمت فروش سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع از سوی دولت به شرکت های توزیع کننده آن با افزایش ۱۶.۷ درصدی از ۱۸۰ تومان در هر کیلو به ۲۱۰ تومان رسید که این افزایش قیمت در قیمت نهایی عرضه تأثیرگذار خواهد بود.
گاز مایع ۱۶.۷ درصد گران شد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، سیلندر 11 کیلویی گاز مایع که در شهرها و روستاهایی که هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نشده اند، منبع اصلی تأمین انرژی است در ابتدای تیرماه سال 92 با افزایش 20 درصدی از 5 هزار تومان به 6 هزار تا 6500 تومان رسید.

از ابتدای تیر ماه سال جاری تا امروز عرضه سیلندرهای گاز مایع با این نرخ انجام شده اما بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران در عرضه جدید سیلندرهای 11 کیلویی گاز مایع این نرخ بار دیگر افزایش می یابد.

داود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: تاکنون نرخ فروش گاز مایع (LPG) از سوی دولت به شرکت های توزیع 180 تومان به ازای هر کیلو بوده که از این پس با مصوبه هیئت وزیران این رقم با افزایش 30 تومانی به ازای هر کیلوگرم، به 210 تومان می رسد.

عربعلی در خصوص میزان افزایش نرخ نهایی توزیع هر سیلندر 11 کیلویی گاز مایع که به دست مردم می رسد، تصریح کرد: نرخ نهایی عرضه سیلندرهای گاز در هر استان متفاوت است که این تفاوت به دلیل نوع تأسیسات شرکت های توزیع، نحوه توزیع و شرایط آن استان است.

وی افزود: دولت این سیلندرهای گاز را به شرکت های توزیع در هر استان با نرخ مصوب می فروشد و این شرکت ها با نرخی که در آن استان برای توزیع نهایی می شود، این سیلندرهای گاز را به دست مردم خواهند رساند.

به نظر می رسد نرخ نهایی عرضه سیلندرهای 11 کیلویی گاز مایع از ابتدای سال جاری بین 16 تا 20 درصد افزایش یابد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بر اساس مصوبه هیئت وزیران (تصویب نامه شماره 399/ت 50150 ه مورخ 93.1.6 )، قیمت گاز مایع ( LPG ) به صورت سیلندر 11 کیلویی در ازای هر کیلو 2100 ریال و در سیلندرهای بیش از 11 کیلو و مخازن بالک هر کیلو 6500 ریال اعلام شد.

همچنین بر اساس این مصوبه، از ابتدای سال جاری قیمت هر لیتر نفت سفید حرارتی ویژه مصارف خانگی با کالا برگ 1500 ریال و قیمت هر لیتر نفت کوره سوخت حرارتی نیز 2500 ریال اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار