مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. خرداد 1393 - 10:22   |   کد مطلب: 12361
ماه‌ها از فارغ‌التحصیلی دانشجویان موسسه غیرانتفاعی معصومیه قم می‌گذرد، این موسسه منحل شده است و فارغ التحصیلان آن همچنان بدون مدرک هستند، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌گوید: دانشجویان به بازرسی وزارت علوم مراجعه کنند.
سرگردانی فارغ‌التحصیلان و عدم پاسخگویی مسئولان/آهون‌منش: دانشجویان به بازرسی وزارت علوم مراجعه کنند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، ماه‌ها از فارغ‌التحصیلی دانشجویان موسسه غیرانتفاعی معصومیه قم می‌گذرد، این موسسه منحل شده است و فارغ التحصیلان آن همچنان بدون مدرک هستند.

برخی از دانشجویان موسسه غیرانتفاعی معصومیه قم اعلام کردند که این موسسه تا سال 86 در دفترچه کنکور یکی از گزینه‌هایی بود که دانشجویان می‌توانستند برای تحصیل آنجا را انتخاب کنند اما در سال 88 این موسسه به یکباره تعطیل شد و دانشجویان آن نیز هیچ محل مشخصی برای رسیدگی کامل به شکایات و استیفای حق خویش نداشتند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اقدام خاصی برای انتقال دانشجویان مشغول در این دانشگاه به دانشگاه‌های دیگر کشور انجام نداد و دانشجویان با تلاش‌ و رفت و آمدهای بسیار به وزارت علوم توانستند نامه‌ پذیرش در دانشگاه آزاد و سپس دانشگاه سراسری قم را بدست بیاورند.

اما این پایان داستان نبود و هر ترم در فصل امتحانات دانشجویان با مشکلات فراوانی برای ترم آینده و تمدید حکم میهمانی مواجه بودند.

عدم امنیت تحصیلی برای دانشجویانی که از بی برنامگی‌های وزارت علوم لطمه خورده بودند سبب شده بود دانشجویان هیچ تضمینی برای ادامه تحصیل در ترم آینده خود نداشته باشند و این خود موجبات فشار روانی، پایین آمدن نمرات و بعضا مشروطیت برای دانشجویان به همراه داشت که در نهایت جذبشان برای ترم‌های آینده را با مشکلی دو چندان روبرو می‌کرد.

پس از گذشت 5 سال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در پی کسب مدرک هستند ولی دانشگاه قم مدعی است که این دانشجویان تنها میهمانان ترمی این دانشگاه بوده و پذیرفته شده تحصیلی آنها نیستند و مدرک تحصیلی دانشگاه قم نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد.

از سوی دیگر موسسه غیرانتفاعی معصومیه قم نیز امروز وجود خارجی ندارد تا این دانشجویان به آنجا رجوع کرده و مدرک 4 تا 5 سال تحصیل خود را دریافت کنند.

این دانشجویان به خبرگزاری فارس اعلام کردند که حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را از دست داده‌اند و برخی از آنان باید به خدمت سربازی اعزام شوند اما به دلیل عدم صدور مدارک مجبور هستند خود را نیروهای دیپلمه معرفی کنند که در این صورت به علت غیبت اضافه خدمت خواهند داشت.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با ارائه توضیحاتی در رابطه با مشکل این دانشجویان گفت: زمانی که یک موسسه منحل می‌شود وزارت علوم تیمی برای بررسی پرونده دانشجویان تشکیل می‌دهد و مسائل مربوط به مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: موسسه غیرانتفاعی معصومیه قم به دلیل اختلاف بین اعضای هیات موسس منحل شد و دانشجویان نیز باید برای دریافت مدرک خود به بخش بازرسی وزارت علوم مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار