مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. مرداد 1391 - 23:33   |   کد مطلب: 1339
مصاحبه اختصاصی صدای دانشجو با بانوی المپیکی ایران

مه لقا جام بزرگ، تیرانداز همدانی با اینکه نتوانست به مدال دست یابد اما سعی و کوشش او با حجاب اسلامی به خصوص در هنگام جابه جا نمودن وسایل تیراندازی در ابتدای مسابقه تعجب تماشاگران را در محل مسابقه برانگیخت تا ثابت کند که حجاب دست و پای بانوان مسلمان را نبسته و بانوان در صورتی که به آنها بها داده شود می‌توانند موفقیت‌ها بیشتری کسب کنند.
اکثر روزنامه ها و خبرگزاری های بزرگ جهان با عکس جامه بزرگ در حال جابه جا کردن وسایل تیراندازی خود با چادر در گزارشی به حمایت از بانوی محجبه ایرانی پرداختند.
جام بزرگ دلیل حضور در المپیک آن با حجاب را همواره اعتقاد به اسلام و تلاوت قران دانسته و گفته که با داشتن حجاب روحیه‌ام را حفظ می‌کنم.
موفقيت يك خانم ورزشكار محجبه چون مه‌لقا جامه‌‌بزرگ در بازي‌هاي المپيك لندن و بالا بودن جايگاه وي نسبت به ورزشكاران ديگر كشورهاي اروپايي و آمريكا عليرغم عدم كسب مدال نشانه اين است كه بانوان ايران اسلامي اين توانايي را دارند كه در هر صحنه‌اي حاضر شوند و براي موفقيت خود و كشورشان تلاش كنند. با توجه به حضور این دانشجوی محجبه در بالاترین عرصه ی  ورزشی  با پوشش کامل اسلامی تصمیم گرفتیم  ما هم یه تقدیرو تشکر از حرکت ارزشی وقابل تقدیر ایشون داشته باشیم.ویه مصاحبه ی متفاوت هم از ایشون برای  مخاطبای پروپاقرصصدای دانشجو داشته باشیم.

با سلام

در ابتدا یه بیوگرافی مختصر ازخودتون بفرمایید

مه‌لقا جامه‌‌بزرگ ،متولد 1370

شهرستان همدان

ازسال 85 ورود به عرصه ی تیر اندازی  داشتم

در حال حاضر دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان هستم

رده های سنی جوانان و بزرگسالان رو طی کردم و درسال 89 سهمیه المپیک لندن رو کسب کردم و امسال در این مسابقات شرکت کردم.

1.به عنوان اولین سوال چرا با توجه به فضای المپیک با چادر در المپیک حاضر شدید؟

بنده به عنوان یک مسلمانان  حجاب رو صد در صد قبول دارم اگر چه دیگران نظری خلاف نظر بنده داشته باشندو بخواهند امر دیگری رو به بنده تحمیل کنند. حجاب ایمان قلبی بنده است.

در چنین شرایطی حتی اگر سختی هم داشته باشد حاضر هستم به خاطر ایمان به چادر سختی های این امر رو با جان و دل قبول کنم و پذیرفتم. بنابراین حجاب برای من یک باور ایمانی و قلبی بود.علاقه بنده به حجاب یک علاقه ارزشی است که این نوع حجاب رو دوست دارم و همه جوره حاضر هستم پای این حجاب برترم که چادر هست بایستم.عکس العمل بانوان مسلمان کشورهای دیگر و تماشاچیان در این بازیها نسبت به حجاب شما چه بود؟

 البته حضور بنده در بازیهای جهانی با این حجاب صرفا در المپیک نبوده است. قبلا با کسانی که در این مسابقات شرکت داشتم رو به رو شدم بودم مثلا در بازیهای انتخابی المپیک.

 والبته در مسابقات تیراندازی با تفنگ بنده تنها بانوی مسلمانی بودم که موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودم.

ولی تماشاچیانی که در این مسابقات حاضر بودند و مسابقات رو از نزدیک مشاهده می کردند خیلی براشون جالب بود و از من سوالهایی می کردند و من سعی می کردم جواب اونها رو در حد توانم بدم.

2.چه حسی داشتید که به عنوان یک زن مسلمان در این مسابقات در سطح جهانی حضور داشتید؟

 حس بسیار خوبی بود، البته به نتیجه دلخواهی که می خواستم دست پیدا نکردم ولی حتما سعی می کنم در المپیک ریودوژانیرو برزیل در سال 2016 نتیجه بهتری رو نسبت به این مسابقات کسب کنم.

3.مقام معظم رهبری درخواستی رو از جوانان دارند مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش. شما در عرصه ورزش تا به حال موفق بودید. آیا در دیگر عرصه های دیگری که مد نظر مقام معظم رهبری بوده نیز موفق هستید/.

 در حال حاضر دانشجوی ورودی 88 هستم و سعی کردم در عرصه علم هم مانند ورزش موفق باشم. در تهذیب هم سعی خودم رو می کنم تا جایی که توان داشته باشم. و همان طور که می دانید این عرصه هیچ حدی نداره و هیچ کس نمی تونه بگه من در عرصه تهذیب به اونجایی که دوست داشتم رسیدم.

4.در پایان  یک خاطره  از مسابقات بین المللی که تا الان داشتید برامون بگید

من از دو جهت در مسابقات جهانی مورد توجه همه قرار گرفته بودم. اول سنم ،که کم سن و سال ترین تیرانداز مسابقات جهانی بودم و تونستم سهمیه المپیک بگیرم. از سوی دیگر باز هم حجابم که برای دیگران بسیار جالب بود

با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید وبرای شما آرزوی موفقیت داریم

دیدگاه شما

آخرین اخبار