مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. فروردين 1393 - 12:58   |   کد مطلب: 11278
رهبر سابق جماعت اسلامی مصر با بیان اینکه مصر از زمان برکناری محمد مرسی تا کنون در اشغال ارتش قرار دارد، تصریح کرد: بعد از این اقدام ملت مصر انقلابی را آغاز کرده است که تا زمان آزادی این کشور از چنگال ارتش ادامه خواهد یافت.
مصر همچنان در اشغال ارتش است؛ انقلاب مصر کامل نشده است

 

به گزارش صدای دانشجو "اسامه رشدی"، رهبر سابق جماعت اسلامی مصر در گفت‌وگو با  تسنیم با تاکید بر اینکه ملت مصر هیچ‌گاه نمی‌تواند در زیر سایه یک نظام برآمده از توطئه و کودتا بسر ببرد، خاطر نشان کرد: چندین ماه از آغاز انقلاب ملت مصر علیه کودتاچیان ارتش می‌گذرد و این انقلاب تا زمان برچیده شدن کودتا در مصر به قوت خود باقی می‌ماند.

هدف نهایی ارتش مصر؛ راه‌اندازی دیکتاتوری نظامی

وی هدف نهایی ارتش مصر را راه‌اندازی یک دیکتاتوری نظامی در این کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات ارتش مصر در کنار زدن مرسی از راس قدرت این کشور، نامی به جز کودتا ندارد و همه اینها به معنای تلاش برای کنار زدن دموکراسی و خاموش کردن روندی است که ملت مصر در 25 ژانویه سال 2011 آغاز کرده بود.

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر، آغاز کودتای نظامی در مصر را آغاز موج جدیدی از ناآرامی و بی‌ثباتی در این کشور خواند و تاکید کرد: تا زمانی که ارتش بخواهد مشروعیت و دموکراسی را از مردم بگیرد و همچنان بر همه بخش‌های مصر فرمان براند، این کشور و مردمانش روی ثبات و آرامش را به خود نخواهند دید.

اراده ملت مصر بالاتر از اراده کودتاچیان

رشدی با توضیح اینکه اراده ملت مصر بالاتر از اراده کودتاچیان این کشور است، اظهار داشت: کودتاچیان مصر، دیکتاتورانی بیش نیستند و با عزم و اراده پولادین ملت مصر، سرنوشتی مانند سایر دیکتاتوران را تجربه خواهند کرد و این به معنای برتری اراده مردمی بر سایر اراده‌های بشری است.

دوران مرسی؛ مردم‌سالارترین دوران تاریخ مصر

وی با اشاره به اینکه دوران ریاست جمهوی محمد مرسی یکی از مردم‌سالارترین دوران‌های تاریخ کشور مصر بوده است، توضیح داد: از زمانی که مرسی در راس قدرت این کشور قرار گرفت، روند مسالمت‌آمیزی را در پیش گرفت که به تهیه نقشه راه و برگزاری انتخابات منجر شد و اینها مواردی است که مصر تا پیش از آن به خود ندیده بود.

سرقت دموکراسی از مردم مصر

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر، اقدام ارتش این کشور در کنار زدن مرسی را سرقت دموکراسی از مردم این کشور توصیف کرد و گفت: در شرایطی که ارتش اهرم همه امور کشور را در دست گرفته است از همه انقلابیون مصری انتظار می‌رود از انجام هرگونه اقدامی که به تواناتر شدن حکومت فاشیست‌ها و کودتاچیان منجر شود خودداری ورزند.

رشدی از ادامه حکومت کودتاچیان بر مصر به مثابه از بین رفتن کمترین آزادی‌ها برای مردم این کشور یاد کرد و گفت: یقین بدانید تا زمانی که دیکتاتوری نظامی بخواهد بر مصر فرمانروایی کند، سرکوب و تروریسم بر سراسر این کشور سایه خواهد افکند.

وی با تاکید بر اینکه سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه مرسی به عنوان رئیس جمهور این کشور از نخستین روزهای انتخاب وی آغاز شده بود، خاطر نشان کرد: مرسی با انتخاب و همراهی ملت مسیری را آغاز کرده بود که با توطئه و کودتای "عبدالفتاح السیسی"، فرمانده ارتش این کشور و گروگان گرفتن محمد مرسی در تاریخ سوم ژوئیه ناکام باقی ماند.

