مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مرداد 1391 - 20:11   |   کد مطلب: 1143
با طلاهاي سوريان و نوروزي به دست آمد؛
بهترين نتيجه المپيکي کشتي پس از انقلاب
با 2 طلايي که حميد سوريان و اميد نوروزي در المپيک لندن کسب کردند، بهترين نتيجه کشتي ايران در المپيک‌هاي پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي به دست آمد.
بهترين نتيجه المپيکي کشتي پس از انقلاب

اميد نوروزي کشتي‌گير تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان با پيروزي در ديدار فينال وزن 60 کيلوگرم رقابت‌هاي کشتي فرنگي المپيک 2012 لندن افتخاري ديگر براي کشتي ايران کسب کرد و کاروان ورزشي کشورمان را صاحب دومين مدال طلا کرد.

اين دومين مدال طلاي کشتي فرنگي ايران در المپيک 2012 لندن است. روز گذشته نيز حميد سوريان، نابغه کشتي فرنگي ايران در وزن 55 کيلوگرم صاحب مدال طلا شده بود تا شاگردان محمد بنا، بهترين مربي کشتي فرنگي جهان نتيجه‌اي تاريخي را رقم بزنند و اقتدار و بزرگي خود را به رخ جهانيان بکشانند.

به اين ترتيب با کسب اين مدال طلا، بهترين نتيجه کشتي ايران در المپيک‌ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي به‌دست آمد تا ورزش اول کشور بار ديگر شايستگي و بزرگي خود را ثابت کند.

پيش از اين بهترين نتيجه تاريخ کشتي بعد از انقلاب مربوط به المپيک 1996 آتلانتا بود که کشتي آزاد 3 مدال طلا، نقره و برنز توسط رسول خادم، عباس جديدي و اميررضا خادم کسب کرده بود.

بهترين نتيجه تاريخ کشتي ايران در المپيک در مسابقات سال 1956 ملبورن رقم خورد که امام علي حبيبي و غلامرضا تختي دو مدال طلا و محمدعلي خجسته پور و مهدي يعقوبي دو مدال نقره به دست آوردند.

فردا در روز پاياني اين رقابت‌ها سعيد عبدولي در وزن 66 کيلوگرم و قاسم رضايي در وزن 96 کيلوگرم به مصاف رقباي خود مي‌روند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار