به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 18. خرداد 1393 - 19:31   |   کد مطلب: 12310
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورسیه اکثریت 3هزار دانشجو قانونی انجام شده است، گفت: مسئولان وزارت علوم به این موضوع اذعان دارند.
بورسیه اکثریت 3هزار دانشجو قانونی بوده/اذعان مسئولان وزارت علوم به قانونی بودن بورسیه‌ها

به گزارش صدای دانشجو قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: یکی از مباحثی که در دو سه هفته اخیر در رسانه‌ها مطرح شد موضوع بورسیه غیرقانونی 3هزار دانشجو بود.

وی  اضافه کرد: کمیسیون آموزش مجلس بنا بر وظیفه ذاتی خود با دعوت از مسئولان قبلی (آقایان ملاباشی و مسلمی) و مسئولین فعلی (آقای صدیقی)، سازمان امور دانشجویان موضوع را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبق بررسی‌های اعضاء و استماع نظرات مسئولان اکثریت 3هزار دانشجو مشکل خاصی نداشته و طبق قانون بورسیه شده‌اند، گفت: ظاهراً مشخص شد برخی دعواها و اختلافات به دلیل اختلاف حقوقی بر سر تفسیر آئین‌نامه‌‌ها به وجود آمد است.

جعفری با بیان اینکه اکثریت 3هزار دانشجو طبق قانون بورسیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر موردی هم باشد جزئی است و در صورت احراز تخلف با آنها برخورد خواهد شد اما در مجموع می‌توان گفت بورسیه اکثریت سه هزار دانشجو قانونی انجام شده است.

وی با اعلام برگزاری جلسه تکمیلی به منظور بررسی بیشتر بورسیه سه هزار دانشجو خاطرنشان کرد: در جلسه تکمیلی اگر موردی غیرقانونی صورت گرفته باشد مشخص و برخورد انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر این نکته تأکید کرد که مسئولین فعلی وزارت علوم به عدم غیرقانونی بودن بورسیه سه هزار دانشجو اذعان داشتند.

جعفری همچنین از لزوم رعایت اخلاق توسط همگان سخن گفت و تأکید کرد که رسانه‌ها بایستی در انتشار اخبار دقت بیشتری به خرج داده و مباحث حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت کنند.

 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930318001275#sthash.mV1dD46D.dpuf

دیدگاه شما

آخرین اخبار