جلسات نمایشی محاکمه مرسی

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر، برگزاری جلسات محاکمه مرسی را نمایشی خواند و تصریح کرد: تا زمانی که مرسی آزادانه در این دادگاه‌ها حاضر نشود و خانواده و وکلای مدافعش به وی دسترسی نداشته باشند هیچ یک از دادگاه‌ها و محاکمه‌های برگزار شده وجهه قانونی نخواهند داشت.

رشدی، بار دیگر نظامیان را عاملان اصلی ناامنی و بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی در مصر خواند و تاکید کرد: تا زمانی که کودتاچیان بخواهند با زور و سوار بر تانک‌ها بر مردم فرمانروایی کنند اوضاع کشور مصر نه تنها سر و سامان نمی‌یابد، بلکه روز به روز بر شدت نابسامانی‌ها افزوده خواهد شد.

هشدار نسبت به آسیب دیدن مرسی

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به وارد شدن هرگونه آسیب به محمد مرسی هشدار داد و گفت: در صورتی که آسیبی به رئیس جمهور منتخب ملت مصر وارد شود، کودتاچیان وارد تونل تاریکی خواهند شد که بیرون آمدن از آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

هذیان‌های فرمانده کودتا در مصر

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر، درباره مواضع و سیاست‌های"عبدالفتاح السیسی" گفت: این فرد به عنوان فرمانده کودتا در مصر، سخنان متناقضی می‌گوید؛ درست مانند شخصی که به اسکیزوفرنی و هذیان‌گویی دچار شده باشد.

بمباران مردم سینا با هواپیماهای جنگی

رشدی با اشاره به سخنان السیسی مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی مصر برای مبارزه در صحرای سینا حضور پیدا نکرده‌اند، توضیح داد: این سخنان السیسی در حالی بیان می‌شود که صحرای سینا به یک مکان امنیتی تبدیل شده و برای مبارزه علیه مردم این منطقه از هواپیماهای جنگی استفاده می‌شود.

ملت قانون اساسی کودتاچیان را نمی‌خواهد

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه ما در مقابل یک کودتای نظامی قرار گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: اخیرا جماعت کودتاچیان مفاهیم جدیدی را تحت عنوان قانون اساسی تدارک دیده و به خورد ملت مصر داده‌اند که از نظر اکثریت ملت این کشور باطل و مردود شمرده شده است.

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر با بیان اینکه قانون اساسی کودتاچیان، قانون اساسی کمیته منتخب ملت را از پایه و اساس نادیده گرفته است، تصریح کرد: ملت مصر خواهان اجرای قانونی است که در ماه دسامبر 2012 و در یک همه پرسی شفاف به تایید آحاد ملت مصر رسیده است.

ضرورت بررسی جنایات کودتاچیان در مصر

رشدی در ادامه از عدم پوشش خبری وقایع صحرای سینا و مناطق دیگر این کشور و رفتار خشونت آمیز نظامیان با اعضاء و هواداران اخوان المسلمین زبان به انتقاد گشود و اضافه کرد: کشتار زنان و کودکان مصری بسیار تامل برانگیز بوده و نیازمند تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای مستندسازی این جنایت‌هاست.

وحدت؛ تنها راه پیروزی ملت مصر

وی بر ضرورت همبستگی هر چه بیشتر آحاد ملت مصر تاکید کرد و گفت: ملت مصر تنها در سایه وحدت و همدلی می‌تواند در برابر دیکتاتوری نظامی حاکم بر این کشور غلبه پیدا کرده و بار دیگر دموکراسی و انتخابات را به این کشور بازگرداند.

انقلاب تا بازگشت دموکراسی

رهبر سابق جماعت اسلامی مصر در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب ملت مصر علیه کودتاچیان همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ملت مصر همچنان روزانه چندین شهید را تقدیم انقلاب خود می‌کند و این روند را تا زمان رهایی از دیکتاتوری کودتاچیان و بازگشت دموکراسی و آزادی به این کشور ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار