مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1393 - 15:18   |   کد مطلب: 11316
در نشست خبری کاروان بین‌المللی زائران صلح سوریه مطرح شد
مادر مریم اگنس: جامعه ایران به حقیقت موجود در سوریه نزدیک‌تر است
مادر مریم اگنس، فعال صلح‌طلب در نشست خبری کاروان زائران صلح سوریه گفت: دوستان ما در ایران بسیار می‌توانند به تحقق صلح در سوریه کمک کنند، برای اینکه آن‌ها به حقیقت نزدیک‌ترند.
مادر مریم اگنس: جامعه ایران به حقیقت موجود در سوریه نزدیک‌تر است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، در نشست خبری کاروان بین المللی زائران صلح سوریه مادام مگوایر برنده جایزه صلح نوبل در سال 1976 گفت: بسیار از این موضوع که در ایران حضور داشته و قصد داریم که همراه با دوستان ما در ایران به سوریه سفر کرده به‌سراغ مردم سوریه برویم خوشحال هستم.

وی افزود: وقتی عضوی از خانواده آسیب می‌بیند وظیفه دیگر اعضای آن خانواده است که با آنها باشند و به آنها کمک کنند. قصد داریم تا به سوریه برویم که بتوانیم زجرهایی که آنها کشیده و مشکلاتی که آنها تحمل کرده‌اند را ببینیم. سال گذشته به‌همراه یک گروه بین‌المللی به لبنان و سوریه رفتیم و تعداد زیادی از مردم سوریه را دیده از زجرهای آنها شوکه شدیم.

مگوایر تصریح کرد: ما در میان جنگ حال حاضر در سوریه شاهد هستیم که کودکان بسیاری کشته شده و آوارگی می‌کشند و آن چیزی است که در سوریه اتفاق می‌افتد و قلب ما را درد می‌آورد. ما باید این اتفاقات را به اطلاع مردم دنیا برسانیم. آن‌چیزی که در سوریه در جریان است خشونتی است که از سوی برخی افراد شاهد آن هستیم. اعتقاد داریم صحبت کردن، مذاکره کردن و گفت‌وگو تنها راه تحقق صلح در سوریه است.

برنده جایزه صلح نوبل افزود: ما گروه‌های مختلف مسلح زیادی را در سوریه می‌بینیم که علیه مردم آنجا اقدام می‌کنند اما اکنون این مردم سوریه هستند که مشکلات خود را حل می‌کنند و این حق مردم سوریه است که بدون هرگونه دخالت خارجی و هرگونه فشار از خارج، مشکلات خود را حل کنند.

مگوایر با اشاره به ضرورت حذف تحریم‌ها ضد مردم سوریه گفت: باید تحریم‌ها برضد سوریه برداشته شود، دنیا از جنگ و خشونت خسته شده است، مردم دنیا به‌دنبال صلح هستند. ما به‌عنوان زنان این دنیا و به‌خاطر نسل آینده کودکانمان از بمب‌ها، تیرها و تکنیک‌های جنگی متنفریم و باید با آنها مقابله کنیم تا بتوانیم صلح را در جهان بسازیم.

این فعال صلح در کشور انگلیس در پاسخ به سؤال خبرنگاری که نحوه توقف خشونت‌ها را پرسیده بود، گفت: وقتی یک کودک جان می‌دهد مهم نیست که چه‌کسی آن را کشته است، پس باید نظامی‌گری متوقف شود و این اتفاق باید از طریق مذاکره و مصالحه دو طرف حل شود.

مگوایر با تأکید بر اینکه صلح در فطرت انسان‌ها وجود دارد، گفت: صلح در قلب ماست و از ما شروع می‌شود، حتی صلح از خانواده‌ها، مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها شروع می‌شود و این نیاز ماست که ما بتوانیم دوستی را در دنیا بسازیم. اما این موضوع بسیار سخت است ولی با توجه به حضور افرادی مانند این جمع و گروه‌های دیگر ما می‌توانیم که این صلح را محقق کنیم.

پدر دیوید اسمیت کشیش و فعال صلح‌طلب از کشور استرالیا در سخنانی کوتاه گفت: این اعتقاد که باید صلح در کشور سوریه به وجود بیاید باید بین تمامی شیخ‌ها و همه مذهبیون شکل گیرد، چرا که مردم سوریه توانمند هستند و می‌توانند بدون دخالت خارجی مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: اگر همه کشورهایی که مقابل مردم سوریه قرار گرفته‌اند تهاجمات خود را قطع کنند امیدوار هستیم که این هدف تحقق پیدا کند.

مادر مریم اگنس: فریب رسانه‌ها درباره سوریه قابل کتمان نیست

مادر مریم اگنس نماینده جریان مصالحه در سوریه در نشست خبری کاروان بین‌المللی زائران صلح سوریه گفت: هدف ما این است که کاری برای صلح امروز در سوریه انجام دهیم. اکنون رسانه‌ها چیزهایی را به جامعه نشان می‌دهند که درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها اتفاقات اساسی کشور سوریه را پنهان می‌کنند، گفت: ما امروز شاهد فریب رسانه‌ها در کشور سوریه هستیم  و ما امروز می‌دانیم امروز چه اتفاقی در حال افتادن است و دخالت نیروهای خارجی مخفی نیست.

وی افزود: ما برای اینکه بخواهیم به واقعیت برسیم باید از امکانات مختلفی استفاده کنیم، برای مثال دوستان ما در ایران بسیار می‌توانند به این موضوع کمک کنند، برای اینکه آن‌ها به حقیقت نزدیک‌ترند.

اگنس با اشاره به اینکه 9 میلیون از مردم سوریه در وضعیت نامناسبی قرار دارند، گفت: ما قصد داریم که به مردم سوریه کمک کنیم، چرا که آن‌ها حتی در بعضی از مواقع چیزی برای خوردن هم ندارند. ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم این پیام را به جامعه ایران برسانیم تا بتوانیم کمک‌هایی را برای مردم سوریه جمع‌آوری کنیم.

نماینده جریان مصالحه در سوریه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ریشه حضور تکفیری‌ها در کشور سوریه گفت: جریان تکفیری کاریکاتوری از اسلام واقعی است و این کاریکاتور خود را به‌جای اسلام واقعی نشان می‌دهد. این جریان‌های تکفیری گروه‌های نظامی هستند که برای تخریب یک سرزمین به وجود آمدند.

وی تصریح کرد: این جریان به‌دنبال این است که از مذهب و دین برای پوشش استفاده کند. همچنین این جریان به‌دنبال ایجاد جنگی مذهبی بین طیف‌های مختلف در سوریه است.

مادر مریم اگنس از فعالان صلح‌طلب در دفاع از مردم سوریه است که چندی پیش فعالیت‌های او از سوی بی‌بی‌سی مورد تمسخر قرار گرفته بود.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار