مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. تير 1393 - 19:24   |   کد مطلب: 12794
سخنگوی دولت در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شده است گفت: قیمت‌های جدید خودرو برای دولت پذیرفتنی نیست.
قیمت‌های جدید خودرو برای دولت پذیرفتنی نیست/ ابوطالبی همچنان نماینده ایران در سازمان ملل

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان نظام، گفت: بعد از حمایت قاطع رهبری، دولت در جلسه امروز عزم قوی خود را برای پیگیری رهنمودهای ایشان به‌ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفیت‌های داخلی برای خروج از رکود اعلام کرد.

وی اظهار داشت: فعال شدن صنایع کوچک در کشور برای 81 هزار واحد تولیدی با پیشنهاد 10 هزار میلیارد تسهیلات مطرح شد.

سخنگوی دولت به خروج از رکود اشاره کرد و در خصوص پیامی که می‌تواند داشته باشد، گفت: پیام آن به کشور‌های مذاکره کننده است تا بدانند ایران می‌تواند با توانایی‌های داخلی خود همچون گذشته مسیر پیشرفت را طی کند.

نوبخت در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شده است، توضیح داد: دولت با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است، البته با توجه به اینکه صنعت خودرو از تحریم خارج شده و ارز مبادله‌ای به خودروسازان تعلق گرفته ما انتظار شنیدن خبر افزایش کیفیت خودروها و نه افزایش قیمت را داشتیم.

وی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند که بازار قیمت را تعیین می‌کند، افزود: پس بگذارند ما هم خودروهای ارزان‌قیمت و باکیفیت را وارد کنیم و بگذاریم بازار قیمت‌ها را تعیین کند. البته این قیمت‌ها برای دولت پذیرفتنی نیست و قرار شد قیمت‌ خودروها مجدداً بررسی شود.

*ابوطالبی همچنان نماینده معرفی‌شده از سوی دولت برای حضور در سازمان ملل است

نوبخت در پاسخ به سؤالی پیرامون انتخاب نماینده جدید از سوی دولت برای سازمان ملل متحد و اینکه قرار است حمید ابوطالبی تغییر کند، پاسخ داد: ابوطالبی همچنان نماینده معرفی شده از سوی دولت برای حضور در سازمان ملل است و ما امیدواریم پیگیری‌های دولت در زمینه اقدام‌های غیرمنطقی و غیرحقوقی دولت آمریکا اثربخش باشد.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس و نحوه عملکرد وی در این وزارتخانه، گفت: انتظار ما این است که نمایندگان نظارت قانونی خود را انجام دهند و وزیر محترم علوم آنچه تشخیص می‌دهد برای کشور لازم است، انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: کار شناسایی افراد نیازمند به یارانه‌ها با استفاده از 40 پایگاه اطلاعاتی آغاز شده و تعدادی از افراد نیازمند شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به حذف افراد پردرآمد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تأکید کرد: من بارها گفته‌ام که ما وظایف قانونی داریم که طی آن یارانه را به افراد متقاضی و نیازمند بدهیم، اما وقتی بیش از 70 میلیون نفر در یک برهه زمانی کوتاه ثبت‌نام می‌کنند و خودشان را متقاضی نیازمند اعلام می‌کنند برای راستی‌آزمایی این مطلب با حفظ احترام و کرامت مردم که ما آن را درست می‌دانیم و معتقدیم باید شفافیت بیشتری داشته باشیم تا آنهایی که نیازمند هستند در این رابطه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان "ما از همان ابتدا کار خود را در جهت استفاده از اطلاعات بیش از 40 پایگاه اطلاعاتی کشور آغاز کرده‌ایم" اضافه کرد: هم‌اکنون تعدادی شناسایی شدند که برخی از آنها می‌توانند در پرداخت یارانه‌های آینده مورد توجه قرار بگیرند.

سخنگوی دولت گفت: ما موضوعی را استدعا کردیم که هیچ‌گاه مورد پذیرش قرار نگرفت و آن اینکه اجازه دهیم این موضوع در فرآیند اجرای مرحله دوم همچنان انجام شود؛ چرا که ما خودمان کار بزرگی را در عرصه درمان آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون مسئله طرح تحول سلامت را انجام می‌دهیم که مخارجی برای دولت دارد و نیازمند منابع یارانه‌ای هستیم.

نوبخت تصریح کرد: دولت یازده هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی خود را در جهت اجرای قانون هدفمندی کردن یارانه‌ها استفاده می‌کند، ما دنبال این نیستیم که یارانه‌ها را حتی از افرادی که به‌عنوان افراد پردرآمد از آن‌ها یاد می‌شود حذف کنیم.

وی با بیان اینکه این نوع اطلاع‌رسانی‌های مستمر موجب نوعی استرس و نگرانی در اقشار کم‌درآمد می‌شود، خاطرنشان کرد: ما این موضوع را عنوان کرده‌ایم که این سؤال را همواره از ما نداشته باشید و اجازه دهید که جامعه آرامش داشته باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا امتیازات خاص برای کسانی که در مرحله دوم ثبت‌نام نکرده‌اند مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: مطمئن باشید با توجه به جلساتی که ستاد مربوطه دارد وظیفه خود می‌دانیم که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این باره داشته باشیم و با توجه به دستورالعملی که در دست است به‌نحو شایسته تقدیر خواهیم داشت.

نوبخت بار دیگر در خصوص افزایش قیمت خودروها و دیدگاه رئیس‌جمهور در این باره، گفت: رئیس‌جمهور از این افزایش قیمت مکدر است. بنابراین بحث بازبینی قیمت‌ها مطرح شد و افزایش قیمت خودرو هم پذیرفتنی نیست.

وی درباره اینکه حذف یارانه افراد پردرآمد چگونه انجام می‌شود، افزود: حذف یارانه این افراد طبق قانون انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق، تأکید کرد: دولت رسماً مواضع خود را مبنی بر محکومیت داعش در عراق و رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرده و ما از طریق دیپلماسی فعال و و رایزنی با همسایگان اقدامات لازم را در همین زمینه انجام می‌دهیم.

نوبخت در خصوص مذاکرات جدید ایران با گروه 1+5 گفت: امیدوار هستیم فرزندان ملت بتوانند حقوق واقعی ملت را استیفا کنند و از تحریم‌های تحمیل شده اقتصاد را نجات دهند.

وی در خصوص اقدامات دولت برای خروج از رکود، گفت: در اولین اقدام در هیئت امنای صندوق توسعه ملی که به‌ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد مصوباتی در این راستا برای خروج از رکود با تأکید بر ظرفیت‌ها تصمیم‌گیری شد.

سخنگوی دولت به تبیین این مصوبات پرداخت و افزود: مقرر شد 4 میلیارد دلار به طرح‌های پارس جنوبی اختصاص پیدا کند. 4 میلیارد دلار برای احداث نیروگاه‌ها استفاده شود، 3 میلیارد دلار برای صنایع بالادستی نفت، 2 میلیارد برای فعال کردن چرخه تولید فولاد، 2 میلیارد دلار برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، و یک میلیارد دلار برای حمل و نقل اختصاص داده شود و برای سایر صنایع هم یک میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص پیدا کرد و امیدواریم با این سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد بتوانیم از رکود خارج شویم.

نوبخت اعلام کرد: در جلسه هیئت وزیران تصویب شد 210 میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از عدم کشت کشاورزان زاینده‌رود و 150 میلیارد تومان برای تأمین آب شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان و برای مقابله با خشکسالی در لرستان 70 میلیارد تومان و برای آسفالت راه‌های مرزی آذربایجان غربی 10 میلیارد تومان و جهت اقدامات پیشگیرانه و عدم تکرار سیل در گلستان 80 میلیارد تومان و برای اقدامات وقوع سیل در مازندران 72 میلیارد تومان و برای خرید هواپیماهای مجهز 54 میلیارد تومان اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار