به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 17. مرداد 1391 - 11:58   |   کد مطلب: 1178
استاندار قم در دیدار با آیت الله یزدی:
باید برنامه روشنی برای تقویت جایگاه جهانی قم تدوین کرد
استاندار قم در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ویژگیهای بی بدیل قم به عنوان یکی از کانونهای اثرگذار و مورد توجه جهان تشیع، گفت: برنامه ریزی عادی به مثابه سایر مناطق برای قم، تکافوی نیازها و ظرفیت های آن نبوده و باید برنامه روشنی در این بخش و تقویت بعد جهانی قم تدوین کرد.
 باید برنامه روشنی برای تقویت جایگاه جهانی قم تدوین کرد

پیریایی استاندار قم با آیت الله محمد یزدی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش صدای دانشجو، کرم رضا پیریایی در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های خود برای توسعه و عمران قم، اظهار کرد: در سال های اخیر با عنایت مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت و مجلس به قم، شاهد اجرای طرح های بزرگ عمرانی و تحولی بزرگ در عرصه های مختلف عمران و آبادانی استان هستیم.
وی با اشاره به ویژگیهای بی بدیل قم به عنوان یکی از کانونهای اثرگذار و مورد توجه جهان تشیع، افزود: برنامه ریزی عادی به مثابه سایر مناطق برای قم، تکافوی نیازها و ظرفیت های آن نبوده و باید برنامه روشنی در این بخش و تقویت بعد جهانی قم تدوین کرد.
استاندار قم با بیان این که قم از حیث جمعیتی یک کلانشهر به شمار می‌رود اما از جهات فرهنگی و بعد تاثیرگذاری آن، یک جهانشهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: با وفاق و همدلی وهمت بلند می توان قم را به جایگاه اصلی خود رساند و این بزرگترین و بهترین عبادتی است که در لباس خدمت به این شهر مقدس می‌توان انجام داد.
پیریایی ادامه داد: قم تجلی همه ارزش‌ها و مرکز نشر علوم و معارف ناب اسلامی است و فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبنی بر خدمت به قم خدمت به آبروی نظام و کشور است، بیانگر اهمیت، ارزش و جایگاه رفیع این خطه مقدس است.
وی سلسله جلیله روحانیت را سرمایه معنوی ارزشمند و عامل حفظ و بقاء اسلام در طول تاریخ دانست و گفت: نوع نگاه علما و مراجع عظام تقلید به مسائل درس آموز و جهت دهنده بوده و می بایست این رهنمودها را در مدیریت اجرایی بکار گرفت.

استاندار قم تدوین آمایش سرزمین را یکی از اولویت های اجرایی استان برشمرد و افزود: بر اساس این سند وضع موجود و ظرفیت های استان شناسایی و برنامه ریزی منطبق بر واقعیت و به دور از شعار برای بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

در این دیدار آیت الله یزدی نیز با اشاره به جایگاه قم در عرصه های ملی و جهانی اظهار کرد: در طول تاریخ، وجود مضجع شریف دخت امام موسی کاظم(ع) در قم، شکوه و آبروی ویژه ای به این سرزمین مقدس داده است.
وی افزود: اگر چه قم در زمینه های مختلف علمی، دانشگاهی، صنعتی، کشاورزی و.. از مزیت های خوبی برخوردار است، اما شان و جایگاه ممتاز قم، نشات گرفته از وجود پر خیر و برکت آن بزرگوار، مسجد مقدس جمکران ، امامزادگان متبرکه و مراجع عظام و بزرگان دین می باشد.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برنامه ریزی ها برای قم باید با محوریت بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد، گفت: قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی، پایگاه مراجع معظم تقلید و مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع محسوب شده و برنامه ریزی های اجرایی برای توسعه و عمران آن نیز باید متناسب با چنین جایگاهی باشد.
آیت الله یزدی با اشاره به زائر پذیری قم در ایام مختلف سال و مناسبت های خاص نظیر نیمه شعبان، بر لزوم تدبیر و اهتمام جدی در جهت تامین زیرساخت های خدماتی رفاهی و تسهیل زمینه های خدمات رسانی شایسته به زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها تاکید کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن ضمن تقدیر از مجموعه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه و عمران قم، برای مسولان استان، آرزوی توفیق کرد.

دیدار رئیس مچلس سنای پاکستان با پیریایی استاندار قم

رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان با پیریایی استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.
کرم رضا پیریایی در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات فراوان بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهار کرد: این دو کشور علاوه بر مرز جغرافیایی، در بسیاری از زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیز مشترک می باشند.
وی به روابط تاریخی بین پاکستان و ایران اشاره و تصریح کرد: این روابط در دروه های مختلف همواره یک رابطه خوب و از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است.
استاندار قم با اشاره به رویکرد دولت در توسعه و تقویت روابط استانی با استان های کشورهای همجوار خاطر نشان کرد: در قالب این رویکرد، همکاری های خوبی بین قم با کشورهای هدف از جمله پاکستان صورت گرفته است.
پیریایی به زمینه های مناسب توسعه روابط قم با پاکستان اشاره و بیان داشت: آماده توسعه روابط قم با پاکستان در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های فرهنگی هستیم.
وی به سفر زیارتی شیعیان پاکستانی به قم اشاره و تصریح کرد: در طول سال شهر مقدس قم میزبان خیل عظیمی از شیعیان پاکستانی است که به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی به این شهر سفر می کنند.
استاندار قم به دیگر زمینه های توسعه روابط قم با پاکستان اشاره و گفت: علاوه برمراوده های فرهنگی، در زمینه توسعه فعالیت های تجاری، اقتصادی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی آماده همکاری می باشیم.
پیریایی با بیان این که این سفر مقدمه گسترش روابط بین قم با پاکستان خواهد بود، معاونین برنامه ریزی و سیاسی امنیتی استانداری را را مامور بررسی زمینه های مشترک همکاری و تحقق این همکاری ها کرد.
سید نیر حسین بخاری رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به پیوند دیرینه مردم ایران و پاکستان در عین همسایگی دو کشور، خاطرنشان کرد: پاکستان و مردم آن همواره احترام ویژه‌ای برای مردم و رهبری ایران قائل بوده‌اند.
وی با بیان اینکه مردم پاکستان قم را یک مرکز الهام بخش و منطقه علمی و مذهبی می‌دانند، تصریح کرد: تقویت ارتباط دو کشور خصوصا بین استان‌ها، به نفع دو کشور است.
رئیس مجلس سنای پاکستان ایران را دارای جایگاه رفیعی در منطقه دانست و افزود: ما معتقدیم بدون همراهی جمهوری اسلامی ایران هیچ پیشرفتی در منطقه میسر نخواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار